خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رهبر جدید داعش در عراق است»

به گفته‌ی یک منبع امنیتی از اطلاعاتی پرده برداشت که حکایت از حضور ابو ابراهیم القریشی، سرکرده جدید داعش در داخل عراق دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المعلومه، این منبع گفت، یک تیم مشترک از آمریکا و عراق از فوریه گذشته برای شناسایی هویت ابو ابراهیم القریشی در حال تلاش هستند.

وی ادامه داد: اطلاعات قطعی حکایت از این دارد که القریشی در داخل عراق است و فقط تعداد بسیار کمی از سرکرده‌های داعش ظاهر و قیافه او را می‌شناسند.
این منبع خاطرنشان کرد: طبق معیارهای سازمان اطلاعات عراق، هر یک از گزارش‌هایی که به هویت سرکرده داعش اشاره داشته‌اند، نمی‌توان کاملاً آنها را پذیرفت و آنها را واقعی به حساب آورد. کسانی هستند که تاکید می‌کنند سرکرده داعش همان امیر عبدالرحمن المولی است. برخی دیگر می‌گویند که او عبدالله العفری، یکی از اعضای مجلس شورای داعش و از سرکرده‌های برجسته داعش است که از زمان آزادسازی موصل در سال ۲۰۱۷ ناپدید شد. افرادی نیز از شخصیت سومی سخن به میان می‌آورند که نامش ابو محمد الهاشمی، یکی از مسئولان شرعی داعش است.

این منبع عنوان داشت: داعش زنجیره عملیاتی در این ماه و در آخرین هفته از مارس گذشته انجام داد که حکایت از این دارند سرکردگی جدید آن توانسته است با نیروهای باقی مانده داعش که بعد از رانده شدن از آخرین محل حضور خود در عراق متفرق و پراکنده شوند، ارتباط برقرار کند. این حملات ساختاری سازمان یافته از نظر زمانی و حتی مواضع مورد هدف دارند.

وی ادامه داد: این حملات اثرگذار نیستند و عبارت از انفجار بمب‌ها یا حمله به یک مرکز نظامی یا ایست بازرسی با تفنگ‌های سبک و سپس فرار از مکان یا حمله به عشایر و روستاهایی است که به نیروهای عراقی علیه داعش کمک کرده بودند. نیروهای امنیتی در حال حاضر به صورت حرفه‌ای تر برای ترسیم نقشه حملات اخیر و مناطق احتمالی حرکت تروریست‌ها و افزایش دریافت اطلاعات از شهروندان و بازنگری‌های میدانی در بسیاری از شهرها به ویژه در کرکوک، صلاح الدین، صحرای الحضر، کوه‌های مخمور، زمار و زنجیره کوه‌های حمرین در شمال عراق هستند.
پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده سابق داعش، این گروه تروریستی با ابو ابراهیم القریشی اعلام بیعت کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا