خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پیشنهاد داده‌ایم برای داربی فردا، تعدادی بلیت به زنان اختصاص یابد»

پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای مسابقه داربی فردا میان استقلال و پرسپولیس به وزارت ورزش پیشنهاد داده ایم سهمی برای حضور بانوان تماشاگر در نظر بگیرند.

سلحشوری در گفت و گو با «انتخاب» با اشاره به حضور بانوان تماشاگر در دیدار بسکتبال ایران و عراق گفت: فراکسیون زنان به ویژه زنان عضو کمیسیون فرهنگی از ابتدای مجلس دهم به طور مرتب پیگیر موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها بود و تلاش کردیم تا با گفتمان سازی و فرهنگ سازی، حقی را که در سال های گذشته از بانوان سلب شده بود به آنها بازگردانیم.

او ادامه داد: تلاش ما این است که علاوه بر ورزشگاه های سرپوشیده، بتوانیم زمینه حضور بانوان در ورزشگاه های بزرگ مانند فوتبال را نیز فراهم کنیم چراکه این موضوع را یک حق طبیعی برای بانوان می دانیم.

نماینده تهران در مجلس افزود: تلاش ما برای جریان سازی در این خصوص با کمک وزیر ورزش و خانم محمدیان و نیز معاونت امور بانوان ریاست جمهوری موفقیت آمیز بوده به طوری که اکنون برای حضور بانوان در ورزشگاه های سرپوشیده مشکلی وجود ندارد.

سلحشوری با اشاره به یکی از دیدارهای والیبال که در آن بانوان به صورت گزینشی در ورزشگاه حاضر شده بودند اظهار داشت: حضور بانوان وقتی واقعی که تمام زنان بتواند به ورزشگاه بروند نه اینکه طیف خاصی به صورت فرمایشی وارد شوند.

او در پاسخ به سوالی درباره حساسیت های مضاعف روی ورود بانوان به ورزشگاه های فوتبال گفت: برای من والیبال، بسکتبال و فوتبال فرقی ندارند و حضور زنان در همه ورزشگاه ها حقی است که باید از آن برخوردار باشند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: ممکن است زمانی برای ممانعت از کاری، قانونی وجود داشته باشد اما وقتی قانونی نداشته باشیم نمی توانیم صرفا بر اساس یک قانون نانوشته عمل کنیم؛ در مورد حضور زنان در ورزشگاه ها هم هیچ منع قانونی وجود ندارد.

سلحشوری ادامه داد: در لایحه ای که درمورد وزارت ورزش اخیرا در کمیسیون فرهنگی بررسی شد، این موضوع را هم گنجانده ایم که باید شرایط و زمینه های حضور بانوان در ورزشگاه ها مانند سرویس بهداشتی و ورودی های جداگانه فراهم شود و البته اکنون این شرایط مهیاست.

او در پاسخ به این سوال که آیا شرایط مذکور در ورزشگاه های فوتبال نیز فراهم است یا خیر گفت: در فوتبال نیز این شرایط فراهم است؛ به طور مثال، در ورزشگاه تبریز، ورودی، آبخوری و جایگاه های جدا وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.

سلحشوری ادامه داد: به طور کلی حضور خانواده ها به تلطیف فضای خشن و مردانه ورزشگاه ها که بعضا برخی موازین اخلاقی نیز در آن رعایت نمی شود کمک می کند و این برای فرهنگ جامعه نیز ضرورت دارد.

او ادامه داد: برای جامعه ای که از فقدان نشاط و مشکلات عدیده اقتصادی رنج می برد حضور در ورزشگاه ها؛ یک حضور سالم و ارزان قیمت خواهد بود و در عین حال می تواند شور و نشاط را به ورزش تزریق کند.

سلحشوری با بیان اینکه وزارت ورزش حضور تدریجی و گام به گام زنان در ورزشگاه ها را در دستور کار دارد، گفت: بنده معتقدم حتی می توان برای شروع، در دربی فردا تعدادی بلیت به بانوان اختصاص داد و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد. پیشنهاد این کار را هم به وزرات ورزش ارائه کرده ایم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا