خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان

دنیای اقتصاد نوشت:

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر ماه از بیستم آغاز و تا آخرین روز ماه ادامه دارد. حقوق‌ها بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود و این سازمان تا پیش از اتمام ماه، موظف است که حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

اما این چندمین ماهی است که واریز حقوق‌ها با تاخیر مواجه شده است. از آخرین روز مرداد تاکنون برخی از این افراد اعلام کرده‌اند که حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی آنها واریز نشده است و نهاد و سازمانی هم پاسخگوی عدم واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست.

البته چند روز قبل کانون بازنشستگان تهران اعلام کرد: در حال پیگیری مساله هستیم. هنوز سازمان تامین اجتماعی پاسخ نداده است که چرا این ماه حقوق‌ها با تاخیر چند روزه پرداخت می‌شود.

برخی از منابع اعلام کرده‌اند که کمبود اعتبار دلیل تاخیر در واریز حقوق‌هاست. به عبارتی به نظر می‌رسد که تامین اجتماعی با مشکل اعتبار برای واریزی‌ها مواجه شده و به همین دلیل واریز‌ حقوق‌ها به مشکل خورده است.

تاخیر در واریزی‌ها از این جهت قابل توجه است که پیش از این برخی از صندوق‌های بازنشستگی از جمله صندوق بازنشستگی فولاد ورشکست شده و حقوق کارمندان خود را با تاخیر واریز می‌کردند. ورشکستگی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی هم مساله‌ای است که در چند سال اخیر مطرح بوده و این نگرانی را ایجاد کرده که اگر این صندوق ورشکسته شود، مشکلات معیشتی بسیاری ایجاد می‌کند. نگرانی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم از این جهت است که مبادا این تاخیر در واریزی‌ها مقدمه ورشکستگی این صندوق باشد و تاخیر در واریزی‌ها به روال معمول و عادی تبدیل شود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا