خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای وزیر ارتباطات درباره ماجرای «قفل کودک»

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت به موضوع قفل کودک اینترنت واکنش نشان داد.

واکنش وزیر ارتباطات به قفل کودک اینترنت

به گزارش خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات امروز چهارشنبه (۲۹تیر) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع قفل کودک، اظهار داشت: وجود محتواهای غیر اخلاقی و دسترسی آسان به این محتواها باعث شد تا خانواده ها به ما از نگرانی جدی در این باره سخن بگویند.

وی افزود: این یک نگرانی جدی است که با کمک اپراتورهای ارتباطی سرورهایی معین کردیم تا نگرانی خانواده ها برطرف شود و بحث قفل کودک اصلا مطرح نیست.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: دسترسی به محتواهای غیر اخلاقی و خشونت که خطوط قرمز است برطرف شد.

زارع پور درباره طبقه بندی اینترنت، گفت: چیزی به نام طبقه بندی اینترنت نداریم. همچنین قرار است اینترنت کودکان و نوجوانان در اختیار آنها قرار بگیرد که جزییات آن را در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به پنجره واحد هوشمند گفت: روز گذشته یک دستگاه به این 20 دستگاهی که قبلا به این پنجره پیوسته بودند، اضافه شد.

وی تصریح کرد: طبق قانون تا پایان شهریور باید همه دستگاه‌ها به این پنجره واحد بپیوندند و دست کم 30 درصد خدمات خود را در این پنجره ملی ارائه دهند اما تا کنون 21 دستگاه ملحق شده‌اند و 15 دستگاه دیگر در نوبت قرار دارند.

زارع پور یادآور شد: این درحالی است که دست کم 200 دستگاه باید به سامانه پنجره واحد ملی ملحق شوند و این میزان در حال حاضر کمتر از 10 درصد است.

وزیر ارتباطات گفت: به همین منظور هفته گذشته نامه ای برای تک تک وزرا ارسال شده و وضعیتشان را اعلام کردم که چند تا از دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه‌ها به این سامانه پیوستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا