خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیش بینی دو اصلاح طلب از نتیجه ی انتخابات

دبیر کل حزب اتحاد ملت با بیان این که از آمار دقیق تأیید یا رد شدگان کاندیداهای حزب اتحاد ملت خبر نداریم، گفت: در مجموع روند برسی صلاحیت ها خوب بوده است.

علی شکوری راد در گفت و گو با خبرنگار جماران، با اعلام رضایت از روند برسی صلاحیت ها در هیأت اجرایی وزارت کشور، ابراز امیدواری کرد: این روند برسی صلاحیت ها در مرحله بعدی نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان این که پرونده وزارت کشور در این مرحله پرونده خوبی بوده است، اظهار کرد: امیدواریم  در ادامه نیز نه تنها خود وزارت کشور در انتخابات خوب عمل کند، بلکه با گفت و گو با نهاد نظارت بر انتخابات، به برگزاری پر شور و حداکثری آن کمک کند.

دبیر کل حزب اتحاد ملت درباره وضعیت کنونی اصلاح طلبان برای شرکت هرچه بهتر در انتخابات پیش رو، تاکید کرد: اصلاح طلبان در حال حاضر از چشم انداز خوبی برای انتخابات برخوردار هستند و از طرفی هم پیش بینی مشارکت خوب مردم در انتخابات را دارند.

وی گفت: اگر با همین روند پیش برویم، مشارکت بالای مردم در انتخابات و در نهایت کسب اکثریت کرسی های مجلس توسط اصلاح طلبان را شاهد خواهیم بود.

کیانوش راد: همگرایی اصولگرایان به نفع جامعه مدنی ایران است

نماینده مجلس ششم ضمن تأکید بر اینکه هنوز کشمکش های درونی اصول گرایان به پایان نرسیده است، تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان را به نفع مردم و همه فعالان سیاسی دانست و گفت: با توجه به فضایی که امروز در جامعه شاهد هستیم، اکثریت مجلس دهم از آن جریان حامی دولت خواهد بود و دور از ذهن نیست که پیروزی حامیان دولت را در انتخابات دهم شاهد باشیم.

محمد کیانوش راد در گفت و گو با خبرنگار جماران، انتخابات را بهار احزاب و بهار سیاسی کشور دانست و در مورد فضای انتخاباتی مجلس دهم اظهار کرد: در سطح اجتماعی و همچنین احزاب و گروه ها، تکاپو و تلاش جهت سازمان دهی، شناسایی و معرفی کاندیداهای برتر در جریان است. البته این فعالیت در شهرستان ها و استان ها خیلی پر جوش و خروش تر از تهران در حال انجام است.

وی در مورد آخرین وضعیت اصلاح طلبان برای انتخابات آتی، گفت: جمع شدن مجموعه احزاب اصلاح طلب به اضافه شخصیت های مستقل علمی، فرهنگی و سیاسی که امروز حول محور رئیس دولت اصلاحات فعالیت دارند و همچنین تشکیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به ریاست عارف که چهره ای موجه و قابل قبول بدنه اجرایی کشور، نیروهای متخصص، مجموعه اصلاح طلبان و حتی بخش قابل توجهی از اصولگرایان معتدل است، این نوید را به ما خواهد داد که جبهه اصلاحات از یک هماهنگی برای ورود به انتخابات برخوردار خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین در خصوص وضعیت اصولگرایان نیز بیان کرد: جناح اصولگرا نیز در حال فعالیت است. به اعتقاد من تا حدی کشمکش های درونی جناح اصولگرا هنوز به پایان نرسیده و تلاش برای هماهنگی میان جناح تندرو و افراطی اصولگرایان با بخش معتدل آنها وجود دارد. به اعتقاد من اصولگرایان معتدل باید با اعتماد به نفس بیشتری وارد انتخابات شوند.

وی در پاسخ به این سؤالی درباره شکل گیری شورای همگرایی اصولگرایان، اظهار کرد: اگر چنین اتفاقی بیافتد که جناح اصولگرا هم بتواند از یک هماهنگی برخوردار باشد در مجموع به نفع جامعه مدنی ایران خواهد بود و رقابت ها را شفاف تر می کند. در این صورت وضع اجتماعی 2 جریان اصیل و معتبر، یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان مشخص تر خواهد شد، اما دستیابی اصولگرایان به اجماع با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

کیانوش راد با اعتقاد بر اینکه احتمال شکل گیری قطب سومی از نیروهای مستقل وجود دارد، تصریح کرد: این جناح می تواند آمیخته ای از اصلاح طلبان و اصولگرایان باشد. البته باید دید آن جریان تا چه حد می تواند در صحنه سیاسی ایران تأثیرگذار باشد، اما به طور مشخص دست بالای رقابت را در انتخابات پیش روی ما 2 جناح اصولگرا و اصلاح طلب خواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر شکل گیری ائتلاف ها در کنار زدن افراطی ها گفت: بدون تردید باید جریانات افراطی هر 2 جناح اصلاح طلب و اصولگرا عقب رانده شده و جریان قانون مدار حاکم شود.

وی ادامه داد: به اعتقاد من قانون مهم ترین شاخص برای تندروی و یا رفتار معتدل است. اگر مبنا چارچوب های قانونی باشد می تواند جریان افراط گرایی را که بعضا مطالباتی فراتر از قانون یا حتی مغایر با قانون را پیگیری می کند، کنار بزند.

کیانوش راد در مورد احتمال نزدیکی مجلس دهم به دولت یازدهم نیز تأکید کرد: با توجه به فضایی که امروز در جامعه شاهد هستیم، اکثریت مجلس دهم با جریان حامی دولت خواهد بود و دور از ذهن نخواهد بود که پیروزی حامیان دولت را در انتخابات دهم شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مجلس خبرگان، با تأکید بر اهمیت این انتخابات، حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی را باعث شور و هیجان در انتخابات دانست و افزود: به دلیل اینکه مجلس خبرگان خیلی با زندگی مردم در ارتباط نیست، شاید اولویت و حساسیت خاصی که باید در ذهن مردم برخوردار باشد را به آن شکل ندارد. آمدن سید حسن خمینی در انتخابات برای اولین بار مجلس خبرگان را به مجلسی با استقبال عمومی و با فضایی متفاوت و پرشکوه تر مواجه خواهد کرد.

این نماینده سابق مجلس، اینکه برخی افراد فکر می کنند مجلس خبرگان یک مجلس تخصصی و در حیطه علمای روحانی است را یک برداشت اشتباه دانست و تأکید کرد: باید مجلس خبرگان را به عنوان اصلی ترین جای اعمال سیاست ها به مردم معرفی کرد و نباید مجلس خبرگان را دست کم گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا