خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگذارید مکانیزم ماشه علیه ایران فعال شود | فریدون مجلسی

فریدون مجلسی طی یادداشتی در روزنامه ستاره صبح نوشت:

برخی تصمیماتی در عرصه سیاست به حرمت اشخاص و حرمت جامعه صدمه می زند.

پرسش این است که چرا مقام اروپایی فرزندش را برای تحصیل در دانشگاه پیام نور به ایران نمی فرستد،پس تحریم مقامات اروپایی چه تاثیری دارد؟! مساله تحریم متقابل ایران،در مقابل تحریم غرب سازگار نیست.

در خصوص اثر گذاری تحریم ها باید به توازن قدرت ها در برابر هم توجه داشت. هیچ کسی نمی تواند لگد خوردن از فیل را با لگد زدن به او تلافی کند.

وقتی تحریم های وزارت خارجه ایران برای 17 شخص و 4 نهاد مستقر در انگلیس و اتحادیه اروپا می تواند پاسخی در خورد به رفتار غرب در قبال جمهوری اسلامی باشد، که ایران از نظر قدرت سیاسی و موقعیت اقتصای هم پای انگلیس یا فرانسه باشد.

ایران پیش از این سرزمین مورد توجه بود، ولی امروز در آمار ها و نمودار های اقتصادی در ردیف کشور های عقب مانده جهان ایستاده است. در منطقه می توان ادعا کرد که موقعیت مناسبی ندارد. از این رو تحریم هایی که از ایران صادر می شود از منظر تبلیغاتی نیز برد و دستاورد چندانی ندارد.

اکنون زمان کار است و نه تبلیغات، کشور اندک فرصت های حل و فصل مسائل اش را سپری می کند. باید تمام توان را به کار بست تا ایران از این ورطه سخت نجات پیدا کند و مشکلاتش را با غرب حل و فصل کند.

امروزمردم با غرب گرفتار تامین معاش هستند.متاسفانه نزدیک شدن خطر مکانیسم ماشه حس حس نیز میشود. خطر اسنپ بک که تمام تحریم های بین المللی شش قطعنامه دوران احمدی نژاد را باز می گرداند، بیخ گوش ایران است.

مسیری که امروز طی می شود با سختی هایی که مردم متحمل شده اند کشور را برای دورانی از انزوای کامل و افتادن در دام مکانیسم ماشه آماده می کند.

وقتی زیردریایی امریکایی خود را به تنگه هرمز می رساند باید نسبت به این جنس حضور حساس و نگران بود که نکند اتفاقی در منطقه رخ دهد

در چنین شرایطی رفتار هایی نظیر تحریم های متقابل که اثر چندانی ندارد وتداوم خصومت میان ایران با غرب نه تنها گرهی از مشکلات کشور باز نمی کند بلکه شرایط را برای کشورمان سختتر می کند.پس به دیپلماسی روی آورید

قوانین بین المللی و قطعنامه ها کاغذ پاره نیست. بازگشت مکانیسم ماشه محتمل است.احتمال دارد روزی دولت به دلیل تنگناهای اقتصادی تن به مذاکره بدهد.

اگر اجماعی جهانی بر علیه ایران شکل گیرد، نمی توانیم به مقابله با دنیا برخیزیم و همانطور که سابقه مذاکرات نشان می دهد، که دولت پای میز مذاکره بنشیند. زمان اهمیت دارد یا قبل از زیان و یا بعد از آن به سمت راه حل اصلی یعنی گفت و گو خواهیم رفت.

امروز هم نشانه هایی از فشارها پیدا است.از اقدامات اسرائیل در سوریه و جاهای دیگر علیه ایران نباید غافل شد. تحریم متقابل و خصومت با غرب راه حل نیست، دور شدن از راه حل است.بروید به سمت مصالحه.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا