خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مردم مخارج افطاری را به نیازمندان اختصاص دهند»

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: با توجه به شرایط خاص ماه مبارک رمضان امسال، از همه مؤمنین درخواست می‌کنم مخارجی که در سال‌های گذشته برای افطار روزه‌داران هزینه می‌کردند، امسال به نیازمندان اختصاص دهند، قطعاً این کار ثواب بیشتری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در حاشیه برگزاری نخستین مرحله رزمایش مواسات و همدلی در مصلی وحدت گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط فعلی با توجه به مشکلات معیشتی که برای تعدادی از هم‌وطنان ما ایجاد شد، امیدواریم در راستای پیام مقام معظم رهبری و آغاز رزمایش مواسات، با همت مردم شیعه و سنی استان، بخشی از مشکلات پیش‌آمده مرتفع شود.

وی افزود: پس از پیام رهبر معظم انقلاب به‌منظور اجرای رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه، جلسه نمایندگان ولی‌فقیه در سراسر کشور با حجت‌الاسلام علی اکبری ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار و مقرر شد که این حرکت مردمی با محوریت نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرها شروع و فعال شود.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: در استان ما هم قبل از آن پویش احسان در گلستان» آغاز شده بود و در ادامه همان حرکت جلسه‌ای با مسئولین و دست‌اندرکاران برگزار شد و برنامه‌ریزی لازم انجام گرفت. در شهرستان‌ها نیز این اقدام با محوریت ائمه محترم جمعه در حال انجام است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان بیان کرد: کارهای بسیار خوبی با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است و لازم می‌دانم از بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، فعالان اقتصادی و خیرین استان، سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج، کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر، امامان جماعت مساجد، نهادهای مردمی و کارکنان ادارات، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری و همه کسانی که در این رابطه فعال بودند، تشکر ویژه کنم.

امام جمعه گرگان بیان کرد: بنا به نظر برخی از مراجع، امام راحل و مقام معظم رهبری احتیاطاً مردم می‌توانند فطریه‌ها را در ماه رمضان به‌عنوان قرض به فقرا بدهند و در شب عید سعید فطر آن را محاسبه کنند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه در گرگان، مصلی نماز جمعه به عنوان مرکز جمع‌آوری و آماده‌سازی کمک‌ها تعیین شده است، گفت: استان گلستان در زمینه کمک به نیازمندان و تأمین تجهیزات و امکانات پزشکی بسیار خوش درخشید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا