خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی: آن چنان مردیم که عزرائیل هم آگه نشد!

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواست گلایه آزادگان که «چرا در قبال تلاش عده‌ای برای تحریف تاریخ دفاع مقدس و انتساب حرف‌های غیرواقعی به جناب‌عالی سکوت می‌کنید؟چرا به آنهایی که به آسانی فاو را از دست دادند و امروز می‌گویند: هاشمی چون می‌‌خواست بعد از جنگ قدرت را بگیرد، جنگ را تمام کرد»، پاسخی نمی دهید گفت: از حرف‌های تفرقه‌انگیز دوری می‌کنم، البته می‌دانم حقیقت پنهان نمی‌ماند و نمی‌توان با اغراض سیاسی، غبار شبهه بر جان نثاری‌ها و جانبازی‌های جوانان افکند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار جمعی از آزادگان دفاع مقدس، دیدار با آزادگان را توأم با روحیات غم و شادی دانست و گفت: یادآوری سال ها دوری و رنج های شما، اندوهبار و دیدن شما خوشحال کننده است.
هاشمی رفسنجانی در این دیدار که به مناسبت سالگرد ورود اولین گروه از آزادگان به کشور انجام می‌شد، با یادآوری خطرات و خاطرات آن روزها، خاطر نشان کرد: یکی از شیرین‌ترین لحظات زندگی‌ام همان لحظه ای است که ورود آزادگان از صداوسیما پخش شد. لحظه ای که از اتوبوس ها پیاده شده و بر خاک وطن سجده کردند.
ویدر ادامه آزادگان دفاع مقدس را ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی و از استوانه‌های کشور خواند و افزود: آزادگان با صبر جمیل خود و تحمل شکنجه‌های فراوان زندان‌های مخوف عراق، به همگان درس ایثار و ازخودگذشتی دادند که سرگذشت آنها در تاریخ کم‌نظیر و شبیه به سرنوشت اولاد امام حسن (ع) در زندان های زیر زمینی بنی عباس در همان منطقه است.
فرمانده 8 سال دفاع مقدس با ابراز خشنودی از موفقیت های علمی آزادگان؛ تمهیدات نظام برای مسایل تحصیل، مسکن و درمان آنها را وظیفه ملی و دینی مسئولان دانست و با اشاره به توانایی‌های گوناگون هر یک از آزادگان، گفت: در زمان مبارزه قبل از انقلاب، زندان در تعبیر ما و زندانیان «قلّک مبارزه» بود، چون نیروهای خوب و کارکشته برای آینده انقلاب ذخیره می‌شدند.
هاشمی‌رفسنجانی با یادآوری خاطرات خویش از دوران زندان و تحمل شکنجه‌های ساواک و مقایسه آن با شکنجه های آزادگان در سیاه چال های بعثی، اظهار داشت: عذاب‌های وحشتناک شکنجه و شکستن استخوان‌های پا زیر شلاق ها را لمس کرده‌ام، اما صبر شما مضاعف بود، چون شکنجه های در غربت بر دل هر انسانی سنگینی می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارتباط عمیق و نزدیکی با خدا را دلیل اصلی تحمل فشار و عذاب در شکنجه‌گاه و زندان‌ها دانست و ادامه داد: تنها چیزی که باعث تحمل آن همه فشار و عذاب می‌شد، ارتباط عمیق با خدا و نزدیکی با اوست، چرا که عشق خداوند تحمل همه مصائب را شیرین می‌کند و این همان است که در شعر فارسی خطاب به صبا و اسماعیل قربانی آمده که « زنده برگشتن ز کوی دوست  را شرط عشق » نمی‌دانند و  می‌گویند:
ای صبا از ما به اسماعیل قربانی بگو           زنده  کی برگردد از آن کوی قربانگاه دوست
آن چنان مردیم که عزرائیل هم آگه نشد     جان نثاران این چنین بازند جان در راه دوست
وی با یادآوری همراهی گروه های متعددی که با رژیم پهلوی مبارزه می‌کردند، افزود: یه عنوان نمونه کمونیست‌ها به خوبی مبارزه می‌کردند، اما تاب شکنجه‌های ساواک را به دلیل عدم ارتباط با خدا نداشتند و با کوچک‌ ترین شکنجه اطلاعات مورد نظر را به دشمن می‌دادند.
وی با ستودن روحیات آزادگان در دوران اسارت که گاهی در نامه‌های با رمز و راز و گاه فیلم های گروه های امدادی بین المللی بروز می کرد، آنها را کم توقع‌ترین و قابل اعتمادترین افراد در جامعه برشمرد و گفت: در طول سال‌های پس از جنگ، آزادگان ثابت کردند هر جا که باشند امین انقلاب و راهنمای مردم در پاسداری از ارزش ها هستند.
هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از رشد سطح سواد و تحصیلات آزادگان در کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از آزادگان کشور افراد تحصیلکرده و استاد دانشگاه هستند و با سرمایه  علم و تزکیه به توسعه و پیشرفت ایران اسلامی می اندیشند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با یادآوری آیاتی از قرآن کریم که مربوط به وعده‌های نصرت الهی است و مقایسه آن با پیروزی های نظامی و سیاسی دفاع مقدس، گفت: صدام کجاست؟! منافقین که ستون پنجم حزب بعث بودند، چه سرنوشتی دارند؟! حتی آمریکا که سال‌ها علیه ایران دشمنی و این همه در عراق هزینه کرد، چه دستاوردی داشت؟! اینها نمونه‌های روشن تحقق وعده‌های الهی است.
وی همچنین تأکید کرد: برخی تحریف‌ها توسط افراد کم یا بی اطلاع از دوران دفاع مقدس قابل تحمل است، ولی تحریف توسط افرادی که در جریان وقایع دفاع مقدس و حتی دادگاه‌های نظامی دوران پایان جنگ هستند و اکنون به دلایل اغراض سیاسی، حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، تأسف انگیز و قابل تأمل است.
هاشمی رفسنجانی  با اشاره به مبادله‌ی دوازده نامه بین ایشان و صدام، گفت: اعتراف صریح آن جلاد خون آشام به حقانیت مردم ایران در همه‌ی مقاطع دفاع مقدس، زبان همه‌ی تندروها را در آن مقطع بسته بود و جالب است که بعضی از آنها پس از حمله‌ی آمریکا به عراق، صدام را خالد بن ولید می‌دانستند و می‌گفتند به یاری او بشتابیم!
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از شرایط عراق در مقطعی که برای پایان دادن واقعی به جنگ و حمله به کویت عجله داشت، به تناقضات گفتاری بعضی‌ها درباره‌ی علل عدم توقف جنگ در یک مقطع و پایان جنگ در مقطعی دیگر، گفت: اخیراً یکی از سران حزب بعث گفته است که هاشمی رفسنجانی ما را وادار به اشغال کویت کرد که این هم از عجایب روزگار است.
هاشمی رفسنجانی به آزادگان عزیز حاضر در جلسه و همه‌ی آزادگان ایرانی اسلامی اطمینان داد که اجر شکنجه‌های آنان در بارگاه الهی محفوظ است و در تاریخ ایران نیز جاودان است و خطاب به آنان گفت: شما اجر شهداء را دارید که آنان از قتلگاه خود بر بال فرشتگان به بزم اولیاء و انبیاء رفتند، اما شما هشت سال تمام شکنجه‌های ددمنشانه بعثی‌ها را تحمل می‌کردید.
در ابتدای این دیدار، آقایان طباطبایی، قاسمی، عبدالحسین جلالوند، کیانی و کزازی، از  آزادگان هشت سال دفاع مقدس، با ذکر خاطراتی از دوران اسارت، شکنجه‌های بعثی‌ها، مقاومت رزمندگان، چگونگی دفاع اسرای ایرانی از امام(ره) و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی در اردوگاه‌ها و زندان‌های حزب بعث، به ابراز نظر درباره‌ی مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی پرداختند و  از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از مبارزین قبل از انقلاب، یکی از مسؤولین طراز اول نظام در همه‌ی مقاطع انقلاب اسلامی، به ویژه جانشینی فرماندهی کل قوا و فرماندهی هشت سال دفاع مقدس، خواستند که نسبت به تحریف تاریخ جنگ هشت ساله مخصوصاً در مقاطع شروع و پایان آن چاره‌اندیشی شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا