خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سازمان انرژی اتمی همه ظرفیت خود را برای مقابله با کرونا گذاشته»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آژانس چهار دستگاه تشخیص ویروس کرونا (RT-PCR) به ایران داده است و دو دستگاه “ایکس ری” هم به زودی تحویل ایران می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی در سخنانی در شبکه خبر در رابطه با فعالیت سازمان انرژی اتمی در مبارزه با کرونا گفت: ما از زمانی که کرونا احساس شد همه تلاش خود را به کار گرفتیم. مرکز پرتو دهی تهران 24 ساعته در خدمت بخش درمانی کشور است تا بتواند وسایل مورد نیاز آنها را استریل بکند. دو مرکز دیگر سازمان هم در حال فعالیت هستند و فعالیت‌ها در سازمان برای برآورده کردن نیازهای کاردرمانی و پزشکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: مذاکراتی هم با آژانس در باره مبارزه با کرونا داشتیم که خوشبختانه نتیجه بخش هم بود، چهار دستگاه RT-PCR  که اینها تشخیص سریع و بالاترین دقت را هم در تشخیص ویروس کرونا دارد به ما دادند که دو دستگاه تا الان تحویل شده است و اکنون مشغول کار هستند و هر دستگاه در روز می‌تواند 1000 آزمایش انجام دهد که کمتر از سه ساعته نتیجه تست ویروس را تحویل می دهد. دو دستگاه ایکس ری هم از آژانس داریم می گیرم. این اقدامات کوچک است اما در راستای مبارزه با کرونا سهم و حمایت خودش را دارد. سازمان انرژی اتمی هم همه ظرفیت خودش را برای مبارزه با کرونا گذاشته است.

کمالوندی گفت: سازمان انرژی اتمی با تمام توان برای مقابله با کرونا در خدمت کشور قرار گرفته است. به طور کلی سه مرکز پرتودهی سازمان سه شیفت در حال کار هستند و کارکنان پول این شیفت‌های اضافه را هم دریافت نمی‌کنند یعنی به طور مجانی در حالی که بخشی از مراکزی که مرکز پرتودهی به آنها خدمات می‌دهد متعلق به بخش خصوصی هستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره ورود محموله سوخت نیروگاه بوشهر از سوی روس اتم هم گفت: ما هر سال دوره‌ای را برای تعویض سوخت و تعمیرات سالیانه داریم. با توجه به درخواست وزارت نیرو ما این کار را در  فصلی انجام می دهیم که کمترین مصرف برق را داریم و امسال کرونا رو هم داریم. از این رو امسال این کار را در اردیبهشت آغاز کردیم که الان در حال انجام است و دیگری در فصل پاییز که تعداد کمی افراد درگیر کار تعمیرات باشند. البته کار تعمیرات به طور عمده توسط متخصصان ایرانی انجام می شود شاید تا دو سال دیگر در این بخش هم دیگر به متخصصان روسی نیاز نداشته باشیم.

وی توضیح داد: هفته گذشته و روز چهارشنبه هفته جاری در دو مرحله و با دو پرواز 38 تن سوخت توسط روس اتم وارد بوشهر شد که سوخت تا غنای 4 و نیم درصد است که معادل 12 میلیون بشکه نفت است.

کمالوندی گفت حدود 67 میلیون بشکه نفت تا الان توسط نیروگاه بوشهر صرفه جویی شده است و حدود 7 میلیون تن آلاینده کمتر تولید می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا