خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان به انجمن دانشجویان پزشکی آمریکا

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به «فدراسیون بین المللی انجمن های دانشجویان پزشکی» و «انجمن دانشجویان پزشکی آمریکا» در مورد «تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران» را به نقل از کانال این تشکل دانشجویی می‌خوانید:

«بسمه تعالی

فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های دانشجویان پزشکی

انجمن دانشجویان پزشکی آمریکا

با سلام

همانطور که مطلع هستید بیش از چهار ماه از شناسایی و شیوع ویروس کرونا در چین گذشته است. پدیده‌ای که برخلاف ارزیابی‌های اولیه، به بحرانی همه‌گیر در جهان تبدیل شده و براساس آمار رسمی، تاکنون بیش از دو میلیون نفر را در جهان، گرفتار کرده و تلفات آن به بیش از صد و بیست هزار نفر و در گستره‌ بیش از دویست کشور جهان رسیده است.

تاثیر این پاندمی جهانی بر زیست بشر به گونه‌ای عمیق بوده است که دبیرکل سازمان ملل آن را تاثیرگذارترین واقعه بشری، پس از جنگ جهانی دانسته است.
در این میان، ملت بزرگ و عزتمند ایران از دو سو مورد هجوم دهشتناک قرار دارد: یکی ویروس کرونا که جان ایرانیان را تهدید می‌کند، و دیگری ویروس تحریم که با توجه به کمبود امکانات و عدم دسترسی به تجهیزات پزشکی و دارو و دیگر ابزارهای لازم برای مقابله با همه‌گیری این بیماری، نظام بهداشتی کشور ما را دچار اختلال کرده است و سلامت مردم ایران را سخت تهدید می‌کند.

تحریم‌های گسترده آمریکا علیه بانک‌های ایران، همراه با مواضع تهاجمی از سوی مقامات امریکایی به شدت توانایی ایران در پرداخت برای واردات اقلام بشردوستانه‌ را محدود کرده است. پیامدهای تحریم‌های آمریکا، تهدیدی جدی متوجه حق ایرانیان در دسترسی به داروهای حیاتی و سلامت می‌کند که نظام سلامت ایران و زندگی میلیون‌ها ایرانی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

بررسی میزان مرگ ومیر کادر درمان مقابله با کرونا نشان می دهد که متوسط درصد تلفات کادر درمانی بر اثر کرونا به نسبت تعداد کل تلفات در ایران (۲/۳۹%)بیش از ۱۰برابر میانگین این میزان در کشورهایی با بیشترین میزان درگیری (۰/۲%) می باشد. این عدد در ایتالیا با بیشترین میزان تلفات، حدود۰/۶۴ ٪ و در کشورهای انگلیس،آمریکا و فرانسه به ترتیب ۰/۲۳%، ۰/۱۶% و ۰/۱۱% از تعداد کل می باشد.
کارشناسان معتقدند مهمترین علت بالا بودن آمار مرگ و میر کادر درمان ایران و کسب رتبه اول دنیا، عدم تامین پوشش حفاظتی مناسب می باشد که ناشی از تحریم های غیراخلاقی آمریکا است.

امروز با توجه به همه گیری بیماری COVID-19 بیش از هر زمان دیگری به همبستگی انسانی و کنش هماهنگ نیاز داریم و همکاری جهانی در جهت مقابله با این بیماری ‌ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

لذا ما انجمن دانشجویان علوم پزشکی اصفهان که همواره طبق تعهد انسانی و حرفه ای خود تمام توانمان را در راه دستیابی مردم به حقوق خود گذاشته ایم از شما درخواست داریم با آگاه سازی و حساس کردن نهاد های بین المللی، جهان را در جریان اثرات بسیار منفی تحریم‌ها بر ظرفیت کشورهای تحریم‌شده برای مقابله با کرونا و سایر مخاطرات جانی قرار دهید و از دولت آمریکا بخواهید براساس براهین و موازین بشردوستانه و در راس همه دفاع از حق زندگی تمام انسان‌ها با لغو تحریم های ظالمانه خود در حفظ جان بسیاری از مردم سهیم باشد .

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا