خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه: تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نمی‌شود

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه با بیان اینکه تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران موضوعی حل شده است، تاکید کرد: این محدودیت‌ها تمدید نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، درباره تلاش های جدید مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که مهرماه منقضی می شود، تاکید کرد که این محدودیت ها تمدید نخواهد شد.

ریابکوف افزود: درخصوص تمدید رژیم ویژه کنونی در رابطه با ارائه تجهیزات نظامی و تسلیحات به جمهوری اسلامی ایران و همچنین فروش تسلیحات توسط ایران، باید بگویم که این موضوع در زمان تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حل شد. این یک رژیم ویژه است که بعد از دوره پنج ساله در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شود و هیچ انحرافی از این تصمیم وجود ندارد.

وی با اشاره به خروج واشنگتن از توافق هسته ای در سال 2018 خاطر نشان کرد: آمریکا نه تنها “رویکردی انتخابی” درخصوص اجرای قطعنامه 2231 از خود نشان داده است، بلکه با تهدیدات خود مانع از آن شده است که دیگران نیز به آن عمل کنند.

این مقام روس همچنین گفت: پیش از آنکه بخواهیم درباره این صحبت کنیم که واشنگتن از کدام بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ می‌تواند برای دستیابی به اهداف خود استفاده کند، آمریکا می بایست الزامات این قطعنامه را به طور کامل و جامع اجرا کند. در واقع به اجرای کامل برجام بازگردد.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در هفته ای که گذشت، گزارشی از طرح جدید آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران با این دستاویز که هنوز طبق قطعنامه 2231 سازمان ملل از حق بازگرداندن تحریم های ایران برخوردار است، منتشر کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان این تلاش ها را نتیجه شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران دانست و گفت: دو سال پیش مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و رئیسش “توقف مشارکت آمریکا” در برجام را اعلام کردند به خیال آنکه “فشار حداکثری” آنها، ایران را به زانو درمی آورد.

وی افزود: باتوجه به شکست مفتضحانه این سیاست، او اکنون می‌خواهد شریک برجام باشد. رویاپردازی را تمام کنید: ملت ایران همیشه سرنوشتش را خود تعیین کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا