خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«چین اطلاعات مهم و حیاتی درباره کرونا را مخفی کرد»

جان ساورز، رئیس پیشین سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (MI6) امروز (چهارشنبه) گفت، چین اطلاعات مهم و حیاتی درباره شیوه ویروس کرونا را از مابقی جهان مخفی کرد و باید بابت این اهمال‌کاری پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات از سوی این مقام ارشد اطلاعاتی انگلیس در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز اعلام کرد که کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی را به حالت تعلیق در می‌آورد زیرا به گفته وی، این نهاد بین‌المللی باعث شده تا چین اطلاعات نادرست درباره این ویروس منتشر کند.

جان ساورز، رئیس پیشین سرویس اطلاعات خارجی انگلیس در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ گفت، بهتر است به جای آن که سازمان بهداشت جهانی را مقصر بدانیم، چین را بابت گسترش ویروس کرونا بازخواست و نکوهش کنیم.

وی ادامه داد: عصبانیت شدید در آمریکا بابت آنچه چین بر ما تحمیل کرده است، وجود دارد و چین به دلیل عدم برخورد با آن در ابتدای امر، از مسئولیت‌پذیری متناسب در مورد منشاء ویروس فرار می‌کند.

این مقام ارشد سابق اطلاعاتی انگلیس ادامه داد: اطلاعات درباره دستیابی به موارد و داده‌هایی است که توسط یک کشور یا سایر عوامل از شما مخفی شده و مربوط به یک دوره کوتاه در دسامبر گذشته میلادی و ژانویه است. چینی‌ها این اطلاعات و داده‌ها درباره ویروس را از غرب مخفی نگه داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا