خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله شبیری: رضایت امام زمان در رضایت خداست

آیت الله شبیری زنجانی عمل کردن بر اساس دستورات شریعت و رعایت اصول اخلاقی و دینی را از ویژگی های منتظران امام زمان عجل الله تعالی فرجه  دانست و گفت: کسی که منتظر امام زمان سلام الله علیه  است با عمل به دستورات شریعت، رضایت آن حضرت را به دست می آورد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله شبیری زنجانی،  این مرجع تقلید در پاسخ به سؤالی در باره ی ویژگی هایی منتظران، خاطر نشان کرد: کسی که منتظر است باید در رفتار و عملش این انتظار دیده شود. کسی که میهمان دارد از رفتارش می توان فهمید که میهمان دارد، خانه را جارو می زند، غذا آماده می کند و امثال این کارها را انجام می دهد، یعنی از کارهایی که انجام می دهد می شود فهمید که این شخص منتظر میهمان است. منتظر امام زمان علیه السلام هم همینطور است. رفتاری انجام می دهد که می شود فهمید این شخص خودش را برای یک مسأله ای آماده می کند.
آیت الله شبیری زنجانی عمل به دستورات شریعت را از ویژگی های منتظران دانست و ادامه داد: رضایت امام زمان عجّل تعالی فرجه در رضایت خداوند است و رضایت خداوند هم در عمل به دستورات اوست که توسط پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام به ما رسیده است.
مرجع عالی قدر شیعیان در ادامه ی سخنانش درباره ی نشانه های ظهور گفت: آنچه مسلّم است مسأله خاتمیت و ظهور آن حضرت است. برخی نشانه ها درباره ظهور زده می شود که سند آنها ضعیف است و البته نه باید آنها را رد کرد و نه باید آنها را تأیید کرد. این مسأله لزوم منجی در سایر ادیان هم وجود دارد. آقای امامی کاشانی یک زمانی درحال نوشتن کتابی بودند و می گفتند در این باره از فلاسفه برخی از ادیان و فرق دیگر درباره لزوم ظهور منجی نوشته هایی را گرفته اند. این مساله را همه قبول دارند.
وی با انتقاد از کسانی که می خواهند حکومت امام زمان علیه السلام را یک حکومت خشن جلوه دهند خاطر نشان کرد: امام زمان سلام الله علیه با ائمه الکفر می جنگد که این دستور قرآن است. نمی شود گفت مبارزه با کسانی مثل تروریست ها و گرو های تکفیری خشونت است. اینها امنیت را از جامعه گرفته اند و این مبارزه پسندیده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا