خرید تور تابستان ایران بوم گردی

+ ادعای نوباوه در روز استیضاح، تکذیب شد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد درباره ی اظهارات بیژن نوباوه، نماینده تهران در مجلس در روز استیضاح دکتر فرجی دانا، اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این اطلاعیه در پی می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
” ادعُ إِلى سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَجادِلهُم بِالَّتی هِیَ أَحسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبیلِهِ “
در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مورخه ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۳ جناب آقای بیژن نوباوه نماینده محترم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در موافقت با استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطالبی در خصوص نشریه “مکث” ارگان رسمی انجمن اسلامی دانشجویان مطرح کردند. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نشریه مکث ، نشریه‌ای است که در تیراژ چند هزار به صورت رنگی در بیرون دانشگاه منتشر و در داخل دانشگاه توزیع میشود، این ۵۰ تا نشریه نیست، این ادبیات دانشجوئی نیست. وی ادامه داد: ‌نشریه هنجارشکن «مکث» با تیتر «فاتحه این سپاه را باید خواند» در مقدمه خود می‌آورد که ما می‌خواهیم طعم تند نقد را بر هر نهادی که تاکنون از نقد مصون مانده است جاری کنیم و نوک انتقاد ما متوجه سپاه پاسداران است و هیچکس هم با این نشریه برخورد نمی کند. وی همچنین تأکید کرد این نشریه دانشجویی نیست و حتی کوموله نیز اینگونه نمی‌نویسد. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به منظور تنویر افکار عمومی لازم است توضیحاتی پیرامون این مسائل ارائه دهد.
موارد مطروحه در خصوص شماره نوزدهم نشریه “مکث” از قبیل “چاپ به صورت رنگی” ، “تیراژ چند هزار” و “چاپ و توزیع در خارج دانشگاه” کذب محض بوده و نشان از نادرستی اخبار رسیده به نماینده محترم دارد. و اساساً شماره نوزدهم نشریه مکث با حکم کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه توزیع نشد و پس از مدتی حکم توقیف آن صادر شد. همچنین به موجب قانون، نشریات دانشجویی حق انتشار خارج از دانشگاه را ندارند و قطعا نشریه “مکث” نیز از این امر مستثنی نیست. عنوان یادداشت مذکور نیز برگرفته از کلامی از بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) می باشد که منبع آن در یادداشت ذکر شده است.
اما طرح مطالبی چون “هنجارشکنی” و “انقلابی نبودن” و “بدتر از کومله ها نوشتن” برای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که خود را ادامه دهنده راه امام (ره) و اشاعه دهنده گفتمان اصیل انقلاب اسلامی می داند بسیار غلط و اشتباه بوده و جز تهمتی ناروا نمی باشد. نقد درون گفتمان انقلاب اسلامی و گسترش فضای آزاداندیشی در دانشگاه ها همواره از خواسته های به حق مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بوده است و انجمن اسلامی دانشجویان خود را موظف می داند تا این خواسته را برآورده سازد و قطعاً نگاه به نقد به عنوان ارائه نظراتی برای بهبود روندها و عملکردها است. نقد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به عنوان نهادی انقلابی که رشادت ها و ازخودگذشتگی های هشت سال دفاع مقدس چهره ای به یادماندنی از آن ساخته است نه تنها ساختارشکنی نیست بلکه کمک به بهبود روند حرکت آن نهاد و از سر دلسوزی و نگرانی از برخی اقدامات است. موضوعیت و اهمیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای جنبش دانشجویی مسلمان و انقلابی امری است که نقد سازنده نشان دهنده آن است. دانشگاه نیز به عنوان فضایی جهت ارائه نظرات و دیدگاه ها بهترین مکان برای طرح مسائل پیرامون نهادهای نظام می باشد و قطعاً محدود کردن آن چیزی جز ضرر برای نظام جمهوری اسلامی نخواهد داشت. این انتظار از نمایندگان ملت می رود که با شناخت دقیق دوست و دشمن، به اظهارنظر پرداخته و مصالح نظام و انقلاب تنها معیار آنها برای قضاوت هایی اینچنینی باشد.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اعتقاد به اصول اولیه اسلام و نظام مردم سالار مبتنی بر آن و پایبندی به اصول انقلاب اسلامی بر راه خود در پاسداری از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و سنجش عملکردها بر اساس آن، استوار و مصمم است و قطعاً در این راه هدفی جز پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی نخواهد داشت. باشد که این اعمال مورد عنایت آن مصلح دادگر قرار گیرد.
به امید پیروزی نهایی مستضعفین جهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا