خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرهای نگران‌کننده از کرونا در تهران

علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران با ابراز نگرانی نسبت به شلوغی متروهای امروز (شنبه) تهران گفت: امروز ۲۳۷ مورد جدید بستری در بخش‌های عادی بیمارستان‌های شهر تهران و ۹۱ مورد در بخش‌های ویژه داشتیم که هفت درصد رشد در موارد جدید بستری در بخش ویژه را نسبت به روزهای گذشته نشان می‌دهد. همچنین ۵۴۰ مورد ترخیص داشتیم که عدد ترخیصی هم کمتر بوده که نشان‌دهنده تغییر الگوی مراجعه به بیمارستان‌هاست..

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در پاسخ به نگرانی‌ها درباره وضعیت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی امروز تهران، اظهار کرد: ما هم مثل همه نگرانیم؛ مخصوصا این که پیش بینی می‌کردیم مترو بعداز ظهر امروز از ساعات صبح شلوغ‌تر باشد. اگرچه اعلام شده که به طور متوسط متروها ۱۰ درصد نسبت به روزهای گذشته افزایش مسافر داشته ولی با توجه به این که هنوز به پایان روز نرسیدیم، بخش زیادی از ترددها باقی مانده است.

وی با بیان این که دو راه بیشتر نداریم، گفت: یا باید زیرساخت‌های مترو ارتقا پیدا کند که در کوتاه‌مدت غیرممکن است یا باید شرایطی فراهم شود که همه مسافران مترو بتوانند از ماسک استفاده کنند که این هم به خاطر کمبودها تقریبا غیر ممکن است. البته باز هم در این شرایط تهیه و استفاده از ماسک‌های خانگی بی‌تأثیر نیست. با تمام این‌ها باز هم بر حذف ترددهای غیرضروری تاکید می‌کنیم.

تغییر الگوی مراجعه به بیمارستان‌های شهر تهران

دکتر زالی با اشاره به آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در تهران، گفت: امروز ۲۳۷ مورد جدید بستری در بخش‌های عادی بیمارستان‌های شهر تهران و ۹۱ مورد در بخش‌های ویژه داشتیم که هفت درصد رشد در موارد جدید بستری در بخش ویژه را نسبت به روزهای گذشته نشان می‌دهد. همچنین ۵۴۰ مورد ترخیص داشتیم که عدد ترخیصی هم کمتر بوده که نشان‌دهنده تغییر الگوی مراجعه به بیمارستان‌هاست.

رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان این که الگوی مراجعه به بیمارستان‌های شهر تهران تغییر کرده است، گفت: اخیرا بیماران بدحال‌تری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و طبیعتا به همین دلیل طول مدت بستری و ارجاع به بخش‌های ویژه بیشتر است.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا