خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی رؤسای مجلس ایران و‌ فلسطین

«علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با سلیم الزعنون، رئیس مجلس فلسطین طرح موسوم به معامله قرن را که دیروز توسط رئیس جمهور آمریکا ارائه شد را خیانت قرن خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی با اشاره به جزییات و مفاد طرح موسوم به معامله قرن گفت:  این طرح، معامله ای پلید برای فشار  بر مردم مظلوم فلسطین بیش از هر زمان دیگر و  از صدر تا ذیل آن خیانت بار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری  از اظهارات خود در این مکالمه تلفنی گفت: جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدام بانیان و حامیان این طرح خائنانه، اطمینان دارد که با  پشتوانه مبارزاتی مردم و مقاومت ملت قهرمان فلسطین این طرح  نیز همانند دیگر توطئه های قبلی آمریکا و رژیم صهیونیستی، به شکست می انجامد.

دکتر لاریجانی در پایان این گفتگوی تلفنی بر لزوم اقدام همه کشورهای اسلامی در مخالفت با طرح خیانت قرن و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و افزود: از ظرفیت بین المجالس کشورهای اسلامی PUIC  در جهت پشتیبانی از حقوق حقه فلسطینیان  ممانعت از اجرای طرح پلید معامله قرن استفاده خواهیم کرد.

سلیم الزعنون رئیس مجلس فلسطین نیز در این گفتگوی تلفنی با قدردانی از حمایتهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم و آرمان فلسطین در مجامع منطقه ای و جهانی گفت: توطئه های استکباری آمریکا ، رژیم صهیونیستی و حامیانشان نه تنها علیه سرزمین تاریخی و اصیل فلسطین  بلکه در ضدیت با مصالح و منافع تمامی کشورهای اسلامی است.

وی  افزود: ما با تمام توان خود در برابر این توطئه خواهیم ایستاد و نمی گذاریم سرزمین های اشغال شده فلسطین، جولانگاه نقشه های خباثت بار رژیم صهیونیستی و حامی اصلی‌اش آمریکا شود.

رئیس مجلس فلسطین در پایان از تمامی کشورهای عربی و اسلامی خواست تا در برابر توطئه های آمریکایی- صهیونیستی  از جمله  طرح مجرمانه و خیانت بار  معامله قرن ایستادگی کنند  و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین بشتابند.


رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی تلفنی با زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، معامله قرن را طرح خائنانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت شجاعانه ملت مظلوم فلسطین خواند که در نهایت به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد.

به گزارش ایسنا لاریجانی در این گفت و گوی تلفنی با تأکید بر پشتیبانی ملت های مسلمان و آزاده جهان از مردم قهرمان فلسطین تصریح کرد: امروز محور مقاومت با قدرت بیشتری در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و حامیانش تا پیروزی نهایی خواهد ایستاد.

رییس مجلس شورای اسلامی، اتحاد و هماهنگی گروههای مبارز فلسطینی در برابر طرح معامله قرن را ستودنی خواند و افزود: با نصرت الهی  ، رژیم صهیونیستی از سرزمین های فلسطینی بیرون رانده خواهد شد. وی همچنین بر حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از آزادی قدس شریف تاکید کرد.

در ادامه این گفتگوی تلفنی زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طرح معامله قرن را چالشی بزرگ در برابر همه امت اسلامی دانست و گفت: این طرح  قلدرمأبانه، بازگشت به نظام برده داری آمریکاست وملتهای اسلامی باید با اتحاد و قبول مسئولیت در برابر رژیم اشغالگر قدس ظاهر شوند.

زیاد نخاله همچنین با ابراز تأسف از سیاست برخی کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با سیاستهای اصولی خود  پشتوانه‌ای محکم و قوت قلب برای مبارزان فلسطینی در راه آزادی قدس شریف بوده است.

وی در پایان ، هماهنگی و وحدت هرچه بیشتر گروههای مبارز فلسطینی و محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را ضروری و  مقاومت را مهمترین رکن مقابله با سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی خواند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا