خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا در بازگشایی مساجد و اماکن زیارتی نباید عجله کرد؟

شهاب‌الدین حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی نوشت:

اشتیاق مومنین برای حضور مجدد در مساجد واماکن زیارتی موجب شده برخی از خود بپرسند چرا با وجود باز شدن برخی مراکز تجاری و تفریحی نظیر پارکها ، البته با حفظ پروتکهای بهداشتی هنوز مساجد و اماکن زیارتی بازگشایی نشده؟

البته شاید نکته در توقف در محل سرپوشیده ولمس ناخواسته وغالبی، زمین مسجد یا کتاب دعا و مهر در اغلب موارد باشد که طبعا ممکن است در مثل مساجد زمینه انتشار ویروس بالا برود.

اما نکته مهم آنست که نماز جماعت و زیارت، مستحب است وحفظ جان واجب، با احتمال عقلایی بروز خطر جانی در شرائط کرونا، آن جماعت وزیارت، ارزش عبادی ندارد وباطل میشود.

در روایت مشهوری چنین وارد شده ” لا قربة لالنوافل اذا اضرّت بالفرائض _ مستحبات موجب قرب به حضرت حق نمیگردد آنجا که سبب ترک واجبی شوند ”
بعلاوه در موضوع شناسی، فقهاء ومردم مکلف اند به نظر اهل خبره (مسئولان بهداشت) اعتنا نمایند خصوصا در اموری مثل باز کردن اماکن مذهبی در شرائط کرونا که بایست دهها متغیر در نظر گرفته شود که اغلب مردم عادی از آن مطلع نیستند.

بیاییم شوق مقدس حضور در جماعت و زیارت را در شرائط کرونا ،با پرپایی جماعت و خواندن ادعیه به اتفاق زن وفرزند، در محیط خانه ، تجربه کنیم و از ثواب حضور در مسجد و مزار بهره مند شویم که فرمود: انما الاعمال بالنیات
عمل به قدر نیت از اجر ، بهره مند گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا