خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب پرتاب ماهواره نظامی سپاه در رسانه‌های جهان

قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین در روز چهارشنبه با فوریت بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان و منطقه داشت و آن را نشانه و دستاورد بزرگی برای ایران خواندند.

به گزارش ایرنا، شبکه روسیه الیوم روز چهارشنبه گزارش داد که نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

این شبکه روسی عرب زبان افزود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) از موفقیت آمیز بودن پرتاب اولین ماهواره نظامی به فضا خبر داد.

روسیه الیوم با اشاره به اینکه این ماهواره نظامی با عنوان ” نور ۱ ” و با استفاده از موشک حمل کننده ” قاصد ” در ۲ مرحله پرتاب شده است به نقل از سپاه پاسداران افزود: این ماهواره در مدار ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین در حال چرخش است.

این شبکه به نقل از سپاه پاسداران این موفقیت را یک دستاورد بزرگ و پیشرفت اخیر ایران در زمینه موشکی بیان و اضافه کرد که پرتاب این موشک حمل کننده با موفقیت از داخل بیابان‌های مرکزی ایران انجام شد.

این شبکه روسی افزود: در حالی است که در ماه فوریه گذشته، وزارت دفاع ایران از عدم موفقیت ماهواره ساخت داخل ” ظفر ” برای قرار گرفتن در مدار زمین خبر داده بود ولی ماهواره سپاه امروز در مدار زمین قرار گرفت.

– دستاورد بزرگ ایران در زمینه موشکی

پایگاه اطلاع رسانی الغد عراق هم امروز نوشت: اولین ماهواره نظامی ایران توسط سپاه پاسداران با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

این پایگاه اطلاع رسانی با اشاره به اینکه این ماهواره توسط موشک حمل کننده قاصد بر روی مدار زمین قرار گرفته است ، افزود: موشک قاصد از بیابان های مرکز ایران پرتاب شده است .

الغد اضافه کرد: این دستاوردی بزرگ برای ایران در زمینه موشکی ایران است.
شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق نیز با بازتاب این موفقیت بزرگ گزارش داد که با قرار گرفتن این ماهواره نظامی ایران بر روی مدار زمین ، این کشور به موفقیت بزرگی دست یافت که نشاندهنده توانایی این کشور در زمینه موشکی است.

– چرخش ماهواره ایران بر مدار زمین

تارنمای روزنامه النشره لبنان نیز با اشاره به اینکه اولین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین قرار گرفت، اضافه کرد: این ماهواره نظامی توسط موشک حمل کننده قاصد که ساخت ایران است در ۲ مرحله پرتاب شد و در فاصله ۴۲۵ متری بر روی مدار زمین قرار گرفت.

روزنامه برخط السیاسه لبنان نیز با انتشار خبر موفقیت آمیز پرتاب موشک ماهواره بر قاصد در بیابان های مرکزی ایران نوشت: بر اساس اعلام سپاه پاسداران با پرتاب این موشک ماهواره نور ۱ با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته و در حال چرخش بر روی این مدار است.

شبکه خبری فرانس ۲۴ هم در بخش عربی خود خبری از پرتاب موشک ماهواره بر قاصد توسط سپاه پاسداران اعلام و اضافه کرد که بنا بر اعلام مقامات سپاه ، این موشک حامل ماهواره نور ۱ با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.
این شبکه خبری اضافه کرد : آمریکا ایران را متهم کرده است که از برنامه پرتاب ماهواره به مدار زمین به عنوان پوششی برای توسعه صنایع موشکی استفاده می کند.

ایران برنامه های موشکی خود را خط قرمز  غیر قابل مذاکره اعلام کرده است .

روزنامه های برخط الشرق و الوطن قطر هم با اشاره به پرتاب موشک ماهواره‌ بر قاصد از داخل ایران از موفقیت آمیز بودن ماموریت این موشک در  قرار دادن ماهواره نور ۱ بر مدار زمین خبر دادند.

تارنمای خبری ”  الان ” کویت نیز در خصوص پرتاب موشک ماهواره بر قاصد و قرار گرفتن ماهواره نور ۱ بر روی مدار زمین نوشت : این موضوع قابل توجه است چرا که ایران در دوره اخیر از عدم موفقیت پرتاب ماهواره رنج می برد که آخرین مورد آن در مرداد سال گذشته و هنگامی بود که یک موشک در مرکز فضایی امام خمینی در شمال ایران پیش از پرتاب منفجر شد.

روزنامه الخلیج بحرین هم با اشاره به این موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ساخت موشک های ماهواره بر ، اضافه کرد: کارشناسان نظامی غربی ارزیابی می کنند که توانایی نظامی ایران فراتر از پیش بینی های آنان است .

همچنین شبکه خبری المنار لبنان با اعلام این خبر، قرار گرفتن ماهواره نور ۱ توسط موشک ماهواره بر قاصد را موفقیتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران در صنایع فضایی بیان کرد.

روزنامه ایندیپندنت عربی هم با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر قاصد نوشت: پرتاب ماهواره در زمان تشدید تنش بین ایران و آمریکا بر سر برنامه های هسته ای و موشکی تهران و  همچنین چند ماه پس از کشته شدن ” قاسم سلیمانی ” فرمانده ارشد سپاه قدس در پی حمله پهپادهای آمریکایی در سوم  ژانویه در بغداد و یک هفته پس از آنکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ناو این کشور توسط قایق های سپاه پاسداران در خلیج فارس تهدید شده است، انجام می شود.

این روزنامه الکترونیکی اضافه کرد: نکته قابل توجه اینکه پرتاب این موشک ماهواره بر توسط سپاه پس از ۲ ماه پس از پرتاب ناموفق موشک ماهواره ایران انجام شد اما این بار ایران می گوید که ماهواره نور ۱ با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته و هیچ هدف نظامی را از پرتاب این موشک ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا