خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستگیری «خطرناک‌ترین عضو داعش» در اروپا

به نوشته‌ی رویترز پلیس اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد، خطرناک‌ترین و شناخته‌شده‌ترین عنصر گروه ترویستی داعش در اروپا را در شهر المریا در جنوب این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه وزارت کشور اسپانیا با صدور بیانیه‌ای بدون افشای هویت این فرد اعلام کرد، پلیس این مرد مصری‌الاصل که در سوریه و عراق جنگیده و به همراه ۲ تن دیگر که در یک آپارتمانی پنهان شده بود شناسایی و دستگیر کرده است.

براساس این بیانیه، این فرد که تصاویر او در تبلیغات جنایات خشن داعش دیده می‌شود، خصوصیت‌های ویژه‌ای مانند اقدامات جنایتکارانه بسیار خشن دارد که موجب جلب توجه پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی اروپا شده بود.

این سه مظنون که از شمال آفریقا وارد اسپانیا شده بودند، در دوره قرنطینه کرونایی در این کشور فعالیت اندکی داشتند و از ماسک پوشانده صورت استفاده می‌کردند.
تلاش پلیس اسپانیا برای ردگیری و بازداشت بسیاری از ده‌ها اسپانیایی که برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده بودند، به این دلیل است که احتمال می‌دهد آنها بخواهند همانند کشتار ۱۶ تن در سال ۲۰۱۷ در بارسلون، مرتکب حملاتی در خاک کشورهای اروپایی شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا