خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مکرون: درباره کرونا اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی‌خبریم

«امانوئل مکرون»،رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: درباره‌ی کرونا اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی‌خبریم.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به روزنامه فایننشال تایمز گفت: زودباوری است اگر بگوییم چین با این بحران مدیریتی بهتر از سایرین داشته است.

او افزود، گزارشی جنجالی در سایت سفارتخانه چین در پاریس منتشر شد که می‌گفت، کشورهای غربی سالخوردگان را در سرای سالمندان به حال خود رها کرده‌اند تا بمیرند.

در واکنش وزارت خارجه فرانسه سفیر چین را برای ابراز نارضایتی احضار کرد. چین این نزاع را به عنوان یک سوءتفاهم، رد کرد. ژائو لیجیان، سخنگوی دولت پکن گفت که چین هرگز اظهار نظری منفی درباره چگونگی برخورد فرانسه با این اپیدمی نکرده و قصد چنین اظهار نظری را هم ندارد.

ماکرون در پاسخ به این سوال فایننشال تایمز که آیا برخورد اقتدارگرایانه چین با مردم خود برای مهار شیوع ویروس کرونا ضعف نظام‌های دموکراتیک غربی را برملا کرده، گفت، قیاسی میان جوامع باز و جوامعی که حقیقت را سرکوب می‌کنند، وجود ندارد.

او تصریح کرد: با توجه به این اختلاف‌ها، گزینه‌های اتخاذ شده و وضعیت امروز چین، که برای من محترم است، نباید خیلی زود باور کرد که چین مدیریت بهتری در این بحران داشته است.

او افزود: ما جواب این سوال را نمی‌دانیم. به وضوح اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی‌خبریم.

رئیس‌جمهوری فرانسه تصریح کرد که لغو آزادی‌ها برای مقابله با اپیدمی، دموکراسی‌های غربی را تهدید خواهد کرد.

او گفت: این برای ما قابل پذیرش نیست. نمی‌توانیم تار و پود وجودی خود را بر این اساس که بحرانی بهداشتی وجود دارد ترک کنیم.

به گزارش بی‌بی‌سی، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت که سوال های سختی درباره چگونگی شروع این بحران هست که باید مطرح شود.

او گفت، باید به بررسی عمیق این موضوع پرداخت که این ویروس چطور توانست از چین منتشر شود و گفت که بعد از بحران نمی توان به روال عادی بازگشت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم موضع سختی علیه چین اتخاذ کرده است. او روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که چرا درصد بزرگی از ۱۳۷ هزار مرگ در جهان به آمریکا مربوط می‌شود، سایر کشورها را به دروغ گفتن درباره آمار واقعی مرگ و میر متهم کرد.

او با نام بردن از چین گفت: آیا واقعا کسی آمارهایی را که برخی از این کشورها ارائه می کنند، باور می‌کند؟

او افزود، آمریکا درحال بررسی گزارش‌های تایید نشده است که می‌گوید ویروس کرونا ممکن است از آزمایشگاهی در شهر ووهان به بیرون سرایت کرده باشد، نه از بازاری در این شهر.

شبکه خبری فاکس نیوز روز چهارشنبه به نقل از منابعی که هویتشان را فاش نکرد، گزارش داد احتمال داده می‌شود که ویروس کرونا به طور تصادفی بعد از آلوده شدن یک کارآموز به دلیل پروتکل‌های ضعیف ایمنی از تأسیساتی در ووهان به بیرون سرایت کرده باشد.

رسانه‌های آمریکایی قبلا گزارش داده بودند که سفارت آمریکا در پکن نگرانی خود درباره سطح ایمنی در دو آزمایشگاه در ووهان را در سال‌های اخیر مطرح کرده بود.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا