خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام مولوی عبدالحمید به سران کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی: مسلمانان میانمار، هند و چین را دریابید

مولوی عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای نسبت به وضعیت اسفبار مسلمانان در میانمار، هند و چین ابراز نگرانی کرد و از سران کشورهای اسلامی و سازمان‌های فعال در زمینه‌ی حقوق بشر خواست از نفوذ خود برای جلوگیری از ظلم و ستم بر مسلمانان مظلوم و تحت فشار استفاده کنند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه‌ی اهل سنت زاهدان، در بخشی از این بیانیه آمده است: «سلسله‌ی مشکلات مسلمانان ستمدیده‌ی میانمار، هند و چین همچنان ادامه دارد و با وجود محکومیت اقدامات نژادپرستانه از سوی مجامع جهانی، رهبران این کشورها به آزار و اذیت مسلمانان ادامه می‌دهند.»

مولوی عبدالحمید ضمن ابراز نگرانی از شرایط سخت پناهجویان مسلمان روهینگیا در کشورهای همسایه میانمار خواستار «اعمال فشار بر دولت میانمار جهت رعایت حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا» شد.

در بخشی دیگر از این بیانیه خطاب به رهبران کشورهای اسلامی آمده است: «آنچه بر مسلمانان هند و چین می‌گذرد، برکسی پوشیده نیست. نباید روابط حسنه‌ی کشورهای اسلامی با چین یا هند باعث شود در مورد مشکلات برادران و خواهران دینی خود سکوت اختیار نمایند.»

امام‌جمعه‌ی اهل سنت زاهدان تصریح کرد: «همانگونه که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جمهوری اسلامی حمایت از مظلومان و مستضعفان را راهبرد خود اعلام کرده است؛ نباید روابط اقتصادی و سیاسی با بعضی از کشورها باعث شود مسئولان کشورمان دست از حمایت مسلمانان مظلوم بکشند و رفتاری منفعلانه داشته باشند.»

مولوی عبدالحمید در پایان از سران کشورهای اسلامی، مجامع بین‌المللی و سازمان‌های فعال حقوق بشری خواست برای بهتر شدن شرایط مسلمانان در میانمار، هند و چین با جدیت بیشتری تلاش کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام شما اقای مولوی از عربستان بخواهید که از مسلمانان میانمار حمایت کنند چرا زمانی که شیعیان پاکستان شهید میشوند واکنش نشان نمیدی

    3
    1
  2. یک روز گزارشی از جنگ میانمار میخوندم هنگامیکه بوداییان به خانه های تکفیریها حمله کردن وارد یک خانه شیعه شدن دیدن عکس حضرت امام خمینی هست بوداییان گفتن که این وهابیان میگویند شیعیان مسلمان نیست و ما هم به علت اینکه شیعیان مسلمان تکفیری نیست به آن خانواده کاری نگرفتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا