خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در فیس‌بوک چگونه بنویسیم؟

انصاف نیوز: آنت بُندارنکو یک مدیر بازاریابی است و به روابط عمومی‌ها و نمایندگان شرکت‌ها توصیه می‌کند که در نوشتن پست‌های سازمانشان در شبکه‌های اجتماعی ده نکته را رعایت کنند. اما توصیه‌ها و پیشنهادهای او برای هر کسی می‌تواند مفید باشد. متن کامل این نوشته برگرفته از سایت هِدوُرکز به نقل از شفقناست.

« برای افزایش تعداد علاقمندان به شِیر کردن محتوای تبلیغاتی هر برند باید در فیس‌بوک محتوای جذاب تهیه و منتشر کرد. در اینجا ده روش برای موثرتر کردن پست‌های فیس‌بوکی پیشنهاد می‌شود که می‌توانید با استفاده از این روش‌ها محتوای جذابتری برای مخاطبان و مشتریان تهیه کنید:
1- کوتاه بنویسید؛ مردم فیس‌بوک را در یک نگاه می‌خوانند و برای مطالعه آن وقت نمی‌گذارند. هر چه پست شما بلندتر باشد، مخاطبان کمتری خود را درگیر می‌کند. پژوهش مرکز مطالعات بادی (Buddy) نشان می‌دهد که پست‌های فیس‌بوک تا 80 کاراکتر، 66 درصد مخاطبان را جذب می‌کند و پست‌هایی که کمتر از 40 کاراکتر طول دارند، 86 درصد مخاطبان را درگیر می‌سازند.
2- از پست‌های پیچیده اجتناب کنید؛ محتواهای جذاب می‌تواند به پست‌های شما به شکل لینک، عکس و ویدئو پیوست شود. اطلاعات این گونه پست‌های ساده‌ای‌اند که بیشترین درگیری را با مخاطب در صنایع کوچک ایجاد می‌کنند. دو نوع از موفقترین پست‌های برندها شامل یک تکه عکس یا استفاده از تنها یک کلمه می‌شود. بر اساس پژوهش‌های مرکز تحقیقات بادی، پست‌های تک کلمه‌ای 94 درصد بیشتر از حد متوسط مخاطب را درگیر می‌کند.
3- مخاطب را در نظر بگیرید؛ با پرسش از مخاطب مطمئن شوید که مخاطب را در آنچه می‌گویید درگیر کرده‌اید. مباحثی که مردم دوست دارند را مطرح کنید. تصور کنید که با یک نفر به تنهایی نه یک گروه از افراد در حال صحبت هستید. حتی اگر با همه شبکه دوستان و اعضاء صفحه‌تان در حال صحبت هستید، تصور کنید که تنها با یک نفر سخن می‌گویید زیرا در یک لحظه تنها یک نفر واژگان شما را می‌خواند. از ضمایر مفرد و شخصی و عبارات مختصر استفاده کنید و هم‌چنین یک لحن دوستانه و راحت را انتخاب کنید.
4- از تصاویر جذب‌کننده استفاده کنید؛‌ هیچ نوعی از محتوا وجود ندارد که بهتر از عکس‌ها بتواند توجه مخاطب را جلب کند. پست‌هایی با تصاویر خوب در بین فهرست اخبار باعث می‌شود بهتر دیده شود. وقتی شما تصاویری را به اشتراک می‌گذارید، مطمئن شوید که آنها در اندازه کوچک نگاه‌ها را جذب می‌کند زیرا بیشتر افراد آنها را در اندازه کوچک‌شده در فهرست خبرهایشان یا اپلیکیشن‌های موبایل می‌بینند.
5- پرسش مطرح کنید؛ در پست‌هایی که پرسشی مطرح می‌کنید دو برابر احتمال دارد که مردم کامنت بگذارند. برای کامنت گذاشتن، مستقیم سوال کنید و پاسخ بخواهید. این رویکرد می‌تواند به جذب افرادی کمک کند که دوست دارند توصیه، نظر و ایده‌هایشان را مطرح کنند. اختصار، سهولت خواندن و پاسخ دادن و موضوع‌های جذاب نکات کلیدی هستند. پر کردن پست‌هایی با جای خالی نیز به شدت محبوب هستند. آنها تعداد زیادی کامنت می‌گیرند.
6- لینک بدهید؛ اگر لینک‌ها خوب، موضوعی و منظم باشند، شما دوستانی به دست خواهید آورد که بر روی آنها کلیک می‌کنند و کامنت می‌گذارند و لایک می‌کنند اما از گذاشتن آدرس‌های URL  مختصر اجتناب کنید. نرخ درگیری مخاطب با آدرس‌های طولانی و دقیق URL  سه برابر بیشتر از آدرس‌های کوتاه است. پس از URL  کامل استفاده کنید و اجازه دهید کاربران دقیقاً بدانند کجا را قصد دارید بخوانند.
7- تنوع را در پست‌هایتان حفظ کنید؛ از تصاویر و پیوندها در همه پست‌هایتان استفاده نکنید. ترکیب لینک‌ها، ویدئوها، پرسش‌ها، نظرسنجی‌ها و متن‌های روزآمد جذاب را حفظ کنید. هر بار یک پست همیشگی را تکرار نکنید. به ویژه اگر کامنت و یا پاسخ کمی دریافت کردید. انواع پست‌ها را با هم تلفیق کنید، برخی را شخصی و تفریحی و بعضی را به حوادث روز اختصاص دهید.
8- زمان مناسب را انتخاب کنید؛ بهترین زمان در هفته برای پست گذاشتن آخر هفته‌هاست. پست‌های آخر هفته نرخ درگیری بیشتری از سایر روزهای هفته را به خود اختصاص می‌دهند. یعنی یک پست در طول هفته یک چهارم پست آخر هفته مخاطب را درگیر می‌کند. پست‌هایی هم که بین 8 صبح تا 7 شب نوشته می‌شوند. 20 درصد بیشتر از ساعت‌های دیگر مخاطب را جذب می‌کنند. بیشتر مردم در ساعت‌های غیر کاری به فیس‌بوک سر می‌زنند. درباره زمانی از روز که پست خود را منتشر می‌کنید با توجه به اهدافتان تصمیم بگیرید. اگر در روز یک تا دو بار پست جدید بگذارید 40 درصد بیشتر کاربران را جلب می‌کنید.
9- به مخاطبان بگویید که چه کنند؛ طرفدارانتان پست‌هایتان را دنبال می‌کنند؟ هر چه ساده‌تر و بهتر از آنها بخواهید تا پست‌ها را به اشتراک گذاشته، کامنت بگذارند یا به شما چیزی بگویند. طرفداران به شما گوش داده و با کامنت‌گذاری پاسخ می‌دهند با پرسیدن از آنها توجهشان را جلب و هدایت می‌کنید. فراخوان‌های ساده مانند اینکه “اگر موافقید کلیک کنید” اغلب به خوبی کار می‌کند. به کاربران به راحتی بگویید چه می‌خواهید و مطمئن باشید که صفحه فیس‌بوک شما توسعه پیدا می‌کند.
10- پاسخ دهید؛ به کاربران پاسخ دهید. مثلاً اگر کسی یک عکس را درخواست کرد به او بدهید و حتماً بگویید که کسی یا فلانی درخواست کرده است و شما اکنون پاسخ می‌دهید. آگاه‌سازی بسیار مهم است. اطلاعات دادن در این زمینه تنها نشانه ادب نیست بلکه این کار می‌تواند سطوح جدیدی را برای شما ایجاد کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا