خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آزمایش موفقیت‌آمیز واکسن کرونا روی میمون

محققان شرکت داروسازی «سینو واک بیوتک» پکن اعلام کردند برای نخستین بار واکسن کرونا ساخت این شرکت را با موفقیت، روی نوعی میمون به نام «رزوس» آزمایش کرده اند.

به گزارش ایرنا از مجله ساینس، این واکسن که از یک فرمولاسیون قدیمی و متشکل از یک نسخه شیمیایی غیر فعال ویروس ساخته شده است هیچ عارضه جانبی آشکاری در میمون ها ایجاد نکرده و آزمایش انسانی آن هم از ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) آغاز شده است.

محققان این شرکت دارو سازی دو دوز مختلف از واکسن COVID-۱۹ خود را به ۸ میمون تزریق کردند این میمون‌ها سه هفته بعد به طور مصنوعی با ویروس فعال کرونا آلوده شدند محققان یک هفته بعد نتیجه گرفتند در ریه‌های ۴ میمونی که واکسن با دوز بالا تزریق کرده بودند، هیچ اثری از ویروس دیده نمی‌شود اما ۴ میمون دیگر که واکسن را در دوزهای کمتری دریافت کرده بودند ویروس به طور نسبی در بدنشان وجود داشت اما قابل کنترل بود.

“منگ واینینگ” مدیر ارشد سینوواک در امور نظارتی خارج از کشور می گوید: نتایج آزمایش بالینی این واکسن «اعتماد به نفس» زیادی به ما می دهد که واکسن در انسان هم کار می کند.

“فلورین کرامر” ویروس‌شناس دانشگاه آیکان نیویورک که وضعیت بسیاری از واکسن های مختلف COVID-۱۹ در حال ساخت را بررسی کرده است در مورد آزمایش این واکسن گفته است: «من آن را دوست دارم به نظر می‌رسد که جواب داده است».

او گفته است آنچه من بیشتر از همه دوست دارم این است که بسیاری از تولید کنندگان واکسن، همچنین در کشورهای با درآمد پایین، می توانند چنین واکسنی تولید کنند.

«اما داگلاس رد»  از دانشگاه پیتسبورگ که در حال تهیه و آزمایش واکسن های COVID-۱۹ بر روی میمون ها است می گوید تعداد میمون هایی که آزمایش روی آنها صورت گرفته است کمتر از چیزی بوده است که بتوان آن را تعمیم داد.

نگرانی دیگر این است که میمون ها علائم شدیدی را که SARS-CoV-۲ در انسان ایجاد می کند ایجاد نمی کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا