خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وزارت خارجه هیچ دخالتی در اِعمال پروتکل‌های بهداشتی ندارد»

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: پس از انتقال هم‌وطنان عزیز به داخل کشور، وزارت امور خارجه هیچ دخالتی در اِعمال پروتکل های بهداشتی ندارد و اصولا چنین امر مهمی در حوزه وظائف و ماموریت‌های وزارت امور خارجه قرار ندارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهایی که از سوی برخی افراد غیرمطلع در خصوص بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا صورت گرفته و با تاکید بر هماهنگی کامل دولت و ارکان آن در مبارزه با کرونا و کم کردن آثار و تبعات منفی آن گفت: یکی از ماموریت‌های سنگین وزارت امور خارجه بعد از شیوع بیماری کرونا و توقف پروازها یا بسته شدن بسیاری از مرزها، انتقال ایرانیان علاقه‌مند بازگشت به کشور از جمله دانشجویان بوده است. این امر از طریق رایزنی فشرده با مقامات کشورهای مربوطه و در هماهنگی نزدیک با وزارت بهداشت و شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بدیهی است پس از انتقال هموطنان عزیز به داخل کشور، وزارت امور خارجه هیچ دخالتی در اِعمال پروتکل های بهداشتی ندارد و اصولا چنین امر مهمی در حوزه وظائف و ماموریت‌های وزارت امور خارجه قرار ندارد.

موسوی تاکید کرد: حفظ جان و سلامت مردم ایران به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و تمامی اتباع کشور در هر شرایطی باید مقررات و پروتکل های بهداشتی آن وزارت را رعایت کنند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا