خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در روز جهانی هموفیلی، ایران قرمز شد

در روز جهانی هموفیلی اماکن مهم شهرهای کشور به رنگ قرمز درآمد، ۱۸ آوریل مصادف با ۲۹ فروردین هر سال به رسم آگاهی بخشی در مورد بیماری‌های انعقادی تمام کشورها بزرگداشت می‌گیرند. ۱۲۳ کشور در حال حاضر عضو فدراسیون جهانی هموفیلی هستند و از این مناسبت برای آگاهی رسانی جهانی استفاده می‌کنند.

احمد قویدل از همراهی شهرداری چند شهر برای بزرگداشت روز جهانی هموفیلی به انصاف نیوز خبر داد، در این روز اماکن مهم شهرهای کشور به با نور قرمز آرایش شد تا با این حرکت نمادین کانون هموفیلی موجب آگاهی رسانی در جامعه شود. قویدل مدیر عامل کانوت هموفیلی ایران  در این مورد گفت: «روز برگزاری کمپین نور قرمز در سراسر جهان امسال، دو پیام دارد، پاندمی کرونا وضعیت قرمز است صدای بیماران هموفیلی را بشنوید و همچنین پیوستن عملی به کمپین نور قرمز پاسخگویی به مطالبات جامعه هموفیلی است.

کانون هموفیلی ایران پیشاپیش مراتب قدردانی از مدیران ارجمند شهرداری‌ها در شهرهای مختلف و همچنین سپاسگزاری از سازمان میراث فرهنگی ابراز امیدواری می‌نماید، امسال نیز ایران در عرصه بین‌المللی مانند سال‌های قبل در برگزاری کمپین نور قرمز بدرخشد.»

به مناسبت این روز شهرهای تهران، شیراز، خرم‌آباد، شهرکرد، جیرفت، سیرجان و سنندج به کمپین نور قرمز پیوستن و اماکن مهم همچون میدان آزادی، پل طبیعت و دیگر اماکن را با نور قرمز آرایش کردند.

قویدل با اشاره به اینکه کانون هموفیلی با این حرکت نمادین قصد آن را دارد تا مطالبات خود را اعلام کند، گفت: «یکی از مطالبات جامعه هموفیلی ایران و دیگر مبتلایان به انواع بیماری‌های ارثی اصلاح قانون از کار افتادگی و پایان دادن به محرومیت این بیماران از یک حق شهروندی است. هدف دیگر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درباره بیماری‌های خون ریزی دهنده ارثی است، با پرهیز از ازدواج‌های فامیلی از ابتلای کودکان به انواع بیماری‌های خونریزی دهنده ارثی جلوگیری نماییم چون ازدواج‌های فامیلی موجب انتقال بسیاری از بیماری‌ها به کودکان است.

یکی دیگر از اهداف برگزاری روز جهانی هموفیلی کمک به شناسایی بیماران مبتلا به انواع بیماری‌های خونریزی ارثی از طریق اطلاع رسانی و آگاهی بحشی است.  شناسایی زنان و دختران مبتلا به انواع بیماری‌های خونریزی دهنده ارثی بسیار اهمیت دارد، خونریزی ماهیانه بیش از یک هفته در دختران و زنان نشانه‌ی مهمی برای بررسی وضعیت سلامت آنان است، شناسایی این زنان و دختران و تامین دسترسی آنان به دارو و درمان نقش مهمی در کاهش آمار مرگ و میر زنان حین زایمان دارد.

مورد دیگر توجه دولت به امور رفاهی و اجتماعی بیماران هموفیلی است، تردیدی در حمایت‌های دولت در حوزه درمان و دارو وجود ندارد، سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد اگر به موازات حمایت در حوزه درمان و دارو حمایت‌های اجتماعی و رفاهی از بیماران تحقق پیدا نکند، عملا حتی ممکن است هزینه‌های انجام شده در حوزه درمان نیز به نتایج ثمر بخش خود نرسد. حمایت های اجتماعی و رفاهی موجب افزایش امید به زندگی و افزایش کیفیت زندگی آنان می شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا