خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«در برابر کرونا ابزار دفاعی نداریم»

حسن رخ شاد، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کرونا ویروس یک دشمن با سلاح های پیشرفته است و ما نمی دانیم این دشمن از چه سلاحی در مقابل ما استفاده می کند و ابزار دفاعی نداریم لذا اگر مردم فکر کنند کرونا تمام شده، مرتکب یک اشتباه استراتژیک شده اند.

دکتر رخ شاد در گفت وگو با ایسنا، کاهش آمار مبتلایان و روند نزولی کرونا را به معنی اتمام قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی ندانست و اظهار کرد: کرونا یک بیماری خطرناک است و بشر در ۸۰ سال گذشته نمونه آن را نداشته است.

وی با بیان اینکه بشر در حال حاضر علیرغم همه پیشرفت های علمی در کنترل ویروس کرونا ناتوان بوده است، تصریح کرد: آینده کرونا هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است و لذا مردم باید نکات ایمنی را جدی بگیرند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار و غیر واگیردار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی و نارسایی قلبی را بیشتر در معرض خطر دانست و تصریح کرد: افرادی که دچار فشار خون و قند خون کنترل نشده هستند، شانس بیشتری برای ابتلا به کرونا دارند. بیماری های تنفسی زمینه ای همچون آسم شدید و برونشیت نیز می تواند افراد را مستعد ابتلا کند.

رخ شاد، با بیان اینکه افراد چاق، مبتلا به ایذر و تحت شیمی درمانی باید بیشتر از خود مراقبت کنند، گفت: مبتلایان به سرطان و انواع بدخیمی ها قرنطینه خانگی را رعایت کنند. همچنین افرادی که به دلایل مختلف کورتون و کورتیزول مصرف می کنند، بیشتر از افراد عادی در معرض خطر هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، بیان کرد: کروناویروس یک دشمن با سلاح های پیشرفته است و ما نمی دانیم این دشمن از چه سلاحی در مقابل ما استفاده می کند و ابزار دفاعی نداریم لذا اگر مردم فکر کنند کرونا تمام شده، مرتکب یک اشتباه استراتژیک شده اند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هنور درمان قطعی برای کووید – ۱۹ وجود ندارد، گفت: هنوز نمی دانیم افراد مبتلا شده به کرونا دوباره کرونا می گیرند یا نه و یا این ویروس در فصل های دیگر نیز وجود دارد. حتی جامعه پزشکی نمی تواند قاطعانه بگوید افراد مبتلا شده به کرونا چه آینده ای دارند.

رخ شاد، با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی همه افراد جامعه، خاطرنشان کرد: بی تردید بی توجهی ما نسبت به خطر کرونا در ابتدا اعضای خانواده ما را دچار حوادث ناگوار می کند لذا حتی المقدور از رفتن بی جهت به بیرون خودداری کنید و استفاده از ماسک و دستکش را جدی بگیرد. رفتارهای پرخطر مانند میهمانی گرفتن و مسافرت رفتن عواقب بدی دارد و سال های سال برای همین چند روز رعایت نکردن قرنطینه، غبطه می خوریم.

وی ماندن در خانه را تنها راهکار پشت سر گذاشتن این پدیده شوم دانست و یادآور شد: فاصله گذاری هوشمند قرنطینه محض نیست، اما نکات ایمنی خوبی دارد و مردم باید این نکات را رعایت کنند تا آسیب های کرونا را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا