خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرونا و فرصتی برای همگرایی منطقه‌ای

روح‌الله جمعه‌ای در خبرآنلاین نوشت: بحران ناشی از بیماری ویروس کرونا می تواند بسترساز فرصت های جدید در سیاستگذاری کلان کشور باشد.

بی شک یکی از مشکلات و معضلاتی که جمهوری اسلامی ایران را به شدت درگیر خود کرده است تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران است که برخلاف تمامی تعهدات بین المللی و حتی توافقنامه چندجانبه برجام صورت پذیرفته است و آثار این تحریم در مدیریت، کنترل و مهار این بیماری عالمگیر در ایران مشهود است.

با توجه به شرایط موجود در کشور به نظر می رسد راهبرد همگرایی منطقه ای با رویکرد مبارزه با این بیماری با توجه به اشتراکات عدیده میان کشورهای منطقه می تواند بهترین راهبرد برای برطرف کردن تحریم های تحمیلی باشد.

ایجاد یک بلوک یا شورای منطقه ای بهداشت و درمان با عضویت تمامی کشورهای آسیای جنوب غربی برای همگرایی در مواجهه با این بحران و تبادل تجارب، دانش، امکانات و ضروریات وابسته به این بحران و تعامل میان کادر متخصص در این زمینه می تواند به عنوان یک راهکار عملیاتی و استراتژیک ملی و همچنین الگوی جهانی مطرح شود.

تردیدی نیست چنانچه بحران کرونا به عنوان یک مصداق در نظر گرفته شود اما جهان پساکرونا، جهانی خواهد بود که ضرورت همگرایی های وسیع تر، جامع تر و به هم پیوسته تر را ایجاد خواهد کرد و مرزهای ژئوپلتیک دیگر از اعتبار سابق برخوردار نخواهند بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا