خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شانس مصطفی الکاظمی برای کسب رای اعتماد بالاست»

الفرات به نقل از منبع آگاه سیاسی در عراق نوشت: شانس مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف برای کسب رای اعتماد مجلس نمایندگان این کشور همچنان بالاست.

به گزارش شفقنا  به نقل از خبرگزاری الفرات، این منبع همچنین گفت: نام هایی که برای ترکیب کابینه دولتی الکاظمی منتشر شده، بخشی دقیق است و بخشی دیگر غیر دقیق و ممکن است برخی نام ها تغییر کند زیرا او هنوز در مرحله مذاکره است.

منبع یاد شده افزود: شناس  الکاظمی برای کسب رای اعتماد مجلس هنوز بالاست و فراکسیون های بزرگ سیاسی با برخی از نام هایی که مطرح کرده، موافقند.

همین منبع یادآور شد: کاظمی برنامه دولتی بلندپروازانه ای دارد و می خواهد آن را محقق کند در نتیجه فراکسیون های سیاسی باید کمکش کنند زیرا در سایه اوضاع پیچیده، با چالش های بزرگی روبروست.

او همچنین گفت: پرونده هایی وجود دارد که باید در مرحله کنونی محوریت داشته باشند از جمله روابط خارجی، مدیریت اقتصاد، بحران های نفتی و پرونده هایی از این دست.

گفتنی است اخیرا چهار لیست وزارتی در فضای مجازی منتشر شده و گفته شده است که ترکیب کابینه نخست وزیر مکلف عراق هستند.

در این فهرست نام افرادی چون «حارث حسن»(وزارت خارجه)، «هشام داود»(وزارت فرهنگ)، و«محمد شیاع السودانی»(وزیر کشاورزی) دیده می شود.

حزب دمکرات کردستان:  بین کردها و نخست وزیر مکف تفاهم عمیقی وجود دارد

از سوی دیگر  خانم «فیات صبری» رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان عراق گفت: تماس های زیادی بین مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف و رهبران کرد  بر سر مسائل مختلف وجود دارد.

به نقل از الفرات، صبری افزود: بین الکاظمی و رهبران کرد تفاهم مثبت و عمیقی وجود دارد و هر دو طرف مورد از این تفاهم استقبال می کنند.

وی اما درباره اینکه آیا اسامی وزاری کرد کابینه پیشنهادی نهایی شده یا خیر، چیزی نگفت و تاکید کرد: مذاکرات بدون هیچ گونه پیش شرطی میان طرفین ادامه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا