خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایان ممنوعیت فعالیت پاساژها و بازار تهران

سرهنگ مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ اعلام کرد که با تصمیم ستادملی مقابله با کرونا پاساژها و مراکز بخش‌های مسقف بازار تهران نیز می‌توانند از فردا فعالیتشان را آغاز کنند.

سرهنگ نادر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت مشاغل و صنوف کم خطر در تهران گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده شرط فعالیت صنوف کم خطر یا همان کم ریسک در پایتخت، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد مجوز است. این کد هم حتما باید در ورودی واحدهای صنفی نصب شده و قابل رویت باشد. واحدهای صنفی مجاز نیز باید یکسری موارد و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را که در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی ابلاغ شده، رعایت کنند.

وی درباره فعالیت پاساژها و قسمت های مسقف بازار تهران نیز اظهارکرد:  تصمیم ستادملی مقابله با کرونا این شد که از فردا، اول اردیبهشت این مراکز نیز امکان فعالیت داشته باشند. بنابراین از اول اردیبهشت فعالیت پاساژها، مگامال‌ها و اماکن فضای مسقف در بازار تهران نیز بلامانع است، اما اگر مشاغل پرریسک داخل این فضاها باشد، تنها این مشاغل اجازه فعالیت ندارند، مثلا اگر در بخشی از یک پاساژ باشگاه بدنسازی باشد، این باشگاه اجازه فعالیت ندارد.

مرادی با اشاره به مشاغل و صنوفی که فعالیت‌شان همچنان مجاز نیست، گفت: باشگاه‌های بدنسازی، سالن‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی، مراکز همایش، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، سالن‌های تئاتر و سینما، رستوران ها، قلیان‌سراها، کافی شاپ‌ها و … جزو صنوفی هستند که همچنان فعالیت‌شان مجاز نیست؛ البته لیست کامل این مشاغل در سامانه وزارت بهداشت وجود دارد و به افراد اعلام می‌شود که آیا امکان فعالیت دارند یا خیر؟.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در موردفعالیت رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا نیز تصریح کرد: این مراکز تنها مجاز به تهیه و عرضه غذای بیرون بر، آن هم با رعایت پروتکل ها و موارد بهداشتی هستند و امکان حضور مشتریان در سالن برایشان وجود ندارد.

مرادی از شهروندان خواست که هرگونه فعالیت غیرمجاز صنوف را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند. ضمن اینکه تیم‌های گشت پلیس و بازرسی صنوف نیز در این مدت فعال است و اقدام به بازدید از اماکن خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا