خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی اردشیر زاهدی و رائفی پور و ….

محسن مهدیان معاون خبرگزاری فارس در یادداشتی تلگرامی با عنوان «درباره اردشیر زاهدی و رائفی پور و ….» نوشت:

می‌پرسند نظرت درباره‌ی فلانی چیست؟

به نظرم رسید مهمتر از هرنظری ملاک‌هاست. این و آن می‌آیند و می‌روند اما ما به یک نظام تحلیلی برای رفتارشناسی نیاز داریم.

🔸آدم‌ها را چطور تحلیل کنیم؟

ملاک اصلی در تحلیل رفتارها باید متکی به جهت گیری کلان فرد باشد. جهت گیری نیز در 3 محور است.

اول اسلام و اهل بیت. دوم انقلاب اسلامی با تاکید بر 2 ارزش معنویت و عدالت. سوم نیز ولایت فقیه؛ هم در نظر و هم در مصداق و هم در بدنه متصل و اجتماعی ولایت که جامعه متدین و انقلابی‌اند.

دقت کنیم که جهت گیری صحیح باید هر سه محور را همزمان و توامان دارا باشد.

توجه کنیم که این شاخص آدم‌ها را طیفی تحلیل می‌کند نه صفر و یکی. یا همه یا هیچ در مورد انسان به حکم انسان بودن نادرست است. هر میزان در این جهت گیری راسخ‌تر باشند بیشتر مورد اعتمادند.

🔸به چنین فردی باید حسن ظن داشت. چنین فردی اگر هم اشتباه داشت، خطایش را باید نقد کرد ولی نباید اصل نقد و سبک نقد منجر به حذف شود چون جهتگیری اصلی صحیح است. مثل ماشینی که به سمت مقصد حرکت می‌کند و اگر در بین راه پنچر شود تعمیر و مجدد براه میافتد.

🔸اما اگر کسی این جهت گیری کلان را نداشت…

چنین فردی اولا مورد حسن ظن نیست. مقدس ترین شعارها را هم بدهد باید با تردید مورد پذیرش قرار گیرد. یعنی چی دقیقا؟

بهترین حرف‌ها و رفتارها باید در مقیاس نقشه کلان فرد تحلیل شود. برخی وقت‌ها یک نفر از امام حسین می‌گوید ولی نقشه شیعه انگلیسی را تکمیل می‌کند. دیگری از امام زمان دم می‌زند امام نقشه کلانش انجمن حجتیه است. دیگری از عدالت حرف می‌زند اما ابر نقشه‌اش چپ و مارکسیسم است.

🔸خب؟ یعنی اگر حرف خوبی زدند رها کنیم؟ خیر. اگر هر شعار مقدسی را بتوانیم فارغ از گوینده و نقشه کلانش استفاده کنیم خوب است. در غیر اینصورت شعاری که منجر به میدان داری فرد شود، هرچقدر هم مقدس باشد نقشه باطل را تکمیل می‌کند.

اگر بی‌بی‌سی حرفی به نفع انقلاب بزند، خوب است. ولی اگر همین حرف کمک کند مشروعیت پیدا کند باطل است

🔸در نهایت؛

توجه کنیم گرفتار سلبریتی زدگی نشویم. خیلی از ما با سلبریتی‌های هنری و ورزشی مشکل داریم، اما در عرصه سیاست و رسانه همچنان سلبریتی زده‌ایم. کلا پرهیز کنیم از بت سازی و بت پرستی. هروقت احساس کردیم مقابل یک فرد و یک فکر و یک جریان منفعلیم و رویکرد انتقادی و عقلانی نداریم نگران شویم.

این تحلیل کلی؛ پر کردن نقطه چین مصداق‌ها با خودتان.

آیا رائفی پور «استاد» است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کسایی که به زاهدی فحش میدن بدونن که اگر زاهدی نبود محمد رضا پهلوی تو تاریخ هیچ فرقی با احمد شاه قاجار نداشت و مجبور بود تا آخر عمرش مثل اون تو ایتالیا یا فرانسه زندگی کنه

  2. پس نتیجه میگیریم همه ایرانیان باید مانند شخص شما فکر کنند مانند شما لباس بپوشند مانند شما رفتار کنند چیزی شبیه کره شمالی ایده آل شماست ! آفرین بر شما همین فرمون برید جلو حلقه رو همینطوری هر روز تنگ تر و تنگ تر کنید همه بد شما خوب … فرمایش امام حسین (ع) اگر دین نداری لااقل آزاده باش!

  3. خب حالاسوالی که پیش میاد اینه. اگر با یکی حال نکنن و بخوان همینجوری هوایی، برچسب حجتیه و شیعه انگلیسی بزنن، میتونیم تحلیل درست و همراه با #انصاف داشته باشیم؟

  4. استاد رایفی بزرگتر از یک استاد است او به من از هر عالمی بهتر فهموند که چطور گناه نکنم یا کمتر گناه کنم و اینجانب از منجلاب رفیق بازی و کثافت بیرون امدم فقط با نگاه کردن چندین ساعت از سخنرانیهاش… خدا خیرش بده

    3
    1
  5. استاد رایفی بزرگتر از یک استاد است او به من از هر عالمی بهتر فهموند که چطور گناه نکنم و اخرالزمان واینکه انسان برای چه به دنیا امده و اینکه همه چیز رو فدای لذتهای دنیا نکنیم دنبال لذتهاش باشیم ولی از نوع هلالش

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا