خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جایگاه‌داران: هیچ اقلام بهداشتی‌ای به ما ندادند

جایگاه‌داران پمپ‌بنزین‌های خیابان حافظ و وصال در گفت‌وگو با انصاف نیوز می‌گویند: «پس از شیوع ویروس کرونا، هیچ اقلام بهداشتی‌ای از جمله دستکش، ژل، الکل و ماسک به ما ندادند و تنها مایع بهداشتی ما آب و وایتکس است و دستکش‌ها را هم خودمان تهیه می‌کنیم.»

به گزارش انصاف نیوز، پس از شیوع ویروس کرونا در طول دو ماه گذشته در کشور، یکی از مکان‌هایی که در آنها امکان شیوع وجود دارد به دلیل برقراری تماس مستقیم دست با دستگاه پمپ، پمپ‌بنزین‌ها هستند اما آیا برای جلوگیری از انتقال این بیماری راهکاری اندیشیده شده است؟  خبرنگار  انصاف نیوز در گزارشی میدانی وضعیت پمپ بنزین وصال در خیابان آزادی و پمپ بنزین حافظ بعد از چهارراه کالج را بررسی کرده است.

جایگاه‌دار پمپ بنزین خیابان حافظ: به ما هیچ اقلام بهداشتی‌ای ندادند

جایگاه دار پمپ بنزین خیابان حافظ می‌گوید: «از روز اولی که خبر شیوع این ویروس داده شد و اطلاع دادند که قرار است اقلام بهداشتی داده شود تا به امروز هیچ چیزی به ما ندادند. ژل، الکل ضدعفونی، ماسک و دستکش به هیچ وجه ندادند و تنها وسیله‌ی ضدعفونی ما آب و وایتکس است.»

او در ادامه درباره‌ی طریقه استفاده از پمپ هم گفت: «مردم از ما می‌خواهند که کار بنزین زدن را انجام بدهیم و بعضی هم با دستکش‌هایی که خودشان به دست دارند این کار را انجام می‌هند. ساعت‌های پایانی شب با استفاده از همان آب و وایتکس پمپ‌ها را تمیز می‌کنیم تا اثر ویروس تا حدودی برطرف شود.»

مردی سوار بر خودروی پراید و منتظر اتمام بنزین زدن توسط جایگاه‌دار است  می‌گوید: «به دلیل اینکه بیماری کرونا است من ریسک نمی‌کنم و این کار را به عهده جایگاه‌دار می‌گذارم.»

راننده تاکسی‌ای که در حال بنزین زدن بود می‌گوید: من در داشبورد ماشین دستکش دارم و بعد از  استفاده آن را در‌آورده بعد از ضدعفونی با الکل دستکش دیگری دست می‌کنم.

مردی که دستکش به دست نداشت و در حال بنزین زدن بود می‌گوید: «بعد استفاده از پمپ با محلول ضدعفونی که در ماشین است دستانم را تمیز می‌کنم و جای نگرانی نیست.» وقتی از او پرسیدم از کجا معلوم شما ناقل این بیماری نباشید گفت: «من سالمم وقت ما را بیخود نگیر.»

جایگاه دار پمپ‌بنزین وصال: دستانمان را با صابون می‌شوییم دستکش و ماسک نداریم 

جایگاه‌دار پمپ بنزین وصال می‌گوید: «من و دیگر همکارانم دستانمان را از بس با آب و صابون شستیم  دیگر خشک شد. از اول به ما وعده دادند که به شما اقلام بهداشتی خواهیم داد اما تا به این لحظه هیچ گونه اقلام بهداشتی‌ای به ما ندادند. به مردم توصیه می‌کنیم ما برایتان بنزین می‌زنیم. اکثرا قبول می‌کنند ولی بعضی‌ها هم خودشان این کار را انجام می‌دهند. دسته‌های پمپ را آخر شب با همان آب و صابون تمیز می‌کنیم چاره‌ای نیست به همین هم قناعت می‌کنیم.»

زن راننده‌ای در حالی که دستکش و ماسک به صورت داشت و در حال  باز کردن باک بنزین ماشینش بود می‌گوید: «روی دستکشم یک دستکش نایلونی می‌کشم و بنزین می‌زنم و بعد از استفاده آن را درآورده و بعد از ضدعفونی دستکش دیگری به دست می‌کنم.»

مردی که سوار بر موتور بود هم گفت: «چاره‌ای نیست نمی‌توان از جایگاه‌دار بخواهم به موتورم دست بزند و بنزین موتورم را پر کند من موارد بهداشتی را رعایت می‌کنم و بعد استفاده از پمپ سعی می‌کنم با الکل هم دسته‌ی پمپ و هم دستانم را ضدعفونی کنم.»

مردی که در حال حساب کردن پول بنزین خود با جایگاه‌دار پمپ بنزین بود گفت: «کار زدن بنزین را جایگاه‌دار انجام داد به دلیل اینکه او هر روز اینجا است و اگر او دست بزند بهتر است. من انعام بنزین زدن ماشینم را به او دادم اما باید به فکر این افراد بود به دلیل اینکه این افراد بیشتر در معرض آلودگی هستند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا