خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تماس تلفنی روحانی با پادشاه عمان

رییس جمهور روحانی گفت در گفت‌وگوی ‌تلفنی پادشاه عمان گفت: کاملا آماده‌ایم در راستای ابتکار صلح هرمز و هر ابتکار دیگری که مدیریت بحران منطقه را در اختیار کشورهای منطقه قرار دهد، اقدام کنیم.

به گزارش پایگاه‌اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «هیثم بن طارق» سلطان عمان، ضمن طلب مغفرت برای سلطان قابوس پادشاه فقید عمان و آرزوی موفقیت برای سلطان جدید این کشور ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در دوران مسئولیت ایشان روابطی بهتر و صمیمی‌تر باشد.

رییس جمهوری با اشاره به شرایط سخت منطقه و جهان بخاطر شیوع ویروس کرونا وضرورت همکاری همه کشورها در مقابله با این بیماری بر انتقال تجارب و دستاوردهای ایران در این زمینه به کشور دوست و همسایه عمان تاکید کرد و گفت که آماده ارائه هرگونه کمک در این زمینه هستیم.

روحانی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور بوده ایم، بر توسعه و تعمیق روابط ایران و عمان در همه زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: علاقه‌مندیم توافقات دو کشور از جمله انتقال گاز ایران به عمان و سرمایه گذاری عمان در بندر چابهار هر چه زودتر اجرایی و عملیاتی شود که به نفع دو دولت و دو ملت خواهد بود.

رییس جمهوری با قدردانی از دولت عمان به خاطر همکاری، اقدامات و تلاش های این کشور در رابطه با  ابتکار طرح صلح هرمز از سوی ایران، خاطرنشان کرد: کاملا آماده ایم در راستای این ابتکار و هر ابتکار دیگری که مدیریت بحران منطقه را در اختیار کشورهای منطقه قرار دهد، اقدام کنیم.

روحانی با بیان اینکه در سایه روابط خوب دو کشور در طول تاریخ  تنگه هرمز در صلح، ثبات و آرامش نگهداشته شده است، گفت: در سال‌های اخیر همیشه تلاش کرده‌ایم تا مانع از بروز جنگ و خونریزی در منطقه شویم و همچنان باید تلاش خود را  ادامه دهیم تا جنگ در یمن که موجب ویرانی و قحطی شده، متوقف شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه تردید نداریم ثبات منطقه در سایه روابط دوستانه کشورهای منطقه بوده است، تاکید کرد: امروز نیز خواستار روابط خوب بین همسایگان هستیم و امیدوارم در دوران سلطنت شما در کشور دوست عمان، شاهد روابط نزدیک تر و همکاری خوب در مسائل دوجانبه و منطقه ای باشیم.

روحانی همچنین پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم عمان تبریک گفت.

باید تلاش کنیم که منطقه از هر نوع جنگ دور باشد

«هیثم بن طارق» پادشاه عمان نیز در این گفت‌و گوی تلفنی روابط دو کشور را بسیار خوب و صمیمانه دانست و تاکید کرد: روابط ما تاریخی است و اطمینان می‌دهم این روابط مانند دوره سلطان فقید قابوس همچنان ادامه خواهد داشت.

پادشاه عمان با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه سطوح، اجرایی شدن توافقات ایران و عمان را به نفع دو طرف دانست.

سلطان بن طارق ضمن قدردانی از مواضع و سیاست های ایران درخصوص برقراری صلح و ثبات در منطقه و برقرار امنیت و آرامش در تنگه  هرمز، افزود: همه باید تلاش کنیم که منطقه از هر نوع جنگ و حوادث نگران کننده به دور باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا