خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امیر شهلا تبرئه شده اما…

رییس شورای شهر مشهد گفت: حدود ۲ سال از تشکیل پرونده قضایی امیر شهلا می‌‎گذرد، این عضو شورا در دادگاه بدوی در بخشی از اتهامات و به ویژه در اتهام اصلی تبرئه شد. همچنین این عضو شورا مستنداتی ارائه کرده که طبق آن در دادگاه تجدیدنظر نیز تبرئه شده اما هنوز این حکم به ما ابلاغ نشده‌ است. با توجه به مستندات ارائه شده از سوی این عضو شورا، مکاتبه با دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر این پرونده صورت گرفته ‌است.

به گزارش ایرنا محمدرضا حیدری روز چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران به مناسبت نهم اردیبهشت ماه و روز شورا افزود: هیچ ردیف اعتباری برای این کلانشهر در قانون بودجه وجود ندارد، تنها یک ردیف اعتباری در بودجه کشور برای شهرهای زیارتی بود که آن‌هم در بودجه ۹۹ لحاظ نشده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران این شهر از عوارض مردم مشهد استفاده می‌کنیم و هزینه‌های تحمیلی از درآمدهای شهر تامین می‌شود.

وی گفت: ۳۴ هزار میلیارد ریال از تعهدات دولت در مصوبات مجلس به این شهر نظیر عوارض سوخت و قانون هدفمندی یارانه‌ها احصا کرده و برای پرداخت به دولت ارسال کرده‌ایم.

حیدری افزود: البته با تلاش مدیریت شهری از برخی ظرفیت‌های تامین منابع دولتی نیز برای برخی پروژه‌های این شهر استفاده شده ‌است.

وی ادامه داد: مشهد پیشانی تشیع در جهان اسلام است و باید در طراز جمهوری اسلامی باشد، جایگاه ملی و بین‌المللی مشهد بر هیچ کس پوشیده نیست، مشهد آبرو و الگوی افتخار ایران و نگین شهرهای اسلامی است و زائران باید با شهری پویا، فعال و زنده مواجه باشند.

پرهیز از تقابل سیاسی

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پس از ۱۴ سال مدیریت شهری و شورای شهر مشهد در اختیار جریان اصلاحات قرار گرفت، مطالبات انباشته‌ای نیز وجود دارد، این مطالبه‌گری در مشهد از سوی گروه‌ها و جریان‌ها جدی است که در حد توان سعی می‌کنیم به این مطالبات پاسخ دهیم.

وی افزود: به هیچ وجه در فضای شورا چالش‌های سیاسی و تقابل سیاسی با سایر مجموعه‌ها نداریم و این موضوع را به منزله سم می‌دانیم، لذا با همه گفتمان می‌کنیم و می‌کوشیم همه برنامه‌هایی را که قول داده‌ایم، محقق کنیم.

وی ادامه داد: مشهد شهری مذهبی است و باید ملاحظات لازم در آن صورت گیرد، با همه این چارچوب‌ها، تعاملات لازم را برقرار کرده‌ایم، فعالیت‌های خوبی که در مشهد صورت گرفته در سایه تعامل و پرهیز از تقابل بوده ‌است.

حیدری گفت: البته نواقصی نیز وجود دارد که میراث ماندگار صد ساله مدیریت شهری است و هیچ گفتمانی در دوره چهار ساله نمی‌تواند مشکلات و نواقص را برطرف کند اما باید برای حل مشکلات تلاش کرد.

دست نیافته‌های شورای پنجم

وی افزود: در شورای پنجم تلاش شد در راستای رویکردها و وعده‌های شورا به مردم اقداماتی صورت گیرد که طی این مدت با برخی مشکلات ساختاری نیز مواجه شده‌ایم و در برخی موارد نیز تمرکز لازم وجود نداشت لذا به تمام اهداف و برنامه های پیش‌بینی شده نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: تمرکز فعالیت‌ها در فرصت باقیمانده بر حوزه‌هایی است که هنوز محقق نشده و می‌کوشیم ضعف‌ها و مشکل عدم تمرکز را حل کنیم.

حیدری گفت: در حوزه معماری و شهرسازی تلاش‌هایی صورت گرفته اما بیش از این باید کار شود، در بخش‌های مختلف این حوزه نظیر فرایندهای صدور و اخذ پروانه ساختمانی، طرح‌های تفصیلی و حفظ هویت شهر مشهد بویژه از جنبه‌های معماری فاصله بسیار با برنامه‌هایی که پیش‌بینی کرده‌ایم، وجود دارد.

وی افزود: برندسازی و داشته‌های تاریخی شهر مشهد از دیگر موضوعاتی است که باید روی آن کار شود.

وی ادامه داد: هم‌آوایی و ارتباط آوایی بین موسیقی سنتی اصیل خراسان و دین در موضوع آشتی دین و هنر به نفع فرهنگ زیارت نیز از دیگر موضوعاتی است که نتواسته‌ایم آن را محقق کنیم و باید روی آن متمرکز شویم.

حیدری گفت: در مقوله نوسازی بافت فرسوده نیز موانع ساختاری بسیار وجود داشت، البته هم‌اینک در تعاملات سازمانی در این خصوص به نقطه خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم در فرصت باقیمانده بتوانیم نتایج خوبی داشته‌باشیم.

وی افزود: شهر بدون گرسنه و بدون معتاد متجاهر نیز از آرمان‌های شورا و از دست نیافته‌هایی است که باید روی آن تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق افزایش سهم درآمدهای پایدار در درآمدهای نقدی شهرداری نیز نگاه ملی مورد نیاز است اما باز هم تلاش‌هایی در این خصوص صورت گرفته ‌است.

محرز شدن پنج پرونده فساد از طریق “سوت‌زنان”

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در باره اقدامات شورا برای شفافیت و برخورد با فساد گفت: سال گذشته مصوبه‌ای در زمینه پرداخت پاداش به “سوت‌زنان” فساد در مدیریت شهری داشتیم.

وی افزود: تاکنون ۲۰ پرونده مرتبط با این مصوبه تشکیل شده که ۱۰ پرونده جنبه کلی‌گویی دارد و وقوع فساد در پنج پرونده نیز محرز شده که هفته جاری در خصوص این پرونده‌ها تصمی‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: در این مصوبه تضمین لازم به شهروندان و سوت‌زنان فساد داده شده، تمام جوانب حفاظتی کار لحاظ شده و هویت آن‌ها محرمانه باقی می‌ماند اما این فرهنگ هنوز جا نیفتاده و میزان گزارشات اندک است، از مردم می‌خواهم دراین موضوع ورود کنند.

حیدری با اشاره به بارگذاری قراردادها و همچنین سفرهای خارجی اعضای شورا و مدیران شهرداری در سامانه فاش گفت: تفاوت بسیار بین سفرهای خارجی اعضای شورای پنجم و اعضای شورای چهارم مشهود است، برخی از اعضای شورای پنجم سفری نداشته و برخی یک تا ۲ سفر داشته‌اند اما در شورای چهارم تا چهار سفر خارجی توسط یک عضو انجام شده ‌است.

وی افزود: ریشه‌کنی فساد نیازمند زمان است و در این حوزه هنوز ضعف‌هایی وجود دارد اما نقش مردم، نخبگان و رسانه‌ها نیز در تحقق آن مهم است.

پرونده عضو شورای شهر

حیدری در باره پرونده قضایی عضو شورای شهر مشهد نیز گفت: حدود ۲ سال از تشکیل پرونده قضایی امیر شهلا می‌‎گذرد، این عضو شورا در دادگاه بدوی در بخشی از اتهامات و به ویژه در اتهام اصلی تبرئه شد.

وی افزود: همچنین این عضو شورا مستنداتی ارائه کرده که طبق آن در دادگاه تجدیدنظر نیز تبرئه شده اما هنوز این حکم به ما ابلاغ نشده‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارائه شده از سوی این عضو شورا، مکاتبه با دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر این پرونده صورت گرفته ‌است.

حیدری گفت: رویکردها در قوه فضائیه با ریاست آیت‌الله رئیسی امیدبخش است و امیدواریم در دستگاه قضا این موضوع نیز در این مسیر دنبال شود و هر چه زودتر نتیجه لازم را داشته باشیم.

شهرداری متولی همه نیازهای فرهنگی شهر نیست

وی با بیان اینکه شهرداری متولی همه نیازهای فرهنگی شهر نیست، افزود: در بخش‌های فرهنگی، توقعات باید روشن باشد تا بتوان به آن پاسخ داد اما برخی توقعات فراتر از وظایف شهری است.

وی ادامه داد: هنوز عناصر تاثیرگذار فرهنکی شهر به گفتمان یکسان نرسیده‌اند، موانع ساختاری در شهر مشهد وجود دارد که البته برخی نیز درست است.

حیدری گفت: شاید جابه‌جایی در حوزه فرهنگی و تغییر سه معاون فرهنگی در این دوره باعث شد فعالیت‌ها انسجام نداشته باشد اما شورا به وظایف خود در حوزه فرهنگی عمل کرده، ضعف‌ها را می‌پذیریم ولی رفع دغدغه‌های فرهنگی با همراهی همه دغدغه‌مندان از مواردی ‌است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ۲۲ میلیارد ریال از بودجه ۱۳۰ میلیارد ریالی شهرداری مشهد مربوط به بخش فرهنگی است که بخشی از آن نیز مربوط به فعالیت‌های عمرانی این حوزه است.

وی ادامه داد: مابقی دستگاه‌ها نیز باید به وظایف خود عمل کنند تا به نیازهای فرهنگی شهر پاسخ داده شود.

رییس شورای شهر مشهد گفت: این شورا آمادگی دارد نقدهای حوزه فرهنگی را بشنود و پاسخ دهد.

وی در باره انتصابات در شهرداری نیز افزود: انتصابات در حوزه ماموریت شهردار است البته شهردار گاهی در برخی موارد به‌ ویژه موارد مهم نظر شورا را نیز اخذ می‌کند، در انتخاب معاون فرهنگی نیز شهردار بر مبنای اختیارات خود عمل کرد گرچه از سوی منتقدان نیز نقدهای وجود دارد.

وی ادامه داد: گفتمان اصلی در لیست امید تقویت سمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی است که تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و اعتباری نیز در نظر گرفته شده ‌است.

حیدری گفت: در زمینه مبارزه با کرونا نقش تشکل‌ها بسیار پررنگ بود و به شکل جدی باید این بخش را مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: لایحه “سرای محله” نیز برای تقویت گروه‌های مردم نهاد به شورای شهر ارائه شده که مدیریت این سراها با سازمان‌های مردم نهاد خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز اعتبار خوبی برای کمک به سازمان‌های مردم نهاد اختصاص یافته‌ و بیشتر نقش تسهیلگری برای آنها در نظر گرفته شده تا بتوانند با فلسفه وجودی خود فعالیت کنند.

در عوارض ساختمانی اصلاح قیمت داریم نه افزایش

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص عوارض ساختمانی در سال جدید نیز گفت: لایحه افزایش بهای عوارض حدود یک سال در شورای شهر معطل کار کارشناسی بود و در این زمینه حساسیت وجود دارد.

وی افزود: در موضوع مربوط به عوارض ساختمانی افزایش قیمت نداریم بلکه اصلاح قیمت داریم، در مجموع نسبت پروانه به آپارتمان در فروش ۴.۷ درصد است و سهم پروانه در ساخت و ساز خیلی ضعیف است.

وی ادامه داد: افزایش مصالح ساختمانی و زمین باعث افزایش نرخ ساخت و ساز می‌شود ولی نقدها روی عوارض صورت می‌گیرد.

حیدری گفت: با توجه به افزایش‌های صورت گرفته سهم شهرداری در این جهت ناچیز است و سعی شده تعادل بخشی ایجاد شود تا فضای عادلانه‌ای در حوزه کسب و کار و بهره‌برداری وجود داشته‌ باشد.

وی افزود: باید حق شهر به طور منطقی پرداخت شود.

۸۰۰ هکتار از اراضی کمربند جنوبی محصور شده ‌است

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پروژه کمربند جنوبی مشهد نیز اظهار داشت: ۱۰ سال از مطالعات پروژه کمربند جنوبی می‌گذرد و فاز اول آن اجرا شده‌است.

وی گفت: تمام اسناد بالادستی برای این پروژه وجود دارد و در دوره‌های دوم تا چهارم شورای اسلامی شهر مشهد برای آن اعتبار گذاشته شده و بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به قیمت روز برای این پروژه هزینه شده است.

وی افزود: اجرای این پروژه در فازهای بعدی متوقف شد و تعجب آنجاست که در ۱۰ سال گذشته چرا جلو این اتفاق گرفته نشد و سکوت شد.

حیدری ادامه داد: در سال ۹۵ با ورود دستگاه قضا این پروژه متوقف شد.

وی گفت: در شورای پنجم طرح خوبی برای ادامه این پروژه توسط شهرداری آماده شد که همه دغدغه‌های موجود نظیر تغییر کاربری را رفع می‌کرد، اما در نهایت با تصویب در ستاد تدبیر استان مقرر شد در سه قسمت فضای سبز، پارکینگ و لاین دوچرخه به عنوان مسیر دسترسی شهروندان به ارتفاعات جنوبی اجرا شود که این طرح در دست انجام است.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه در مسیر تبدیل شدن به فضایی برای دسترسی شهروندان به ارتفاعات انجام می‌شود و برخی فضاسازی‌ها در خصوص این طرح جای ابهام دارد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ۸۰۰ هکتار از ارتفاعات جنوبی توسط برخی دستگاه‌ها محصور شده و شهرداری نمی‌تواند در آن اراضی درختکاری داشته‌ باشد لذا دغدغه مندان در این خصوص ورود کنند زیرا دغدغه زیست محیطی است و این فضا باید در اختیار فضای سبز کمربند جنوبی قرار گیرد.

آسیب‌شناسی طرح جامع

وی همچنین با انتقاد از عدم رفع نواقص طرح جامع مشهد، گفت: طرح جامع سوم مشهد باید آسیب شناسی و مشخص شود چرا تهیه و رفع نواقص آن به طول انجامیده ‌است.

وی افزود: این طرح به دلیل داشتن حدود ۱۵۰ نقص در شورای چهارم ابلاغ نشد، در شورای پنجم به شرط رفع نواقص طرح، مجوز ابلاغ آن داده شد اما برخی حوزه‌ها در رفع نواقص همکاری لازم را نداشته‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد نیز به شورا ارائه شده که در این طرح نیز ایردات اساسی وجود داشت لذا طرح را برای اصلاح برگرداندیم.

وی گفت: حدود ۱۰ سال از تهیه طرح جامع گذشته و باید مجدد داده‌ها به روز شود.
وی در خصوص طرح‌های تفصیلی و شهری در بافت اطراف حرم مطهر رضوی نیز افزود: در طرح‌های قبلی اتفاقات نامناسبی افتاد و بخش‌های زیادی از بافت تاریخی این منطقه از بین رفت.

حیدری ادامه داد: مشاور جدید در حال بازنگری طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است و تاکید داریم بخش‌های تاریخی باقیمانده حفظ شود، تعدادی از خانه‌های تاریخی نیز تملک و توسط شهرداری احیا شده‌ است.

وی گفت: همچنین طرحی نیز در شورا در دست بررسی است که در صورت تصویب، تسهیلات قرض الحسنه برای احیای خانه‌های تاریخی به مالکان پرداخت می‌شود، در این طرح پیشنهادات خوبی برای حفظ بخشی از سابقه و هویت شهر وجود دارد.

وی در باره وضعیت کوهستان پارک شادی نیز گفت: این ملک متعلق به بانک دی است، در ابتدای شورای پنجم ورود کردیم تا این پروژه با قیمت کارشناسی مناسبی در اختیار شهرداری قرار گیرد تا آن را احیا کنیم اما تاکنون توافقی حاصل نشده است، در هر صورت شورا و مدیریت شهری اجازه تغییر کاربری این مجموعه را نمی‌دهد.

به کارگیری بانوان در مدیریت شهری

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص به‌کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی شهرداری نیز افزود: این مهم، مطالبه شورا از شهرداری است اما موانعی نیز برای تحقق آن وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی بانوان به دلیل سایر نقش‌هایشان این پست‌ها را قبول نمی‌کنند، همچنین در شهر مشهد نیز برخی موانع و محدودیت‌هایی در به‌کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی وجود دارد اما در راستای اصول قانون اساسی باید میدان برای نقش آفرینی در اختیار بانوان قرار گیرد.

ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی

وی با بیان اینکه ترافیک در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی دارای شرایط ویژه‌ای است، گفت: در مناسبات خاصی این منطقه از نظر ترافیکی قفل می‌شود اما به این مشکل بی‌توجه نبوده‌ایم.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این راستا طرح ترافیکی محدودیت سفر و دریافت عوارض از خودروها در این محدوده توسط معاونت حمل ونقل و ترافیک تهیه شد اما این طرح در شورای شهر به دلیل مصالح اقتصادی موجود و برخی مشکلات متوقف شد.

وی با بیان اینکه هر طرحی برای کاهش ترافیک در اطراف حرم مطهر رضوی محکوم به شکست است، ادامه داد: طرح دیگری برای کاهش تردد در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی تهیه شد، در این طرح باید در نزدیک‌ترین رینگ حرم توقفگاه خودرو ایجاد کنیم و از آن محدوده به بعد تردد با حمل و نقل عمومی انجام شود.

وی گفت: در اجرای این طرح شهرداری و آستان قدس رضوی در چهار محور اصلی نسبت به ایجاد توقفگاه خودرو اقدام می‌کنند تا با توقف خودروها در این توقفگاه‌ها، تردد به حرم مطهر با حمل ونقل عمومی انجام شود.

حیدری افزود: همچنین سال گذشته ساخت سه ایستگاه خط سوم قطارشهری در میدان شهدا، باب الجواد و پایانه مسافربری در دستور قرار گرفت و برای احداث این ایستگاه‌ها قرارداد بسته شد، در هفته جاری نیز در جلسه علنی شورای شهر  برای خرید تجهیزات ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی ادامه داد: مقرر شد در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ این ایستگاه‌ها تحویل شود که با فعال شدن این مسیر بخشی از مشکل ترافیکی اطراف حرم مطهر رضوی حل خواهد شد.

وی در خصوص انجام تست کرونا برای کارکنان و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: ساختمان شورا در مرکز شهر، محل ارتباطات چهره‌ به چهره مردمی است، با توجه به شیوع ویروس کرونا و ظرفیتی که در شهر برای انجام تست کرونا فراهم شد، از همه اعضا و تمام کارکنان شورا این تست اخذ شد.

حیدری افزود: طبق نتایج این تست‌ها، ۹ نفر شامل ۲ عضو شورا و هفت نفر از کارکنان شورا که حدود چهار نفر از آنها از نیروهای خدماتی بودند، در قرنطینه قرار گرفتند و تست برخی از اعضای خانواده این افراد نیز مثبت بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز برای کارکنان آرامستان‌ها این تست انجام می‌شود.

معتادان متجاهر

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مسوولیت ساماندهی معتادان متجاهر با شهرداری نیست، گفت: اما در این خصوص بی‌تفاوت نبوده‌ایم.

وی افزود: با تصویب در شورای شهر، سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال و در سال جاری نیز ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی این افراد اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، سه سالن در شهر تخلیه شد و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت، هم اینک بیش از چهار صد نفر در این سالن‌ها قرنطینه شده‌اند، همچنین در مجموعه خانه سبز شهرداری نیز ۴۶۰ نفر معتاد و متکدی نگهداری می‌شود.

حیدری در خصوص فعالیت گرمخانه‌ها نیز گفت: گرمخانه ها کارکرد فعالیت در زمستان دارد که با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت آنها متوقف شده ‌است اما مصوب شده شهرداری پنج گرمخانه در پنج نقطه شهر با استاندار و شرایط مناسب و همچنین با همکاری خیران احداث کند.

ساماندهی کارگران سر گذر

وی با اشاره به ساماندهی کارگران سر گذر توسط مدیریت شهری نیز افزود: ساماندهی کارگران ساختمانی موضوع مهمی است، در سال‌های قبل شهرداری پایگاهی در میدان سلمان برای سازماندهی کارگران ساختمانی ایجاد کرد اما به دلیل عدم همراهی دستگاه های ذیربط موفق نبود.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر شهرداری با همراهی دستگاه های مختلف و انجمن صنفی کارگران چهار پایگاه ساماندهی کارگران در میدان فردوسی، میدان امام حسین (ع)، بلوار سید رضی و منطقه خلج ایجاد کرد و از روز گذشته ثبت نام کارگران ساختمانی آغاز شد.

حیدری گفت: در پایگاه میدان فردوسی ۳۰۰ نفر نام نویسی کرده‌اند که پس از نام‌نویسی کارگران شهروندان می‌توانند از این افراد در پروژه‌های خود استفاده کنند، تعدادی از کارگران نیز برای پروژه‌های شهرداری به کار گرفته می‌شوند.

شکافی در شورای پنجم وجود ندارد

وی با بیان اینکه کاهش تضارب آرا در نظام شورایی شکل فراکسیونی پیدا می‌کند، افزود: در شوراهای قبلی نیز تضارب آرا وجود داشت و در شورای چهارم مشهد ۲ قطب بندی متفاوت شکل گرفت.

وی ادامه داد: وجود تضارف آرا امری طبیعی است، اختلاف نظر و تفاوت‌هایی در خصوص نوع مواجهه با مسائل مدیریت شهری وجود دارد اما شکافی در شورای شهر وجود ندارد.

حیدری گفت: همه دغدغه خدمت و کار برای مردم را دارند، در موضوع نظارت بر شهردار نیز همه اعضا می‌توانند در چارچوب ضوابط تذکر، طرح سوال و استیضاح شهردار را داشته باشند.

وی در خصوص ظرفیت شهرداری مشهد نیز افزود: شهرداری نیز دارای نقاط قوت بسیار است و نقاط برحسته‌ای نیز دارد.

وی ادامه داد: چالش عمده شهرداری‌های کشور منابع درآمدی است اما شهرداری مشهد در این بخش موفقیت‌های بزرگی داشته ‌است اما نقد و انتقاداتی نیز به شهردار وجود دارد، شورای مشهد هم همینگونه است، نقاط قوت و نقاط ضعف دارد.

حیدری گفت: شهردار منتخب اعضای شوراست و باید پاسخگو به شورا باشد و در چارچوب مصوبات عمل کند، در مجموع شورا و مدیریت شهری در مشهد موفق بوده، نقص‌هایی نیز وجود دارد که در باقیمانده دوره شورا آنها رابرطرف می‌کنیم.

وی افزود: باید مرزهای تقنین، نظارت و اجرا را از هم جدا کرد، در حوزه اجرا، شورا نباید ورود کند ولی باید رویکرد شهرداری با شورا همسو باشد، در حوزه تقنین و نظارت تعارف نداریم و شهردار باید در چارچوب سیاست‌های شورا حرکت کند چرا که منتخب شوراست و باید به نحو احسن به وظایف عمل کند.

وی در خصوص حقوق دریافتی شهردار و  اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار داشت: دریافتی طبق آیین نامه و در چارچوب قانون انجام می‌شود.

تحقق ۱۲۰ درصدی بودجه

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در باره تحقق بودجه شهرداری نیز گفت: سال گذشته ۱۲۰ درصد بودجه شهرداری محقق شد که رکورد بی‌سابقه‌ای است و تلاش جدی در این خصوص صورت گرفته ‌است.

وی افزود: در حالی که خیلی از شهرداری‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه هستند، شهرداری مشهد در شرایط کرونایی ۱۱۰ میلیارد ریال به کارگران خدمات شهری (۱۰ میلیون ریال برای هر کارگر) اضافه بر حقوق پرداخت کرده است و برای ۵۰ هزار خانوار کم درآمد نیز بسته حمایتی توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری در جلب مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های ملی دولتی نیز خوب عمل کرده ‌است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا