خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهنمای استفاده از حمل‌ونقل عمومی در این روزها

خبرآنلاین نوشت: «با بازگشایی بسیاری از ادارات و مغازه‌ها بسیاری از شهروندان مجبور به استفاده از حمل‌ونقل عمومی شدند. بازگشایی بسیاری از ادارات و مغازه‌ها در روزهای گذشته، بسیاری از شهروندان را نسبت به ابتلا به کرونا ترسانده است، این ترس در استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی چند برابر می‌شود.

چند روز پیش ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت خبر داده بود که از هر ۴ نفری که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، منشا بیماری یکی از سیستم حمل‌ونقل عمومی بوده است. به همین دلیل شاید بهترین راهکار عدم استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی باشد، با توجه به عدم اجرای طرح ترافیک در سطح شهر تهران شما می‌توانید به هر جایی با خودروی شخصیتان بروید، اگر هم این کار برای شما امکان‌پذیر نیست و محل کارتان به خانه شما نزدیک است، از دوچرخه یا پاهایتان استفاده کنید. اما در حالتی که مجبور هستید، از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید بهتر است موارد مختلفی را رعایت کنید.

ساعت کارتان را تغییر دهید

اگر امکان تغییر  ساعت کارتان وجود دارد حتما این کار را انجام بدهید تا در هنگام خلوتی از سیستم حمل‌ونقل استفاده کنید.

از سرفه‌کنندگان فاصله بگیرید

دیوید فریدمن استاد بیماری‌های عفونی در دانشگاه آلاباما در این رابطه به سایت خبری سی‌آر می‌گوید: اگر متوجه شدید کسی در اتوبوس یا مترو سرفه می‌کند سریعا از او ۲ متر فاصله بگیرید. در این صورت احتمال ابتلای شما به بیماری تا حدی کاهش پیدا می‌کند.

دست‌هایتان را بعد از پیاده شدن ضدعفونی کرده و بشویید

بله اتوبوس‌ و مترو هر روز ضدعفونی می‌شود اما ممکن است نفر قبلی که میله‌ها را لمس کرده کروناویروس داشته باشد، پس حتما بعد از پیاده شدن دست‌هایتان را ضدعفونی کرده و بعد دست‌هایتان را بشویید.

اصلا صورت‌تان را لمس نکنید

به همان دلیلی که در بالا گفته شد، به هنگام استفاده از حمل‌ونقل عمومی اصلا صورتتان را لمس نکنید؛ چرا که با این کار احتمال ابتلا به ویروس وجود دارد.

دیگران را مریض نکنید

فراموش نکنید دوره نهفتگی کروناویروس حداکثر ۱۴ روز است. پس شما هم ممکن است به کروناویروس مبتلا باشید. به همین دلیل از ماسک استفاده کنید تا دیگران را در خطر قرار ندهید، اگر ماسک ندارید در هنگام سرفه یا عطسه از دستمال کاغذی استفاده کنید و اگر علائم بیماری را در خود مشاهده می‌کنید به هیچ وجه از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا