خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش نشست کارگروه ارزیابی رسانه‌ای مدیریت کرونا

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، دكتر محمدرضا شانه ساز در نشست امروز یکشنبه كارگروه ارزيابي رسانه اي مديريت كرونا كه در سالن پيامبر اعظم(ص) وزارت كشور برگزار شد، گفت:  ما در حوزه درمان کرونا پا به پای دنیا و حتی جلوتر از آنها حرکت می کنیم به گونه ای که هر چه ایران در این زمینه انجام می دهد، اندکی بعد از سوی نهادهای معتبری نظیر سازمان جهانی بهداشت مورد تایید قرار می گیرد.

وی افزود: ما از نظر علمی در حوزه داروسازی به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم همپای کشورهای صاحب دانش با چند قرن سابقه فعالیت در این عرصه پیش برویم.  در حوزه داروسازي و تجهيزات پزشكي اکنون ما به شرايط ايده آل و مطلوبي رسيده ايم و انواع تولیدات دارویی و درمانی را با کیفیت بالا در داخل کشور انجام می دهیم.

وی افزود: در حوزه کرونا، ما امروز در زمينه تامين دارو، ماسك، كيت هاي تشخيص، مواد ضد عفوني و الكل خودكفا هستيم و با توليد انبوه شركت هاي دانش بنيان و کارخانجات داروسازی، در شرايط صادرات بسیاری از اين محصولات قرار داريم.  پيشرفت دانش پزشكي و داروسازي در کشور به مرحله اي رسيده است كه هر دارويي در دنيا توليد مي شود، ظرف کمتر از دو سال در ایران به مرحله بومی سازی و تولید انبوه می رسد.

شانه ساز با بیان اینکه داروسازی شامل دو بخش تامین مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی آن است، اظهار داشت: در زمینه تهيه مواد اوليه، بسیاری از كشورها وارد كننده هستند و ایران نیز بخشی از آن را وارد می کند اما مرحله اساسي در صنعت داروسازي، فرمولاسیون داروها و تبديل مواد شيمیایي به منظور ساخت دارويي نجات بخش براي جان انسان هاست و ایران این چرخه را بطور کامل در اختیار دارد.

رئيس سازمان غذا و دارو با اشاره به اينكه تحولات عظيمي در حوزه تولید دارو در ایران در سالهای پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز اين ظرفيت در كشور وجود دارد كه نسبت به توليد هر نوع دارويي از جمله تهيه و توليد داروهای درمان كرونا اقدام کند.

وي افزود: در حال حاضر، ۲۲ دانشكده داروسازي در سطح کشور فعالیت می کند و ما  امروز در توليد اقلام دارویی دانش بنيان دارای رتبه و اعتبار جهانی و منطقه اي هستيم. در حال حاضر، ۹۷ درصد از داروهاي مورد نياز كشور در تمامی حوزه ها توسط متخصصان ایرانی تولید می شود.

دکتر شانه ساز با بیان اینکه «شرکتهای دانش بنیان ایرانی اکنون دستگاهها و تجهیزاتی تولید می کنند که تا ۱۰ سال پیش حتی تصور آن نمی شد»، از  فعال شدن این شرکتها در زمینه تولید مواد اولیه دارویی خبر داد و گفت: با فعالیت این شرکتها در حال حاضر حدود ۶۰ درصد مواد اوليه داروها در كشور توليد مي شود اما برنامه سازمان غذا و دارو رساندن این میزان به بیش از ۹۰ درصد است.

آقامحمدی: فرصت آزمون و خطا نداریم

در ادامه اين نشست، دكتر علی آقامحمدي دبیر هیات عالی نظارت بر سیاستهای کلی نظام که ریاست کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا را بر عهده دارد، تاکید کرد: بايد كار اطلاع رساني در این زمینه به صورت جدي و هدفمند پيگيري شود.

وی افزود: در این زمینه، تحقق «بسته خبری سلامت» بايد در اولويت برنامه هاي صدا و سيما و دیگر رسانه های کشور قرار گيرد تا مردم در جريان بيماري ها، راههاي درمان آن و پیشرفتهای کشور در این حوزه  قرار گيرند.

آقامحمدي با بیان اينكه در شرايطي قرار داريم كه فرصت خطا و آزمون نداريم، ضرورت اطلاع رساني بيشتر به مردم در رابطه با خطرات و آسيب هاي ويروس هاي جديد را مورد تاکید قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنين از لزوم تهيه انواع فیلم و سریال در باره فعاليت پزشكان ، پرستاران و کادر درمانی کشور در حوزه بیماری کرونا سخن گفت و تصریح كرد: بايد تلاش ها و ایثارگری هایی که در دوران کرونا در بخشهای مختلف جامعه انجام شده است، به صورت مستند جمع آوری شود تا برای برنامه ریزی ها، آینده نگری و مقابله با خطرات و بحرانهای مشابه مورد استفاده قرار گیرد.

​کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت کرونا به دستور وزیر کشور و با حضور مدیران و نمایندگان رسانه ها و دستگاههای اجرایی به منظور تقویت ابعاد اطلاع رسانی و پاسخگوئی دستگاه ها در عرصه تقويت توان توليدي و خودكفايي كشور در روند مبارزه با بیماری کرونا و ظرفيت سازي مناسب رسانه اي در اين زمينه تشکیل شده و تاکنون پنج نشست را به صورت هفتگی با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی برگزار کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا