خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کارت سلامت بدون وقفه به کامیون‌داران اعطا می‌شود»

علی ربیعی در حاشیه نشست جلسه با نمایندگان گفت: از چند ماه قبل مشکل کامیون‌داران در دستور کار دولت قرار داشته است و در این خصوص آقای آخوندی هم گزارشی را ارائه دادند. مجموعه اقداماتی درباره حل مسائل کامیون داران انجام شده که حل مشکل لوازم یدکی برای آنها صورت گرفته و تا مقدار قابل توجهی توزیع آن هم انجام شده است. موضوع تامین لوازم یدکی برای کامیون‌داران از جمله مشکلات آ‌نها بوده است.

به گزارش ایلنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز در جلسه هیئت دولت آقای سینکی از طرف آقای شریعتمداری موظف به انجام وظایف این حوزه شده است و سعی می‌شود که لوازم یدکی به قیمت مناسب در اختیار کامیونداران قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات کامیونداران با شرکت‌های حمل و نقل گفت: برخی از این شرکت‌ها پول کامیون‌داران را پرداخت نکرده بودندکه مشکل دو تا از این شرکت‌ها حل شده و یکی دیگر نیز در حال رسیدگی است. مورد دیگر میزان پول دریافتی توسط رانندگان است که بیشترین رقم را در این معادله شرکت‌ها دریافت می‌کردند اما امروز شرایط به سمتی پیش رفته که راننده دریافتی قابل توجهی داشته باشد.

ربیعی با اشاره به وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با مشکلات کامیون‌داران، گفت: آنها در مورد تشکل‌هایشان صحبت داشتند و اعتقاد داشتند که تشکلاتشان باید قدرت بیشتری داشته باشد که در این خصوص اصلاحاتی صورت گرفته همچنین در انتخابات آ‌نها هم ا صلاحاتی انجام شد و حال بدنه شادابی از تشکل آنها صورت گرفته است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: با توجه به اختلافاتی که در خصوص حق بیمه‌ها وجود دارد باید تاکید کنیم که بیمه هیچ راننده‌ای قطع نخواهد شد و سازمان تامین اجتماعی بیمه حتی یک نفر را قطع نخواهد کرد. همچنین دستمزد مقطوع برای دوران بازنشستگی در نظر گرفته شده که عدد و رقم بهتری را شامل حال رانندگان خواهد کرد و پرداخت بدهی مقرر آنها را بررسی شد.

ربیعی ادامه داد: سازوکار حمل و نقل مواد نفتی و غیرنفتی را بررسی کردیم و از ۷.۸ درصد به ۴.۳ درصد کاهش دادیم که بخشنامه آن در حال صدور است و آ‌قای نوبخت آن را صادر خواهند کرد. در این تعدیل نتیجه خواهد شد که رانندگان حق بیمه کمتری را پرداخت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: رانندگان در خواست کارت سلامت را داشتند که این کارت سلامت بدون وقفه به آنها اعطا خواهد شد. ما درباره بخشودگی جرائم هم اصلاحاتی انجام دادیم که بتوانیم مشمولان را در این اصلاحات لحاظ کنیم.

ربیعی با بیان اینکه تعدادی از رانندگان از سال ۷۲ تا ۸۰ سوابق بیمه دارند گفت:‌ رابطه این رانندگان بیمه شده با شرکت‌ها نامعلوم بود که امروز آن را مشخص کرده‌ایم. ما بررسی کردیم که منشا پول از کجاست تا بتوانیم ارفاق حق بیمه را در نظر بگیریم. رانندگان جدید هم با توجه به صحبت‌هایی که با سازمان هدفمندی و سازمان برنامه و بودجه انجام شده سهولت در کار آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم که حق بیمه آن‌ها را حل کنیم که در دولت هم پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا