خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – مصطفی کواکبیان

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

مصطفی کواکبیان، نماینده‌ی مردم در مجالس هشتم و دهم در سال ۱۳۴۱ به دنیا آمد. او متولد سمنان است.

کواکبیان دارای دکتری علوم سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و به‌عنوان استادیار در دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی مشغول فعالیت است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشرشده‌ی آقای کواکبیان آمده است، او «از روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در جبهه‌های نبرد حضور داشت و در عملیات فتح‌المبین نیز جانباز شده است».

کواکبیان که در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب به‌عنوان قائم‌مقام دبیر حزب جمهوری اسلامی در استان سمنان مشغول فعالیت بود در سال ۱۳۶۷ معاون دفتر ارتباط نخست‌وزیر با ائمه جمعه سراسر کشور شد و در سال‌های ۶۸ تا ۷۰ نیز در دفتر مشاور عالی رئیس‌جمهور به‌عنوان کارشناس و مشاور سیاسی مشغول فعالیت بود.

کواکبیان که در دوره‌ی هشتم مجلس شورای اسلامی از سوی مردم دامغان انتخاب و راهی مجلس شده بود، در انتخابات مجلس دهم نیز به‌عنوان یکی از اعضای لیست امید از حوزه‌ی انتخابیه‌ی تهران به مجلس راه یافت. او از معدود چهره‌های اصلاح‌طلب تاییدصلاحیت‌شده در انتخابات مجلس یازدهم بود و از رسیدن به پارلمان بازماند.

مدیرمسئول روزنامه‌ی مردمسالاری در انتخابات ۷۶ و ۸۰ از سیدمحمد خاتمی، در انتخابات ۸۸ از میرحسین موسوی و در انتخابات ۹۲ از حسن روحانی حمایت کرد. او در دو انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ و ۹۶ ثبت‌نام کرده بود اما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

آقای کواکبیان از چهره‌های جریان اصلاحات است و به‌عنوان دبیر کل حزب مردمسالاری شناخته می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا