خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام زمان برگزاری کنکور سراسری

رئیس سازمان سنجش آموزش در نشست مجازی معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها درباره تاریخ احتمالی برگزاری کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری قرار بود ۱۲ و ۱۳ تیر ماه برگزار شود که چون با تاریخ برگزاری امتحانات نهایی آموزش متوسطه در ارتباط است و بر اساس رایزنی‌های با همکاران‌مان در وزارت آموزش و پرورش از آنجایی که امتحانات نهایی قرار است ۱۶ خرداد شروع و حدوداً ۱۴ تیرماه به پایان برسد، در نتیجه ۲۰ روز پس از این تاریخ حدود هفته اول مرداد ماه می‌شود که ما بتوانیم به احتمال قوی کنکور سراسری را برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر خدایی در این نشست که امروز (سه‌شنبه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، درخصوص برگزاری آزمون دکتری که جدی‌ترین پروژه ملی است که قرار است در کشور برگزار شود، گفت: بسته‌های بهداشتی برای داوطلبان آماده کرده‌ایم و کلیه ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی را در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهیم داد و برای اجرا، ورود و حفاظت آزمون نیز پروتکل‌هایی آماده شده است و طی مکاتباتی از دانشگاه‌ها خواسته شده تا امکانات خود را برای برگزاری این آزمون به این سازمان اعلام کنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌ها اظهار کرد: در این زمینه سه مصوبه مختلف پیش رو داریم؛ یکی آغاز سال تحصیلی در مهر ماه، برگزاری کنکور سراسری ۲۰ روز پس از پایان امتحانات نهایی دوره متوسطه و برگزاری آزمون‌های تحصیلات تکمیلی پس از ماه مبارک رمضان است.

به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور، فعلاً تغییراتی در تاریخ برگزاری آزمون‌ها صورت گرفته و آزمون دکتری از ۹ اسفند ۱۳۹۸ به ۹ خرداد ۱۳۹۹ و آزمون کارشناسی ارشد از ۲۹ فروردین به ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ منتقل شده است.

وی همچنین درخصوص تاریخ احتمالی برگزاری کنکور سراسری تصریح کرد: کنکور سراسری قرار بود ۱۲ و ۱۳ تیر ماه برگزار شود که چون با تاریخ برگزاری امتحانات نهایی آموزش متوسطه در ارتباط است و بر اساس رایزنی‌های با همکاران‌مان در وزارت آموزش و پرورش از آنجایی که امتحانات نهایی قرار است ۱۶ خرداد شروع و حدوداً ۱۴ تیرماه به پایان برسد، در نتیجه ۲۰ روز پس از این تاریخ حدود هفته اول مرداد ماه می‌شود که ما بتوانیم به احتمال قوی کنکور سراسری را برگزار کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، خدایی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با حوزه معاونت آموزشی و مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز داشتیم و پیش‌بینی شده است که از اواخر خرداد تا اوایل مرداد فصل مناسبی از جهت کنترل بیماری کووید ۱۹ است که بتوان برخی آزمون‌های حضوری را برگزار کرد. سعی خواهیم کرد در چینش صندلی‌ها فاصله ۱.۶ متری رعایت شود و از فضاهای دانشگاه‌های بزرگ نهایت استفاده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا