خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میرلوحی: درآمد شهرداری به یک سوم رسیده

سید محمود میرلوحی به انصاف نیوز می‌گوید درآمدهای شهرداری در مدت کرونا به یک سوم رسیده است. او علت این موضوع را تعطیلی ساخت و سازها و دیگر منابع درآمد شهری می‌داند. میرلوحی همچنین می‌گوید این وضعیت باعث شده کار خاصی برای کارگران شهرداری در راستای مقابله با کرونا نشود.

میرلوحی در مورد خدماتی که کارگران شهرداری مثل رفتگران در مدت کرونا ارائه دادند گفت: «همه‌ی مجموعه‌ی مدیریت شهری مثل آتش‌نشان‌ها تا رفتگرها و کارکنان مترو، اتوبوس و تاکسی همه در تلاش هستند و حضور دارند. بخش بوستان‌ها هم گرچه به صورت مستقیم درگیر نیستند اما به خاطر اینکه باید محیط شهر سبز باشد و بوستان‌ها حفظ شوند الان فعال‌تر از گذشته کار می‌کنند.

برای آنها کار خاصی هم نشده، به دلیل اینکه منابع درآمدی شهرداری به شدت آسیب دیده و دو سوم درآمدهای اسفند و فروردین دچار آسیب شده،  در آمد ما الان به یک سوم رسیده است، معمولا اسفند ماه‌ها دو تا سه برابر ماه‌های قبل شهرداری درآمد دارد چراکه سازندگان هجوم می‌آورند تا پروانه بگیرند یا عوارضشان را بپردازند تعطیل شدن ساخت و ساز به علت کرونا باعث شد که درآمدهای شهرداری لطمه‌ی جدی ببیند.»

او در ادامه افزود: «همه‌ی قطارها و اتوبوس‌ها به خاطر فاصله‌گذاری اجتماعی باید فعال باشن و سرویس بدهند ولی تعداد مسافران مترو که 5/2 میلیون نفر بود به کمتر از 400 هزار نفر رسیده است ولی هزینه‌های ان افزایش پیدا کرده چراکه باید به طور مرتب ضدعفونی شود و هزینه‌های مختلفی بپردازند. به هرحال هنوز راه حل خاصی که به شهرداری درآمد خاصی داده شود. البته آقای حناچی درخواستشان را به آقای رییس جمهور ارسال کردند و گزارشی  از مقایسه‌ی بین فعالیت‌های شهرداری، قبل و بعد از آمدن کرونا و همینطور منابع مالی شهرداری دادند و ما منتظریم ولی هنوز اتفاق مهمی نیافتده است.

ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی و همینطور جابه‌جایی افراد هزینه دارد. در گذشته اگر می‌شد آنها را با یک اتوبوس و وسیله جابه‌جا کرد الان دیگر نمی‌شود، هزینه‌ها خیلی زیاد است.

پسماندها الان نسبت به گذشته هم افزایش حجم داشته است. اوایل که شورای تنظیم آمد گزارش‌ها نشان می‌داد تولید پسماند در تهران 9000 تن در روز بود. خیلی زحمت کشیده شد و کار فرهنگی شد تا قبل از کرونا این مقدار به 5000 تن در روز رسید. در دوران کرونا این مقدار به 7500 تن در روز رسیده است. یک بخشی از آن پسماند خشک بود که فروخته می‌شد  و درآمدی ایجاد می‌شد که الان دیگر تفکیک نمی‌شود و یک جا برای دفن برده می‌شود، مخزن‌ها هم به خاطر جنبه‌های بهداشتی باید به طور مرتب تخلیه شود که سرریز نشود هزینه‌ها خیلی اضافه شده است.»

او در مورد دادن مرخصی به این کارکنان گفت: «چون مجموعه‌ی رفت و روب شهر شرکت‌ها هستند شاید در مورد مرخصی ما دخالت چندانی نداشته باشیم. ما به پیمانکاران اخطار می‌کنیم که مواظب سلامت این افراد زحمتکش باشند ولی ممکن است کار خاصی نشود. الان شرایط اقتضا نمی‌کند که نیروهای جدید بگیریم یا با شرکت‌های جدید کار کنیم.»

میرلوحی در پایان افزود: «تنها دلگرمی ما این است که در مجموعه‌ی خانواده‌ی شهرداری که در این بخش کار می‌کنند تا به حال تعداد قابل توجهی از این بابت نداشتیم تلاش زیادی هم کردند. هم لطف خدا و هم تلاش خود همکاران و مراقبت‌هایی که شده مثل سمپاشی و غیره تا به حال در این بخش مشکل خاصی نداشتیم و تعداد ابتلای ما خیلی کم است. ما درست به موازات بیمارستان‌ها کار می‌کنیم، درحالی که آمار بیمارستان‌ها خیلی بالا است ولی آمار مبتلایان در حوزه‌ی کاری ما خیلی کم بوده است.

در مورد فوتی هم مواردی در بخش‌هایی مثل تاکسیرانی گفته شده اما هنوز گزارش دقیقی از اینکه موارد فوتی که مستقیما مربوط به کار و ماموریت‌ها باشد به ما نرسیده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا