خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کشور: می‌توانیم روزانه ۴میلیون ماسک تولید کنیم

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: اکنون می توانیم روزانه ۴ میلیون ماسک صنعتی تولید کنیم و در خصوص تجهیزات و اقلام بهداشتی نیز هیچ گونه مشکلی نداریم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان ، معاونان و مدیران ناجا اظهارکرد: جلسه امروز نشستی با فرماندهان، مدیران و مسئولان ناجا در سراسر کشور  بود و بنده برای عرض خداقوت در جمع این عزیزان حضور پیدا کردم چرا که معتقدم سال ۹۸؛ سالی بسیار پرمشغله برای نیروی انتظامی بود و فرماندهان و کارکنان تلاش گر این نیرو توانستند ماموریتها را به نحو احسن  عملیاتی کنند.

وی با اشاره به تنوع ماموریتهای ناجا در سال گذشته افزود: از ابتدای سال گذشته با وقوع سیل، نقش نیروی انتظامی علاوه بر انجام وظایف و ماموریت های ذاتی پررنگ بود و این ایفای نقش در ماموریت معنوی و عظیم راهپیمایی بزرگ اربعین ،ناآرامی های آبان ماه، حوادث دی ماه، تشییع پیکر شهید سلیمانی و همرزمانش، برگزاری انتخابات و … ادامه داشت. این در حالی است که ناجا در این طیف گسترده ماموریتی به درستی ایفای نقش کرد.

وزیر کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و ورود ناجا به میدان عمل برای کمک به دولت و وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: همچنان که معتقدیم در سال گذشته هر مسئولیت و ماموریتی که به ناجا واگذار شد  این نیرو توانست به خوبی از عهده آن برآید، در جریان مقابله با ویروس کرونا نیز پلیس اقدامات موثری داشت. از جمله این اقدامات برخورد با محتکران، شناسایی انبارهای احتکار کالاهای مورد نیاز مردم، برخورد با شایعه سازان فضای مجازی و … بود که توانست در این ماموریت نیز مدیریت صحیح و خوبی داشته باشد و با دستگیری محتکران در بخش جلوگیری از احتکار نیازهای اساسی مردم عملکرد خوبی داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به ایفای نقش ناجا در جلوگیری از اجتماعات و تجمعات یادآور شد: نیروی انتظامی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در پیشانی مواجهه با مردم بود و مدبرانه عمل کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: محدودیت و کنترل ترددها یکی از تصمیمات این ستاد بود و باید در این بیش از ۳ هزار نقطه از کشور ورودی و خروجی شهرها را در سه شیفت کنترل می کردیم که نیروی انتظامی در این ماموریت نیز با کمک بسیج توانست به خوبی ایفای نقش کند.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی در کنترل ترددها نه تنها توانست به درستی ایفای نقش کند بلکه این ایفای نقش نارضایتی مردمی را نیز در پی نداشت البته این سطح از شعور و آگاهی مردم برای همکاری با پلیس واقعا قابل تقدیر است.

وزیر کشور در تشریح سایر اقدامات نیروی انتظامی یادآور شد: محدودسازی مشاغل پرخطر، پرریسک و کنترل آنها نیز یکی دیگر از اقدامات شایسته ناجا است که با نظارت میدانی به صورت دقیق و به موقع اجرایی شد البته باید بگویم طیف فعالیتهای این عزیزان در این برهه از زمان بسیار گسترده بود .

وی ادامه داد: در چنین شرایطی فرآیند کنترل مرزها نیز به ویژه در مواجهه با قاچاق و اقدامات تروریستی به خوبی صورت گرفت و باید بگویم مرزبانان با هوشیاری و درایت از مرزها صیانت کردند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: امید است این رویکرد موفق ناجا در اجرای ماموریتها با شدت و قدرت بیشتری تداوم یابد، بار دیگر تاکید می کنم که در هر ایامی مسئولیتی به ناجا واگذار شد این نیرو به خوبی از پس آن برآمد.

وزیر کشور همچنین با سخنرانی در بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران ناجا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه از فعالیت ها و زحمات ناجا در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد و گفت: بحمداله ناجا در انجام ماموریت های محوله سربلند بیرون آمده؛ انصافا سال گذشته یکی از سال های پرموضوع برای کشور و خصوصا ناجا بود که بحمداله خوش درخشیدید و موفق عمل کردید.

وی به اقدامات مطلوب نیروی انتظامی در کنترل وقوع سیل، زلزله، ایام ۲۲ بهمن و … اشاره کرد و افزود: اربعین حسینی سال گذشته نیز  به دلیل حذف روادید و اضافه شدن یک مرز برای تردد از جمله دغدغه های ما بود چرا که پیش بینی کرده بودیم شاهد جمعیت زیادی در مرزها خواهیم بود که به لطف خدا و اقدامات امنیتی و انتظامی، ناجا در این ماموریت عملکرد مطلوبی داشت.

جانشین فرمانده معظم کل قوا در امور ناجا با تاکید بر اینکه امنیت عمومی در کنار امنیت فنی حائز اهمیت است به موضوع افزایش قیمت بنزین اشاره و تصریح کرد: بحمداله در این رابطه پیام  تاریخی مقام معظم رهبری، موجب یک تحول عظیم شد که در حضور مردم در صحنه نیز بسیار موثر بود.

وزیر کشور با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام “حاج قاسم سلیمانی” در سال گذشته، گفت: ایشان انسانی ولایی و معتقد و در حوزه نظامی و استراتژیست بودند و زمانی که کلام ایشان جاری می شد بسیار تاثیرگذار بود؛ شهادت”حاج قاسم سلیمانی” برای ما حادثه ای بزرگ و ناگوار بود این در حالی است که با اقدامات و برنامه ریزی های ناجا مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید عالی مقام در سراسر کشور به نحو مطلوبی برگزار شد.

رحمانی فضلی در ادامه به انتخابات اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: دشمن در تلاش بودکه فضای انتخابات را امنیتی جلوه دهد اما با اقدامات مطلوب نیروی انتظامی بحمداله شاهد انتخاباتی بی حادثه بودیم.

وی به موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدامات عظیم ناجا در این رابطه اشاره کرد و گفت: این بیماری ناشناخته است به طوری که در روزهای اول با کمبود اقلام بهداشتی روبه رو بودیم اما با گذشت دو ماه از این بیماری اکنون می توانیم روزانه ۴ میلیون ماسک صنعتی تولید کنیم و در خصوص تجهیزات و اقلام بهداشتی نیز هیچ گونه مشکلی نداریم.

وزیرکشور ادامه داد: کنترل ورودی و خروجی شهرها، تعطیلی مشاغل و … از جمله اقدامات مطلوبی بود که برای مقابله با کرونا اجرایی و در ستاد ملی مقابله با کرونا نیز بر انجام آن تاکید شد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: برای مقابله با این ویروس منحوس باید به یک جمع بندی واحد برسیم و پیش بینی های لازم را داشته باشیم که البته نیروی انتظامی در تصمیم گیری ها، مشارکت خوبی داشته است.

وزیر کشور ادامه داد: ناجا از نظر اعتبار مالی جزء مظلوم ترین دستگاه ها است که به دلیل ماموریت های مختلف این امر باید مورد توجه قرار بگیرد.

جانشین فرمانده معظم کل قوا در امور ناجا با تاکید بر اینکه در سال ۹۹ نیز باید کماکان آمادگی های لازم را داشته باشیم،گفت: اساس امنیت کشور رضایت مندی مردم است و همه شما بزرگواران باید در کنار امور انتظامی تلاش کنید این رضایت مندی افزایش یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن با تقویت جریان تروریستی به دنبال ضربه زدن به امنیت مرزهاست،گفت: در این رابطه از سردار”قاسم رضایی”؛ فرمانده مرزبانی تشکر می کنم چرا که وی دارای دیپلماسی مرزی و مدیریت مطلوبی در امور مرزهاست.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با بیان اینکه اولین تصویر در ذهن مردم از نیروی انتظامی، اقدامات راهنمایی و رانندگی است، عنوان کرد: از شما خواستارم که با هر روش نوینی که می توانید انتظامات ترافیکی را رعایت و بار ترافیکی را کاهش دهید.

وزیر کشور در پایان از فرماندهان ناجا تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم خداوند توفیق عنایت کند تا بتوانیم سپاسگزار واقعی عنایات خداوند باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا