خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خواهر کیم جونگ اون رهبر بعدی کره‌شمالی است؟

به نوشته‌ی CNN هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی درباره اوضاع جسمانی کیم جونگ اون، توجه همگان به خواهر رهبر کره شمالی معطوف شده است که به تدریج مراتب قدرت را طی می‌کند.

به گزارش ایسنا، شبکه سی‌ان‌ان ۲۰ آوریل گزارشی از وضعیت پزشکی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی منتشر کرد که گزارش شده در روز ۱۲ آوریل به دلیل “مصرف بیش از حد دخانیات، اضافه وزن و کار بیش از حد” مورد جراحی قلب و عروق قرار گرفته است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، مقامات آمریکایی در حال رصد اطلاعات رهبر کره شمالی هستند و یکی از این مقامات نگرانی‌ها درباره سلامت کیم را تایید اما ارزیابی وخامت حال او را دشوار عنوان کرده است.

در شرایط فعلی همه توجه ها به کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر کیم جونگ اون معطوف شده است که نخستین بیانیه علنی خود را در ماه مارس ارائه کرد و در ماه ژانویه به عنوان معاون اول مدیر کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی منصوب شد.

تحلیلگران بر این باورند که بیانیه او در ماه مارس نشان می‌دهد که او پیشرفت روشنی در مراتب قدرت موجود در حکومت این کشور داشته است.
کیم یو جونگ یکی از مشاوران نزدیک برادرش است و حتی نمایندگی او را در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ بر عهده داشته است.

در همین حال توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه ژاپن امروز (سه‌شنبه) گفت دولت برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل گزارش‌های خبری در رابطه با وضعیت جسمانی کیم جونگ اون نهایت تلاشش را می‌کند.

موتگی در کنفرانس خبری هفتگی گفت: مایل هستیم تا نهایت تلاشمان را برای گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات به کار ببندیم و هم‌زمان با ایالات متحده و دیگران همکاری نزدیکی داشته باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا