خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توافق گروه هفت برای روند بازگشایی اقتصادی در جهان

بنا بر لعلام کاخ سفید رهبران گروه اقتصادی هفت بعد از دیدار تله‌کنفرانسی خود که با میزبانی دونالد ترامپ به عنوان رئیس فعلی این گروه برگزار شد بر سر هماهنگ کردن تلاش‌هایشان برای باز کردن مجدد اقتصادهایشان بعد از بحران شیوع کروناویروس و همچنین “تضمین وجود زنجیره‌های تامینی قابل اعتماد” در آینده توافق کردند.

به گزارش ایسنا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان رئیس دوره‌ای گروه هفت میزبان این دیدار ویدیویی رهبران این گروه شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن بود. این اقتصادهای بزرگ جهان هر چه بیشتر به دنبال پایان دادن به فلج اقتصادی ناشی از تلاش‌ها به منظور شیوع کرونا ویروس هستند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبران گروه هفت وزرای دولت‌هایشان را مامور همکاری با یکدیگر به منظور آماده ساختن اقتصادهای این کشور برای بازگشایی امن کردند؛ بازگشایی اقتصادی به گونه‌ای که به کشورهای گروه هفت اجازه ایجاد دوباره روشد اقتصادی همراه با سیستم‌های بهداشت و درمان منعطف‌تر و زنجیره‌های تامینی قابل اعتمادتر را بدهد.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: رهبران گروه هفت متعهد شدند به این که هر تدبیر لازم را برای تضمین یک پاسخ جهانی هماهنگ و قدرتمند به این بحران سلامتی و مسائل اقتصادی و انسانی وابسته به آن اتخاذ کرده و روند یک بازیابی پایدار و قدرتمند را کلید بزنند.

در عین حال در پی این دیدار، رهبران گروه هفت بر سر بازبینی در مدیریت سازمان بهداشت جهانی در بحران شیوع کرونا ویروس و اعمال اصلاحات در این سازمان نیز توافق کردند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، رهبران گروه هفت همچنین خواستار اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی به سبب آنچه که “عدم وجود شفافیت” در پاسخ این سازمان به بحران جهانی شیوع کرونا خواندند، شدند.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شد: بخش عمده گفتگوی سران گروه هفت با محور عدم وجود شفافیت در عملکرد سازمان بهداشت جهانی و سوءمدیریت مزمن این سازمان در بحران شیوع کروناویروس انجام گرفت و این رهبران خواستار یک فرآیند بازبینی و اصلاح جامع برای این سازمان شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا