خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای تیراندازی پلیس در گلشهر | تسنیم: کشته شدن «ح. ب» خوراک مناسبی برای سوءاستفاده رسانه‌های ضد انقلاب بود

گزارش خبرگزاری‌های ایسنا و تسنیم درباره‌ی تیراندازی پلیس در گلشهر که در روز گذشته اتفاق افتاده را در ادامه می‌خوانید:

ایسنا نوشت: «فرمانده انتظامی البرز گفت: اوباش قمه به دستی که در اقدامی وحشیانه به سمت مردم و عوامل انتظامی حمله ور شده بود، با شلیک ماموران حاضر در صحنه زمین‌گیر شد.

سردار حمید هداوند با اعلام این خبر بیان کرد: حوالی ساعت ۰۷:۳۷ دقیقه صبح دیروز چندین تماس از سوی شهروندان مبنی بر قدرت‌نمایی با سلاح سرد از سوی یک جوان در چهارراه گلزار منطقه گلشهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل کلانتری ۳۹ گلشهر به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران به محض رسیدن به صحنه، در ابتدا قصد داشتند که متهم را به آرامش دعوت کنند که در این حین متهم به سمت یکی از ماموران حمله ور و او را به وسیله سلاح سرد مجروح می‌کند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در این حین ماموران وارد عمل شده و با رعایت قانون به کارگیری سلاح فردی را که به سمت ماموران و مردم حمله ور شده بود زخمی کردند که وی پس از انتقال به بیمارستان فوت شد.

این مقام ارشد انتظامی پایان خاطرنشان کرد: پلیس با هر شخصی که بخواهد با ایجاد ناامنی آرامش مردم را با مخاطره روبرو کند، بدون مماشات برخورد خواهد کرد»


خبرگزاری اصولگرای تسنیم نوشت:

«در حالی که برخی از رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند تا از اقدام پلیس البرز در ایجاد امنیت برای شهروندان کرجی و اعمال قانونی که در برخورد با شروری که به سمت مردم قمه کشیده و قصد آسیب زدن به امنیت جامعه را داشت، سوءاستفاده کند، خبرنگار تسنیم، اطلاعات جدیدی از فعالیت‌های این شرور سابقه‌دار، به دست آورده است.

بر‌اساس آخرین ‌اطلاعات‌، ح.ب تا کنون حداقل سه مرتبه به دلایل مختلف توسط پلیس در تهران و کرج بازداشت شده و بعد از انجام مراحل قانونی پرونده آن به قوه قضاییه ارسال شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده پدر مقتول یک بار از وی شکایت می‌کند. شکایت پدر ح.ب به دلیل شرارت و مزاحمت برای خانواده اش در یکی ار روستاهای شهرستان اسلام آباد غرب است.

بر‌اساس این سند پدر ح.ب در 16 فروردین 1399 با تماس با مرکز پلیس 110 کشور، از فرزندش شکایت کرده و این شکایت سبب می شود تا برای این فرد، سابقه اتهام ایجاد شده و پس از انجام مراحل قانونی پرونده به محاکم قضایی ارسال شود.

پیش از این شکایت نیز، مقتول سابقه دستگیری به دلیل همراه داشتن مشروبات الکی را دارد. پلیس فراجای استان گیلان در 17 اسفند ماه 97 به وی مشکوک شده و وی را به دلیل به همراه داشتن مشروبات الکلی بازداشت می‌کند.

براساس تحقیقات ح.ب از خدمت مقدس سربازی نیز فرار می کند. او چند سالی را برای فرار از خدمت در مناطق شمالی کشور به سر می برد، اما پلیس فراجای شهرستان رودسر گیلان وی را بازداشت و برای انجام مراحل قانونی به دادسرا ارسال می‌کند.

اما شاید بتوان مهم‌ترین بزهکاری انجام شده از سوی این مقتول را در نزاع دست جمعی دو گروه که وی نیز در آن حضور داشته است، دانست.

ح. ب به همراه برخی هم‌خانوادگی‌هایش در نزاعی دسته جمعی در خیابان شیراز تهران مشارکت داشته است. در این نزاع دست جمعی 5 نفر از درگیر شوندگان بازداشت شده و برای انجام مراحل قانونی به دادسرا فرستاده می شوند.

به گفته شاهدان عینی حاضر در محل، روز حادثه، ح.ب به صورت پیاده از شمال خیابان شمس واقع در منطقه گلشهر کرج، است مسافتی طولانی را چاقو به دست و با ایجاد رعب و وحشت برای مردم و شهروندان به سمت جنوب حرکت می‌کند.

به گفته این شاهدان، وی تا رسیدن پلیس به محل و ممانعت از ادامه حرکت وی به چند عابر و شهروند حمله ور می شود.

یکی از کسبه حاضر در محل می‌گوید: وقتی مثل هر روز صبح مغازه ام را باز می کردم، دیدم که جوان 26 و 27 ساله ای با پای برهنه و نعره زنان به سمت جنوب حرکت می کند. فردی هم در کنار او با یک کیف قهوه ای بود. فرد همراه وی تلاش می کند تا او را از رفتن منصرف کند اما وی با عصبانیت به وی حمله می کند. تا اینکه در مقابل عابر بانکی یکی دیگر از مردم تلاش می کند تا او را آرام کند که به سمت او نیز حمله ور می شود.

این کاسب خیابان شمس ادامه می دهد: چند خانم هم در کنار عابر بانک منظر انجام کارشان بودند که با دیدن این صحنه ها ترسیده و از محل دور شده و فرار کردند.

با حضور گشت کلانتری پلیس در محل یکی از افسران تلاش می‌کند که با وی صحبت کند تا وی اقدام خشونت‌آمیز دیگری انجام ندهد، اما او چندین بار به پلیس و نیروهای این گشت حمله می‌کند.

به گفته یکی دیگر از شاهدان عینی، من دیدم که این فرد چاقو به دست به سمت ماموران چندین مرتبه حمله می کند.

صحبت‌های شاهدان عینی نشان می‌دهد با شدت گرفتن اقدامات مقتول و حمله ور شدن مداوم به سمت پلیس و همچنین عدم توجه به تذکرات پلیس، یکی از پرسنل پلیس مجبور به تیراندازی می شود.

اما فاضلی‌هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز درباره این ماجرا با بیان اینکه این فرد مهاجم در منطقه گلشهر کرج اقدام به تهدید مردم و حمله به افراد رهگذر و مامورین کرده بود گفت: با توجه به تماس‌های شهروندانی که از این اقدام وحشت زده شده بودند، عوامل گشت انتظامی در محل حاضر شدند و قصد آرام کردن این فرد را داشتند که با قمه به سمت ماموران نیز حمله کرده و 2 نفر از نیرو‌های پلیس را از ناحیه کتف و دست راست مجروح کرد.

طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان البرز؛ ماموران انتظامی با رعایت قانون بکارگیری سلاح و اخطار‌های مکرر، ابتدا اقدام به شلیک هوایی کرده و در نهایت مجبور به شلیک به طرف فرد مهاجم می‌شوند؛ پس از اخطار‌های مکرر و ادامه انجام اعمال فوق از سوی فرد و تهاجم او به شهروندان و نیرو‌های پلیس، ماموران به سمت پای وی شلیک کردند، اما وی دوباره به سمت ماموران حمله‌ور شد که در نهایت بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

کشته شدن این فرد که سابقه درگیری با خانواده و شرارت نیز داشته خوراک مناسبی برای سوء استفاده رسانه‌های ضد انقلاب بود.

بی‌بی‌سی فارسی و دیگر رسانه‌های ضد انقلاب در مطالبی بی‌پایه و اساس ادعا کردند که این فرد مهاجم بعد از دعوت مردم برای برپایی تجمع اعتراضی در یکی از خیابان‌های گلشهر کرج با نیرو‌های امنیت درگیر و با شلیک مستقیم ماموران کشته شده است.

انتشار این خبر دروغ نشان می‌دهد که سیاست کشته‌سازی رسانه‌های معاند همچنان ادامه دارد.

‌سردار ‌حمید هداوند‌ فرمانده انتظامی استان البرز درباره این ماجرا می‌گو‌ید‌: حوالی ساعت 07:37 دقیقه صبح روز 22 شهریور ماه چندین تماس از سوی شهروندان مبنی بر قدرت نمایی با سلاح سرد از سوی یک جوان در چهارراه گلزار منطقه گلشهر به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و بلافاصله عوامل کلانتری 39 گلشهر به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران به محض رسیدن به صحنه، در ابتدا قصد داشتند که متهم را به آرامش دعوت کنند که در این حین متهم به سمت یکی از ماموران حمله ور و او را به وسیله سلاح سرد مجروح می کند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در این حین ماموران وارد عمل شده و با رعایت قانون به کارگیری سلاح فردی را که به سمت ماموران و مردم حمله ور شده بود زخمی کردند که وی پس از انتقال به بیمارستان فوت شد.

به گفته اهالی محل تنها چند برادر با یکدیگر در یک محل زندگی می کردند، شب قبل از وقوع حادثه، مقتول با یکی از برادران خود درگیر شده و وی را نیز به شدت مجروح می کند.

مقام ارشد انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با هر شخصی که بخواهد با ایجاد ناامنی آرامش مردم را با مخاطره روبه‌رو کند، بدون مماشات برخورد خواهد کرد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مرگ بر منافق و ضد انقلاب و سلطنت طلبها که دیگه عمرشون داره به اخر میرسه و به هر دسیسه ای متوسل شدن .

    3
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا