خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی روحانی به نخست‌وزیر جدید ژاپن

رئیس جمهور روحانی با ارسالی نامه‌ای به نخست‌وزیر ژاپن با تبریک انتخاب سوگا یوشیهیده به عنوان نخست وزیر این کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، متن پیام تبریک حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به نخست وزیر ژاپن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای سوگا یوشیهیده

نخست وزیر ژاپن

انتخاب جناب‌عالی به عنوان نخست‌وزیر کشور دوست ژاپن را صمیمانه تبریک می‌گویم.

فرصت را مغتنم شمرده از جناب آقای آبه شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن که نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشبرد روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن داشتند، قدردانی می‌نمایم.

رایزنی‌های مستمر مقامات جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به ویژه در سال 2019 میلادی به مناسبت نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی که با بازدید متقابل سران دو کشور از پایتخت‌های یکدیگر مصادف گردید، فصل نوینی را برای گسترش هر چه بیشتر روابط در تمامی زمینه‌های مورد علاقه دو کشور گشود.

امیدوارم در پرتو رهبری جناب‌عالی، روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به پیشبرد صلح و امنیت، احترام و پایبندی متقابل به تعهدات و توافقات بین‌المللی بوده است. بر همین اساس امیدوارم رایزنی‌ها و تشریک مساعی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همچون گذشته در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه یابد.

سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم ژاپن را آرزومندم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا