خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشم بیک‌زاده: کی روش گفت تو نباشی، از تیم ملی می‌روم!

«هاشم بیک‌زاده»، ملی‌پوش سابق فوتبال ایران گفت: ما در اتریش بودیم، کی روش من را به اتاقش صدا کرد و گفت ببین یا تو را به برزیل می‌فرستم یا اینکه همین امشب اتریش را ترک می‌کنم و از اینجا می‌روم. یعنی گفته بود یا هاشم باید در برزیل باشد یا من از تیم ملی می‌روم. کی‌روش گفت تا آخر پشت تو می‌ایستم؛ در تیم ملی مصدوم شدی و باید تمام پاداش‌هایت را دریافت کنی؛ تا آخر هم کنار ما می‌مانی. گفت می‌دانم چقدر برایت سخت بود این تورنمنت را از دست بدهی ولی سخت‌تر این است که به خانه برگردی. من به خاطرت دعوا می‌کنم و با فدراسیون هم دعوا کرد. حتی تأکید کرد تو نباشی من از تیم ملی می‌روم.

خبرورزشی نوشت: هاشم بیک‌زاده بازیکن اسبق تیم ملی پرده از یک اتفاق مهم برمی‌دارد. اینکه دعوای کی‌روش و کفاشیان در جام جهانی برزیل سر او بود و حتی می‌رفت کارلوس از تیم ملی جدا شود. بیک‌زاده همچنین درباره رفتار مدیر باشگاه استقلال و جلسات اخیرش هم حرف‌های جالب و مهمی می‌زند.

*هاشم دوباره جنجال‌ساز شدی. باز هم مصاحبه کردی و گفتی بعضی‌ها در استقلال و در دوره قلعه‌نویی خیانت کردند. بعضی رفقایت شاکی نشوند؟

من که اسم از کسی نبردم. بعد کسانی از حرف من شاکی می‌شوند که در استقلال خیانت کردند. حالا امیدوارم یک روز کتابم را بنویسم و یکسری چیزها را بگویم. درباره جام جهانی و اتفاقات رختکن‌ها و خیلی چیزهای دیگر در این کتاب خواهم گفت.

*واقعاً می‌خواهی این کار را بکنی؟ خیلی‌ها فکر کردند شوخی می‌کنی.

بله، حتی با ناشر هم صحبت کردم. قرار شد کتابم تنظیم و چاپ شود، اما خورد به کرونا و عقب افتاد ولی در فکرش هستم و این کتاب را حتماً منتشر خواهیم کرد.

*یعنی همه چیز را می‌نویسی؟ حتی قاط زدن قلعه‌نویی در رختکن را؟!

بله، همه چیز را می‌نویسم. اینکه امیرخان قاطی کرد. چه چیزهایی در رختکن می‌گفت. می‌خواست یک بازیکن را بزند! قشنگی اش به همین چیزهاست. ان‌شاءا… کسی دلخور نشود. همه جزئیات را می‌نویسم.

*داد و بیدادهای کی‌روش در رختکن را هم می‌نویسی؟

بله، همه داد و بیدادهایش را. از این می‌نویسم که در استرالیا و برزیل برای من چه‌کار کرد.

*هیچ می‌دانستی دعوای کفاشیان و کی‌روش در جام جهانی برزیل به خاطر تو بود؟ این را کفاشیان اخیراً در مصاحبه‌ای گفت.

بله، می‌دانستم. قشنگ یادم هست. ما در اتریش بودیم، کی‌روش من را به اتاقش صدا کرد و گفت ببین یا تو را به برزیل می‌فرستم یا اینکه همین امشب اتریش را ترک می‌کنم و از اینجا می‌روم. یعنی گفته بود یا هاشم باید در برزیل باشد یا من از تیم ملی می‌روم.

*واقعاً؟

بله، من این را تا به حال نگفته بودم. کی‌روش گفت تا آخر پشت تو می‌ایستم؛ در تیم ملی مصدوم شدی و باید تمام پاداش‌هایت را دریافت کنی؛ تا آخر هم کنار ما می‌مانی. گفت می‌دانم چقدر برایت سخت بود این تورنمنت را از دست بدهی ولی سخت‌تر این است که به خانه برگردی. من به خاطرت دعوا می‌کنم و با فدراسیون هم دعوا کرد. حتی تأکید کرد تو نباشی من از تیم ملی می‌روم. آن موقع شوکه شده بودم و نمی‌دانستم چه بگویم. کی‌روش باعث شد بمانم و تا آخر پاداشم را بگیرم. او مربی بزرگی است. کی‌روش به فکر تمام بازیکنان بود و هست. او با تمام وجود ۸ سال برای ایران جنگید و بهترین نتایج تاریخ فوتبال ما را گرفت، با کمترین شکست. خدا به او کمک کرد، به خاطر همین چیزها، به خاطر با معرفت بودنش و به خاطر مردانگی اش. شانس با کی‌روش بود، چون خدا می‌دانست چقدر خوبیِ تیم ملی و ایران را می‌خواهد، کارلوس مرد بود.

*در استرالیا چه اتفاقی افتاد؟

در استرالیا به من گفت دستت این‌طوری شده، باید همین جا عمل کنی و پول عملت را بدهند و همین اتفاق هم افتاد؛ تمام پاداش‌ها را هم گرفتم. آخر من خیلی گریه کردم و باورم نمی‌شد دومین تورنمنت را از دست داده‌ام. کی‌روش مشتی بود و بامعرفت.

*الان با او در ارتباط هستی؟

بله، سال نو را تبریک گفتم و او به من گفت بیا کلمبیا، هر وقت دوست داشتی؛ حتی گفت ویزایت را خودم می‌گیرم. ممکن است برای ضبط یک گفتگو به کلمبیا بروم.

*هاشم کمی درباره استقلال حرف بزنیم. فرشید اسماعیلی به تازگی مصاحبه کرده و به انتقاد از بدقولی مدیران باشگاه پرداخته. نظر تو درباره این مسئله چیست؟

به نظر من این خوب نیست که یک مدیر بیاید و به بازیکنان وعده الکی بدهد. فریب دادن بازیکنان کار درستی نیست برای اینکه زمان بخرند. زمان ما هم این اتفاق‌ها می‌افتاد. مدیران روراست بگویند پول نداریم یا فلان تاریخ پول می‌آید نه اینکه الکی وعده بدهند. متأسفانه هی امروز و فردا می‌کنند، بازیکن هم روی پول حساب می‌کند و ماشین و خانه می‌خرد، بعد به مشکل می‌خورد. همین مشکل برای خود من که خانه خریده بودم، پیش آمد. آخرش بازیکن مجبور به شکایت می‌شود. در شرایط کنونی استقلال، صداقت بهترین کار است. باید جلوی بازیکن صادق و راستگو باشند. وقتی مدیر راستش را بگوید بازیکن با یک چیزهایی کنار می‌آید و مصاحبه نمی‌کند. وقتی مدیر می‌آید و هر روز با این و آن عکس می‌گیرد و به جای حل مشکلات بازیکنان مدام آدم‌های دیگر را دعوت می‌کند، چه کمکی به باشگاه می‌شود؟

*بعضی‌ها از رفتار سعادتمند انتقاد می‌کنند و می‌گویند این جلسات بیشتر شو و یارکشی است. تو این را رد می‌کنی؟

به نظر من هم همین است. چرا مدیرعامل استقلال با بازیگر و کارگردان جلسه می‌گذارد؟ من برای همه این عزیزان احترام قائل هستم، دوستان ما هستند ولی این چه کمکی به باشگاه استقلال می‌کند؟ قرار است آن‌ها مشکلات را حل کنند؟ قرار است پول بیاورند؟! به تیم می‌توانند کمک کنند؟ کجای دنیا مدیران بازیگر و کارگردان دعوت می‌کنند و عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند؟ اگر قرار است کاری کنند، نیازی به عکس گرفتن نیست. واقعاً آن‌ها چه باری می‌توانند از روی دوش تیم و باشگاه بردارند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا