خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی: شورای پنجم با اعتماد بی سابقه شهروندان آغاز شد اما…

«محسن هاشمی»، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دوره پنجم شوراها با اعتماد بی سابقه شهروندان آغاز شد و شورای پنجم نمایندگی بیش از سه برابر آرا شهروندان نسبت به دوره های قبل را برعهده داشت اما شرایط کلی اقتصادی کشور و تحریم، رکود وتورم در کنار مشکلاتی در عملکرد مدیریت شهری، موجب شد تا انتظارات و مطالبات به حق شهروندان بطور کامل محقق نشود.

به گزارش ایرنا «محسن هاشمی» روز یکشنبه در دویست و دهمین جلسه شورا با بیان اینکه در آستانه روز شوراها قرار داریم، گفت:  و ابتدا این روز را به خانواده بزرگ و بیش از ۱۱۰ هزار نفری اعضای شوراهای شهر وروستا تبریک می گویم.

وی افزود: دوره پنجم شوراها که سومین سال آن را سپری می کنیم و حدود یکسال دیگر به پایان آن باقی مانده است، با اعتماد بی سابقه شهروندان آغاز شد و شورای پنجم نمایندگی بیش از سه برابر آرا شهروندان نسبت به دوره های قبل را برعهده داشت.

هاشمی ادامه داد: اما شرایط کلی اقتصادی کشور و تحریم، رکود وتورم در کنار مشکلاتی در عملکرد مدیریت شهری، موجب شد تا انتظارات و مطالبات به حق شهروندان بطور کامل محقق نشود.

به گفته وی، عملکرد مجموعه مدیریت شهری قابل نقد و تحلیل وارزیابی است که از همه کارشناسان و اصحاب رسانه دعوت می کنم که با انتقادات و پیشنهادات ارزشمند و سازنده خود در جهت تقویت عملکرد مدیریت شهری ما را یاری کنند.

رییس شورای تهران خاطرنشان کرد: انتظار نهاد شورا با پشتوانه یک فصل و هفت اصل در قانون اساسی، بعنوان مردمی ترین نهاد جمهوری اسلامی از سایر قوا و ارکان نظام این است که با تفویض اختیارات قانونی شورا، هم بار، هزینه ها ومسئولیت تصدی گری دولت را کاهش دهد و هم سیستم را مردمی و کارامد  کند.

وی گفت:  شاید اینکه امروز پس از ۲۱ سال از تشکیل شوراها شاهد هستیم که دوسوم وظایف واختیارات شورا به مدیریت شهری تفویض نشده، یکی از دلایل کندی، پرهزینه وکم بازدهی دولتها وایجاد نارضایتی عمومی است.

هاشمی عنوان کرد که شورای پنجم در طول حدود ۳۲ ماه از مسئولیت خود دستاوردهایی داشته است و اقدامات موثری در ایجاد شفافیت در مدیریت شهری انجام داد،   به نحوی که هرگونه قرارداد واگذاری املاک و یا سرمایه های شهر در دسترس شهروندان است.

وی گفت: کاهش هزینه های اداره شهر به نحوی که با وجود تورم مجموع سه ساله کشور که بیش از صد درصد است بودجه شهرداری نسبت به سال ۱۳۹۵ افزایش چشمگیری نداشته است، جلوگیری از شهرفروشی و تراکم فروشی، صیانت از باغات و لغو مصوبه برج باغ، چابک سازی ساختار مدیریت شهری صورت داده و در حوزه پسماند نیز طرح جامع پسماند وتغییر وضعیت مخازن روباز زباله که موجب بروز پدیده مافیای زباله و سواستفاده از کودکان کار و آسیب رسانی به محیط زیست می شود، در حال نهایی شدن است که امیدواریم اجرای آن آغاز شود.

هاشمی همچنین گفت: در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و آسیبهای اجتماعی نیز اقدامات خوبی طی سال‌های گذشته آغاز شده که امیدواریم در امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده است، اجرایی شده وبه نتیجه برسد.

رییس شورای تهران ادامه‌داد: اما راهبرد مدیریت شهری در امسال و درجهت تحقق شعار جهش تولید که به افزایش بهره وری در عملکرد، کاهش ناکارامدی و اتلاف منابع تاکید دارد، بر اصلاح بنیادین ساختار مدیریتی وتامین مالی شهرداری تاکید دارد.

وی تأکید کرد که شهرداری تهران با وجود برخورداری از سرمایه ودارایی های عظیم، بدلیل مدیریت دولتی، ناکارامدی و عدم استفاده مناسب از دارایی ها وسرمایه های خود در دهه های گذشته بتدریج به یک سازمان فربه، سنگین، مقروض و ناکارا شده که در بحران اقتصادی فعلی حتی در تامین هزینه های ضروری خود نیز با چالش مواجه است در حالیکه اگر این سازمان با مهندسی مجدد ساختار و سازوکار کارامد تامین مالی اصلاح شود، می تواند چالش بزرگ مالی واجرایی خود را حل کند و بصورت سازمانی کارآمد، ثروتمند و بهره ور با چابکی، شفافیت وبهره وری بالا عمل کند.

به گفته وی، نقشه این راه، در تفکیک واستقلال حقوقی و مالی فعالیت‌های تصدی گرانه شهرداری در قالب شرکت های تخصصی است که با وارد کردن این شرکت‌ها به بازار سرمایه، هم این مجموعه فعالیت‌ها بصورت کارامد انجام می شود و هم سرمایه لازم برای توسعه وبهبود فعالیت وخدمات مدیریت شهری تامین می شود.

وی افزود: جزییات این راهبرد بزودی اعلام می شود  و از کارشناسان وصاحب نظران دعوت می کنیم که نسبت به تحلیل وتکمیل این راهبرد ما را یاری کنند.

تسلیت رحلت آیت الله امینی
وی همچنین رحلت آیت الله امینی، (عضو مجلس خبرگان رهبری) را تسلیت گفت و افزود: وی شخصیت برجسته انقلابی و حوزوی بود که با شصت سال مجاهدت همواره مردمی، ساده زیست، با اخلاق و میانه رو باقی ماند.

نیازمندان را در ماه رمضان دریابیم

هاشمی در بخشی از سخنان خود، فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه عبادت وخودسازی را به همه مسلمانان جهان، بویژه شهروندان تهرانی تبریک گفت.

وی افزود: امیدوارم این رمضان را که بدلیل شرایط خاص شیوع پاندمی کرونا، متفاوت با سالهای گذشته است با سلامتی و بهبود صفات اخلاقی ومعنوی پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: امروز که بدلیل مشکلات معیشتی شیوع کرونا برای بیش از نیمی از جامعه، نیازمندان بسیار بیشتری به کمک‌های ما احتیاج دارند، شرط قبولی روزه، بی تفاوت نبودن به وضعیت دیگران است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا