خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دوستان خاندوزی در مجلس به او نان قرض می‌دهند؟

 آرمان ملی نوشت: روزگذشته در نشست نوبت صبح سه‌شنبه 13 دیماه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان از توضیحات سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال نماینده اهواز، قانع نشدند و با 136 رای مخالف از 241 نماینده حاضر در صحن، به وی کارت زرد دادند. حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به سوال نماینده مردم اهواز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد. کارت زرد دیروز نمایندگان دومین کارتی بود که نمایندگان به سجادی دادند. 29 آذرماه استیضاح حمید سجادی وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی به بیش از 50 امضا رسیده است این در حالی است که طبق گفته متولیان این استیضاح، این امضاها در حال افزایش است. پیش از این وزیرورزش از مجلس شورای اسلامی به‌علت اقناع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وی، کارت زرد دریافت کرده بود. محورهای استیضاح وزیر ورزش عبارتنداز : 1- نابه‌سامانی‌ها در فدراسیون‌های ورزشی و عدم ثبات در فدراسیون‌ها 2- عدم توجه به توسعه زیرساخت‌ها و امکان ورزشی در شهرها و استان‌ها 3- عدم توجه به قهرمانان ملی و حل مشکلات آنها 4- عدم توجه به جوانان و مشکلات آنها و درست اجرانکردن قانون جوانی جمعیت.
  استیضاح مهمتر از حل مشکلات اقتصادی؟
 اما آیا اکنون مهمترین مشکل جامعه و وظیفه اصلی مجلس استیضاح یا سوال از وزیر ورزش است؟ اگر نیازهای کنونی مردم طبقه‌بندی شود، چند درصد مردم به ورزش به‌عنوان مشکل اول، دوم یا حتی سوم خود رای می‏‌دهند؟ در عملکرد پرانتقاد حمید سجادی در وزارت ورزش بحثی نیست و در همین رسانه‏‌ بارها وزیر ورزش، مورد انتقاد قرار گرفت و او نیز با اولین احضار، پاسخگو بوده و اخیرا هم برای جبران نقاط ضعف دست به تغییراتی در بین تیم همکاران خود زده است. تابناک نوشت: «سوالی که امروز ذهن بخش قابل توجه افکارعمومی را درگیر کرده، این است که نمایندگان مجلس دغدغه مردم را دارند یا دغدغه‌های شخصی؟! مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی مسائل اجتماعی را در کشور رو به فزونی برده ولی ظاهرا نمایندگان در جریان دلیل نارضایتی نیستند یا اینکه با طرح استیضاح وزیر ورزش می‏‌خواهند به مردم بگویند که چندان کاری به نیازها و موانع رفاه شما نداریم. وزیر ورزش در کنار تجربه، تخصص و تحصیل مرتبط با مسئولیت کنونی خود، حتما ضعف در حوزه اقدامات داشته و با وجودی که خود یک المپین است و دکترای تخصصی تربیت بدنی دارد اما در استفاده از مهره‏‌های ورزشی تحصیلکرده، تاخیر داشت و آنچه از او انتظار می‏‌رفت را به‌خصوص در چندماهه ابتدایی کار، در مدیریت خود نشان نداد. البته تعداد مدال‏‌های کسب شده در رشته‏‌های مختلف ورزشی طی ۱۵ ماه رشد قابل‌توجهی نشان می‏‌دهد که خود می‏‌تواند در اوج تورم و افزایش مخارج مربوط به سفرهای ورزشکاران و اردوها، نقطه مثبتی محسوب شود.»
  وزرای اقتصادی در حاشیه امنیت
 اگر مجلس به‌دنبال استیضاح وزرا است اکنون این سوال مطرح می‏‌شود که چرا استیضاح وزیر اقتصادی در دستور کار نیست. استیضاح خاندوزی بارها مطرح می‏‌شود اما هیچگاه به واقعیت تبدیل نمی‏‌شود. از سوی دیگر استیضاح وزیر صمت یعنی فاطمی‌امین یکبار اجرا شد و البته 2 کارت زرد گرفته است. بازهم عضو کمیسیون اجتماعی می‏‌گوید: «در حال حاضر بحث استیضاح وزیر صمت به‌صورت جدی در مجلس مطرح است و تا حدودی هم وزیر اقتصاد که البته به مراتب احتمال کمتری برای استیضاح نسبت به ایشان وجود دارد. هنوز بحث استیضاح وزیر صمت به‌صورت جدی مطرح است چراکه ما وضعیت کنترل بازار را خوب نمی‏‌بینیم و یا در بحث خودرو وضعیت واردات خودرو که مصوبه مجلس است هنوز اتفاق مناسب رخ نداده است. ما مصرانه در بحث واردات خودرو پیگیر هستیم و همچنین موضوع عرضه و فروش خودرو در بورس را به نفع اقتصاد کشور و کنترل قیمت‏‌ها نمی‏‌دانیم.» به هر حال وعده استیضاح وزیر صمت و اقتصاد در حد خبر است اما سوال از وزیر ورزش به‌طور جدی پیگری می‌شود! برخی اظهارات نمایندگان مجلس هم شبهاتی را ایجاد می‏‌کنند. 19 آبان ‏‌‏نماینده مردم ‏‌‎جهرم در ‏‌‎خفر، مخالف استیضاح وزیر صمت گفت: «ظلم است به وزارت صمت که ما همه ماموریت‌های این وزارتخانه را منحصر به‌ «خودرو» بکنیم. چرا هم باید کیفیت خودرو را افزایش دهیم هم قیمت آن را کاهش دهیم. استانداردسازی خودرو و کاهش قیمت خودرو در دستور کار فاطمی‌امین قرار دارد. خودرو یک مشکل 40 ساله دارد و امکان حل آن در 2 سال وجود ندارد..»
  ابهام در رفتار نمایندگان
 رفتار نمایندگان با وزرا سبب واکنش‌هایی شده است چنانکه اکونیوز می‏‌نویسد: «هرچند انتقادات بهارستانی‏‌ها از وزرای رئیسی از همان ماه‏‌های اولیه دولت تا امروز که موضوع استیضاح‏‌ها جدی شده، مطرح بوده، اما در روزهایی که جدال مجلسی‏‌ها و دولتی‏‌ها بر سر لوایح بودجه و برنامه توسعه هفتم به اوج خود رسیده و حالا این سوال مطرح می‏‌شود که آیا استیضاح دولتمردان کابینه سیزدهم جدی است یا نمایندگان به‌دنبال تحت فشار قراردادن دولت برای رسیدن به خواسته‏‌های خود هستند؟ چنانکه پیش‏‌تر نیز خبرهایی از استیضاح چند وزیر به گوش رسیده بود، اما هربار یا مسکوت ماند یا به سرنوشت تکراری پس‌گرفتن امضاها دچار شد. آن‌طور که از شواهدِ حرف و کلام نمایندگان برمی‏‌آید، به‏‌نظر می‏‌رسد صبر مجلس در برابر دولت کمتر شده است و با این شرایط بعید نیست فصل جدیدی از رابطه بین دو قوه با به جریان افتادن چند استیضاح آغاز شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا