خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دادستان: تلاش ما بازگشایی مساجد و محافل بود اما…

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل گفت: اخیرا در ستاد مقابله با کرونا تلاش ما بر این بود که در اولین فرصت، مساجد و محافل بازگشایی شوند اما باتوجه به آمار و ارقام و نگرانی‌هایی که وزارت بهداشت داشت و در ستاد مطرح شد، مصلحت بر این دیده شد فعلا چند روزی به تأخیر بیفتد و امیدواریم با همکاری مردم هرچه زودتر به ویژه در نیمه دوم ماه مبارک رمضان شاهد بازگشایی مساجد باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد منتظری در نشست تخصصی ویدئوکنفرانسی معاونان، مشاوران، مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور با بیان این‌که «همه ساله آمار و ارقام نشان می‌دهد که در ماه مبارک رمضان آمار جرایم کاهش پیدا می‌کند»، افزود: این امر مهم باید ما را وادار کند که از نظر جامعه‌شناسی و روانشناسی مطالعه‌ای داشته باشیم تا جامعه را به سمت و سوی ارتکاب جرائم کمتری سوق دهیم، ببینیم علت این‌که در ماه رمضان آمار جرایم کاهش پیدا می‌کند، چیست؟ قطعاً مهمترین عامل توجه معنوی انسان‌ها به خداوند است و این نشان می‌دهد که هرچه در جامعه تلاش کنیم که روحیه خداپرستی و تقوا در جامعه افزایش پیدا کند، قطعا شاهد کاهش آمار و جرائمی که می‌واند امنیت جامعه را تهدید کند خواهیم بود. باید تلاش کنیم تا زمینه جرم و گناه تا جایی که می‌شود، کاهش پیدا کند و این رسالت بزرگی است که بر عهده همه دست‌اندرکاران و آموزش دهندگان جامعه و کسانی عهده دار حفظ امنیت و مسئولان اجرایی است.

منتظری با بیان این‌که «مسئولیت همه ما در نظام جمهوری اسلامی بسیار سنگین است»، گفت: امیدوارم که خداوند در این ماه مبارک رمضان به همه توفیق دهد تا بتوانیم هم در جهت خودسازی و هم اصلاح جامعه گام برداریم. امسال دنیا گرفتار بلای خانمان‌سوزی شده که می‌تواند نتیجه اعمال خود انسان باشد. دنیای امروز متأسفانه آنچنان آلوده مفاسد اخلاقی و اجتماعی شده است که فکر می‌کنیم این آلودگی‌ها که دامن بشریت را گرفته آثار وضعی ندارد، قطعا یکی از نشانه‌های اصلی این، عملکرد خود بشریت است. باید این را هم بدانیم که اگر بلا و فتنه بیاید همه را درگیر می‌کند.

وی افزود: چه کسی تصور می‌کرد که امروز وقتی این بلا دامن بشریت را گرفته بیشترین آمار ابتلا و آمار تلفات دامن‌گیر کشوری شود که بزرگترین مدعی ترقی اقتصاد و سرمایه و ریاست‌گذاری و کدخدای جهان خودش را می‌دانست. امروز می‌بینیم که آمار تلفات در سطح جهان تا به امروز گریبان آمریکا را گرفته است. این‌ها برای ما درس و پیام است. ملت اسلام باید بدانند و می‌دانند که پناه بردن به قرآن می‌تواند در همه مقاطع انسان را نجات دهد. امیدواریم خداوند عنایت کند و این بلا را از جامعه بشریت به ویژه کشور عزیز ما دفع کند تا مردم به زندگی عادی برگردد.

وی ادامه داد: اخیرا در ستاد تلاش ما بر این بود که در اولین فرصت، مساجد و محافل بازگشایی شوند که باتوجه به آمار و ارقام و نگرانی‌هایی که وزارت بهداشت داشت و در ستاد مطرح شد، مصلحت بر این دیده شد فعلا چند روزی به تأخیر بیفتد و امیدواریم با همکاری مردم هرچه زودتر به ویژه در نیمه دوم ماه مبارک رمضان شاهد بازگشایی مساجد باشیم.

دادستان کل کشور در ادامه در زمینه مواد مخدر با بیان کرد: قطعاً حضور جدی در صحنه و مبارزه با این بلای خانمان سوز می‌تواند آثار و تبعات بهتری داشته باشد. طبق گزارش اجمالی که داده شد، سال ۹۸ هم در جهت کشفیات و هم در جهت کاهش تعداد شهدا، افزایش شناسایی و مصادره اموال و همچنین استرداد اموال، تقریبا در سنوات گذشته بی‌نظیر بوده است و سردار مومنی قبلا هم گزارشی را به بنده دادند که باعث خوشحالیست و امیدواریم این حرکت سال 99 از سال 98 هم بهتر باشد.

وی با بیان این‌که «اساسی‌ترین نکته در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر، آن است که اساس و بنیان کارمان را متناسب با شرایط قرار دهیم»، افزود: حسن قانون این است که همیشه ناظر به شرایط است و باتوجه به مجموعه ای مولفه هایی که در جامعه وجود دارد قانون جامع و کاملی باید داشته باشیم. قطعا قانونی که چند سال قبل برای این شرایط تصویب شده است، امروز نمی‌تواند نیاز ما را برطرف کند و باید با توجه به مجموعه مؤلفه‌هایی که در جامعه وجود دارد، قانون اصلاح شود.

دادستان کل کشور با بیان این‌که «امر مبارزه، موضوعی است که به چند دستگاه مربوط می‌شود» گفت: این‌که در قانون امده و ستاد مبارزه با مواد مخدر را ترکیبی از دستگاه‌های مختلف قرار داده این دارای پیام خاصی است. قطعا امر مبارزه با مواد مخدر تنها در قوه قضائیه، نیروی انتظامی و… رقم نمی‌خورد و دستگاه‌های مختلفی تاثیر بسزایی در امر مبارزه با مواد مخدر دارند.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا