خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی زیباکلام خطاب به حسین شریعتمداری

نامه‌ی «صادق زیباکلام»، تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه تهران خطاب به حسین شریعتمداری، مدیر مسوول کیهان را به نقل از کانال تلگرامی آقای زیباکلام می‌خوانید:

«جناب آقای حاج حسین شریعتمداری

مدیر مسئول روزنامه وزین کیهان

با سلام و عرض احترام

در شماره ۲۶ فروردین آن جریده شریفه در پاسخ به توئیتی که بنده در خصوص یک وکیل آمریکایی که برای دولت ایران کار می‌کند مطالبی را علیه اینجانب مرقوم داشته بودید.صورت مسئله باین شکل بود که ایشان و همکارانشان موفق میشوند یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار دارایی های ایران در لوکزامبورگ را آزاد نمایند.بنده در توئیتم نوشته بودم اگر یک وکیل ایرانی برای دولت آمریکا کار میکرد کمترین اتهامش جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم می شد.

جنابعالی در پاسخ آن توییت، تکرار مطالب همیشگی را فرموده بودید. از جمله اینکه “رژیم آمریکا مورد ستایش و تمجید بنده است و بجای آنکه از حقوق مردم کشورم دفاع کنم مدافع و توجیه گر جنایات آمریکا علیه ایران بوده ام”.مرقوم داشته بودید “علیرغم دفاع از آمریکا،هیچوقت هم مجازات نشده ام.و بالاخره “با بودن امثال بنده ، آمریکایی ها اساساً نیازی به وکیل در ایران ندارند”.

جناب شریعتمداری بزرگوار،مناقشه پیرامون آمریکا برسردو موضوع خیلی روشن است. نخست آنکه جنابعالی به عنوان مدافع آمریکاستیزی بمردم ایران بفرمایید که دشمنی با آمریکا ظرف چهل سال گذشته کدام دستاورد را برای منافع ملی ایران داشته است؟یک مورد هم بفرمایید کفایت می کند.بشرط آنکه مواردی که می فرمایید مشخص باشند ونه شعارهای تکراری همچون عزت،شرف،الگو شدن برای دیگران،فرو ریختن هیمنه آمریکا در جهان وامثالهم.درمقابل بنده یک دوجین برای حضرتعالی موارد عملی میاورم که اصرار بر دشمنی با آمریکا ظرف چهل سال گذشته چگونه تیشه بر ریشه منافع ملی ایران زده است.

جناب شریعتمداری عزیز ، ترکیه که برخلاف ما که بر روی دریایی از نفت و گاز هستیم، نه یک کپسول گاز داردو نه یک بشکه نفت،معذالک سالی ۴۱ میلیون توریست و ۱۵۰ میلیارد دلار صادرات دارد. ۴۰ سال پیش ترکیه وما کجا بودیم وامروز کجا.

نکته دوم، اگر علیرغم تمام صدماتی که دشمنی با آمریکا بر منافع ملی ماواردکرده، اکثریت مردم خواهان تداوم آمریکاستیزی باشنداشکالی نداشته و همچنان به این سیاست ادامه دهید.اما یک نظرسنجی ساده هم می توان نشان داد که اکثریت مردم ایران که جای خود دارد، آیا حتی ۲۰درصد مردم ایران هم همچنان خواهان تداوم آمریکاستیزی هستند ؟

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
۲۸ فروردین ۱۳۹۹»


گفتنی‌ست مطلب روزنامه‌ی کیهان به این شرح است:

«صادق زیباکلام همکاری یک وکیل آمریکایی در پرونده آزادسازی بخشی از اموال بلوکه‌شده ایران را برای کشورمان فاکتور کرد!

او در توییتر نوشت: «یک میلیارد و ششصد میلیون دلار بلوکه‌شده ایران در لوکزامبورگ توسط دادگاه آزاد شد. یکی از وکلای ایران، آمریکایی بود. تصورش را بکنید اگر یک وکیل ایرانی برای دولت آمریکا کار می‌کرد، کمترین اتهامش جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم می‌شد. من پرچم آمریکا را حاضر نشدم لگد نمایم هنوز دارم تقاص پس می‌دهم».

درباره این موضع‌گیری گفتنی است: اولاً چرا آقای زیباکلام به اصل ماجرا اشاره نمی‌کند؟ این که؛ رژیم مورد تمجید و ستایش و توجیه همیشگی ایشان (آمریکا) ده‌‌ها میلیارد دلار از اموال ملت ایران را به ظلم و اجحاف- حتی در اروپا- بلوکه کرده است. چرا در ادبیات آقای زیباکلام، همین رژیم بارها توجیه و تبرئه شد؟
ثانیاً وکالت شغل پردرآمد بین‌المللی است و وکیل مورد نظر آقای زیباکلام پول خودش را می‌گیرد. در همین کشور خودمان نیز حتی متهمان خیانت به کشور و جاسوسی به نفع آمریکا از وکیل برخوردارند. حتی می‌شود گفت آمریکا در ایران، وکلای سیاسی و سیاست‌زده‌ای مانند خود آقای زیباکلام دارد که برخلاف حقایق بر خیانت‌ها و جنایت‌های شیطان بزرگ سرپوش می‌گذارند و طرف ایرانی را جای متهم می‌نشانند، کسی هم کاری به کارشان ندارد. کسی هم آقای زیباکلام را به خاطر لگد نکردن پرچم آمریکا احضار نکرده است. طبعاً نمی‌توان هر جرمی را مرتکب شد و به گردن لگد نکردن پرچم آمریکا انداخت. مگر کسی را به این خاطر تا به حال به دادگاه احضار کرده‌‌اند که زیباکلام دومی آن باشد؟!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. درشگفتم …واقعا درشگفتم …این چه سئوالیست که میکنید؟؟؟این عمله زور و زر تزویر….ابزار حقیریست برای بزرگ تر از خودش…اوکه عددی نیست….یک عنصر کذاب وهرزه درا وفحاش…حاشیه امنیتی که الی ماشاال…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا