خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور عفو اهانت کننده به آیت‌الله سیستانی صادر شد

رئیس جمهوری عراق پس از درخواست آیت الله سیدعلی سیستانی برای عفو فردی که به مرجعیت اهانت کرده بود، براساس اختیارات خود در چارچوب قانون اساسی، این فرد را بخشید.

به گزارش شفقنا، پس از آنکه دادگاه شهرستان الحله اعلام کرد که حکم دو سال حبس فرد موهن به مرجعیت قطعی شده و دادگاه صلاحیت لغو حکم وی را براساس درخواست حضرت آیت الله سیستانی ندارد، دفتر مرجعت تقلید عالیقدر شیعیان از نخست وزیر عراق خواست درخواستی مبنی بر عفو فرد محکوم شده خطاب به ریاست جمهوری این کشور ارسال کند تا وی نیز براساس اختیارات خود در چارچوب قانون اساسی، فرد مذکور را مشمول عفو خود قرار داد.

براساس این گزارش، دفتر مرجعیت عالی در تاریخ ۱۴/ ۴/ ۲۰۲۰ از نخست وزیر عراق خواست توصیه نامه ای خطاب به ریاست جمهوری این کشور مبنی بر عفو این فرد براساس اختیارات قانون اساسی(سندشماره ۳) ارسال کند و با پیگیری های دفتر مرجیعت، این توصیه نامه در تاریخ ۱۶/ ۴/ ۲۰۲۰ ارسال و در تاریخ ۱۸/ ۴/ ۲۰۲۰ عفو ریاست جمهوری(سند شماره ۵) صادر گردید. البته باید توجه داشت که آنچه در توصیه نامه نخست وزیر و همچنین عفو نامه ریاست جمهوری آمده مبنی بر اینکه مرجعیت از شکایت خود چشم پوشی کرده، دقیق نیست زیرا مرجعیت هیچ شکایتی علیه فرد مذکور نداشته که بخواهد از حق شخصی خود چسم پوشی کند بلکه جناح شکایت کننده، حق عمومی – همانطور که در سند ۱ نیز درج شده- و بدون اطلاع مرجعیت بوده است.

متن درخواست دفتر حضرت آیت الله سیستانی خطاب به نخست وزیر عراق و همنطور توصیه نامه عادل عبدالمهدی و عفو نامه برهم صالح ریاست جمهوری عراق در ادامه آمده است:

متن نامه درخواست دفتر حضرت آیت الله سیتانی به عادل عبدالمهدی:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنای آقای عادل عبدالمهدی نخست وزیر محترم

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

روز گذشته از حکم دو سال حبس دادگاه الحله در تاریخ ۵/ ۱۲/ ۲۰۱۹ علیه شهروندی به نام «کاظم عبیس عبد» به اتهام انتشار مطالب اهانت آمیز به مرجعیت عالی حضرت آیت الله العظمی سیستانی اطلاع یافتیم.

نظر به اینکه حضرت آیت الله العظمی سیستانی(دام ظله) هرگز راضی نمی شوند که فردی به دلیل انتشار مطلبی حاوی اهانت به ایشان مجازات گردد، تقاضای آزادی شهروند مذکور را به دادگاه ارائه کردیم اما اعلام شد که حکم قطعی شده و آزادی فرد مذور در حیطه اختیارات آن مرجع قضایی نیست.

و از آنجایی که براساس متن ماده ۷۳ قانون اساسی، صدور عفو ویژه محکومین جزو اختیارات ریاست جمهوری و منوط به ارائه توصیه نامه ای از جانب نخست وزیر است، امید می رود حضرتعالی توصیه نامه ای خطاب به ریاست جمهوری مبنی بر صدور عفو فرد مذکور و آزادی وی در نزدیک ترین زمان ممکن ارسال فرمایید. با تشکر

دفتر حضرت آیت الله سیستانی

۲۰/ شعببان/ ۱۴۴۱هـ

۱۴/ ۴/ ۲۰۲۰ میلادی

توصیه نامه عادل عبدالمهدی خطاب به برهم صالح برای عفو فرد مذکور:

حضور محترم ریاست جمهوری

با سلام و احترام

با توجه به تصویر حکم قطعی صادره از سوی دادگاه کیفری الحله علیه متهم «کاظم عبیس عبد» همراه با تصویر متن چشم پوشی حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله) از شکایت خود علیه این فرد در تاریخ ۲۰ / شعبان ۱۴۴۱ه ومصادف با ۱۴/ ۴/ ۲۰۲۰ میلادی، که به پیوست ارسال می گردد، لطفا نسبت به صدور عفو متهم فوق الذکر براساس اختیارات محوله جناب عالی در ماده ۷۳ قانون اساسی ۲۰۰۵ جمهوری عراق، دستور فرمایید.

با تشکر

عادل عبدالمهدی نخست وزیر

۱۵/ ۴/ ۲۰۲۰

فرمان عفو ریاست جموری عراق:

شماره(۱۳)

با استناد به بند اول ماده ۷۳ قانون اساسی و بند اول ماده ۱۵۴ قانون مجازات اصلاح شده شماره ۱۱۱ سال ۱۹۶۹ میلادی، و براساس توصیه نامه نخست وزیر و نظر به چشم پوشی حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله)، فرمان زیر صادر گردید:

اولا: متهم «کاظم عبیس عبد» از مدت محکومیت باقی مانده در حکم صادره از سوی دادگاه کیفری الحله با شماره ۴۰۰۲/ ج/ ۲۰۱۹ بخشیده شود.

ثانیا: وزیر دادگستری باید این دستور را اجرایی کند.

ثالثا: این فرمان از زمان صدور لازم الاجراست.

بیست و پنجم شعبان سال ۱۴۴۱ هجری برابر با هجدهم آوریل ۲۰۲۰ میلادی .

برهم صالح

محکومین اهانت به مقدسات و مسئولین؛ از بخشش آیت الله سیستانی تا عفو آیت الله خامنه‌ای

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا